שתף קטע נבחר

עולים ללאנטיס ומתעסקים בג'ודו

היצירתיות הגדולה של יבואן מאזדה לישראל, מתגמדת לעומת התחביב האולימפי של UMI

קוראים רבים יופתעו אולי לדעת , אך גם שמה של המכונית הנמכרת ביותר בארץ בשנים האחרונות, המאזדה "לאנטיס", הוא פחות-או-יותר יוזמה ישראלית מקורית. לקראת שנת הדגם 95' ניצבו אנשי דלק מוטורס, יבואני מאזדה, בפני בעיה לא קלה. היצרן לא התחשב בהם בתכנון ה-323 החדשה, והציע אותה במערב עם מנועי 1.5 ו-1.8 ליטר. מנוע 1.6 ליטר, החשוב כל-כך בהיצע המקומי, פשוט לא היה.
אלא שבדלק ידעו להפוך את החיסרון ליתרון. הם הבטיחו את ייצור ה-323 הישנה לעוד מספר שנים, כדי לכסות את הצד הזול יותר בשוק המשפחתיות המקומי. הרעיון הכללי כעת היה להביא את ה-323 החדשה עם מנוע 1.8 ליטר, ולהציג אותה כקפיצת מדרגה לא רק עבור מאזדה, אלא לשוק המשפחתיות כולו.
ולמה? כי הם העריכו (ובצדק) שהתקדמות כזו לא תובן על-ידי הקהל, אם גם המכונית החדשה לחלוטין תכונה 323. הלכו וחיפשו אצל היצרן, ובחרו לבסוף בשם "לאנטיס". כינוי זה, יש לדעת, היה שייך ביפן לגרסה אחרת של ה-323, שבבסיסה מוכרת אצלנו תחת שם התואר "F".
בדור ההוא הוצגה ה-323 בערב רב ומבלבל של גרסאות. ביפן היא כונתה "פאמיליה" והתואר לאנטיס היה שייך שם לגרסת סדאן, מעניינת ומיוחדת אגב, לשוק היפני של ה-F. בדור הנוכחי של ה-323 כבר אין ביפן כלל גרסת לאנטיס, אך בארץ זוכים השם והמדבקה להתקיים. זאת בעיקר בגלל ההצלחה הגדולה של הדגם, והעובדה שהשם כבר מוכר יותר מהמספר.

הג'ודו באפנה

איסוזו התייצבה בארץ ב-93', מעט לאחר שיעל ארד הביאה לישראל מדלית כסף ראשונה בג'ודו. אנשי היבואן, UMI, העריכו וכנראה בצדק, שלשווק טנדר של מותג חדש ולא מוכר, יהיה קשה יותר ללא שם ברור. לכן, בהתאם לרוח הפטריוטיזם ששטפה את הארץ באותם ימים, בחרו בשם איפון, הנלקח היישר מקרבות הג'ודו. המונח נקלט כה טוב, עד שכיום, למרות שהיבואן הפסיק להשתמש בו, עדיין מכנים לקוחות רבים את הטנדר בשם זה. בכל מקרה, נציגי איסוזו פנו לתורות הלחימה היפניות גם כאשר הגיעו למשאיות הקטנות. עבורן הם בחרו בתואר "סומו".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים