שתף קטע נבחר

האמריקנית שלא הייתה

איזה מכונית יוצרה במיוחד עבורנו, והאם דלתא הרומניה היא אכן דלתא?

בשנות התשעים החלה בשוק הרכב הישראלי תחייה מחודשת למכונית האמריקנית, שכל-כך הרבה חלמו עליה בארץ, וכל-כך מעט יכלו לרכוש בגלל מדיניות מיסוי מפלה. אבל האפליה הלכה ותוקנה וכך החלו לדבר על מכונית אמריקנית במחיר עממי פחות-או-יותר.
באותה תקופה, טרום UMI, היו לג'נרל מוטורס שני נציגים בארץ - ליאו גולדברג וחברת המזרח - שחלקו ביניהם את המותגים. היצרן מבחינתו השתדל שלא לקפח אף אחד מהם. וכך, כאשר באגף ליאו גולברג נחתה השברולט קורסיקה המוכרת, נאלצו אנשי הג'נרל להעניק מוצר מקביל לחברת המזרח.
הבעיה הייתה כמובן שלפונטיאק, המותג המתחרה שנחת באולם התצוגה של המזרח, לא הייתה מכונית על בסיס הקורסיקה. בג'נרל לא התעצלו וייצרו במיוחד עבורנו - וכנראה גם עבור מחוזות מסוימים בקנדה ובופטצוואנה תחתית – דגם תחת המותג פונטיאק. כך נולדה והגיעה אלינו ה"טמפסט", שהייתה למעשה זהה לקורסיקה עם שבכה וסמל של פונטיאק.
מי שבקיא בהיסטורית הרכב האמריקנית יודע וודאי שלשם טמפסט חשיבות רבה. על בסיס מכונית בשם זה, עוד ב-64', הוצגה גרסת ה-GTO האגדית. מאידך, אתם יכולים להיות בטוחים שבארה"ב אף אחד לא הכיר את הפונטיאק טמפסט של שנות התשעים. שיווקה של זו אגב הופסק לאלתר עם איחוד הסוכנויות תחת שם UMI.

גם אתה יכול?

כמעט 15 שנים חלפו מאז נחתה בארץ הדלתא הרומנית בקול תרועה רמה. כן כן, אותה אחת שנמכרה כאן תחת הסיסמה "גם אתה יכול 88'". בסופו של דבר הסתבר כמובן שאתה אולי יכול לקנות, אבל לא ממש כדאי לך. מה שרבים אינם יודעים הוא שהדלתא, שהפכה בארץ למשל ושנינה וזכתה לפרסום אדיר, נקראה רק אצלנו בשם זה. המכונית, למעשה גרסה רומנית לרנו 12, כונתה בארץ מולדתה דאצ'יה 1310. מה לעשות, אצלנו חיפש ומצא היבואן שם סקסי יותר.
בכל מקרה, רק מעט מציבור רוכשי הרכב שם לב שהדלתא הגיעה אלינו כמעט בהיחבא לסיבוב שני. הפעם היא עשתה זאת בגרסת סטיישן וטנדר. כדי שלא להזכיר לציבור את פרשיית הדלתא, נמכרו כאן אלה לא תחת השם דאצ'יה, אלא תחת המותג הלא-מוכר מוטוקארס והשם "שיפטר".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים