שתף קטע נבחר

האתרים הנחשפים בישראל: וואלה, MSN, נענע ו-ynet

זאת, על פי סקר TIM. בשלב זה, אין מערכת אלקטרונית המציגה נתונים מהימנים על הפופולריות של אתרי אינטרנט

לראשונה מאז חדלה חברת הסקרים נילסן נטרייטינגס לפעול בישראל, חושף סקר חדש פרטים אודות נתוני הגלישה באתרי אינטרנט בישראל.
סקר TIM של קבוצת TNS טלסקר נערך במהלך חודש מאי, 2002, בקרב מדגם ארצי ומייצג של 1000 משתמשי אינטרנט בגיל 13 ומעלה מהאוכלוסייה היהודית בלבד. כמקובל בסקרים כאלה, כל נשאל נתבקש לציין באופן בלתי נעזר אם ביקר באתר כלשהו מרשימת אתרים שהוצגה בפניו. יש לציין, כי שיטה זו יעילה לבדיקת חשיפת הגולשים למותג של אתר ופחות יעילה למדידת הגלישה בפועל.
הסקר מפרט נתוני חשיפה של האתרים המובילים בישראל. מדובר באתרים מסוגים שונים (פורטלים, אתרי תוכן וחדשות, מנועי חיפוש, אתרי דואר אלקטרוני וכדומה). להלן התוצאות לפי סוגי האתרים:

פורטלים

על פי סקר TIM, וואלה הוא הפורטל הנחשף ביותר בישראל – 47.7 אחוז מהגולשים ציינו כי ביקרו באתר בחודש מאי (לעומת 45.2 אחוז בנובמבר 2001), בעוד 32.1 אחוז מסרו כי ביקרו בפורטל נענע (29.5 אחוז בנובמבר 2001).
אתרי MSN, שמאגדים תכנים ושירותים מספקי תכנים ושירותים שונים (אתר msn.com ו-msn.co.il) זוכים, על פי הסקר, לפופולריות בקרב 29.2 אחוז מהגולשים (ירידה קטנה לעומת 29.8 אחוז בנובמבר 2001).
יאהו! (הפורטל הלא ישראלי הבודד שהצליח להידחק לרשימה הפורטלים הפופלריים בישראל) זוכה לחשיפה של 20.5 אחוז, בעוד אתר תפוז זוכה ל-19.4 אחוזי חשיפה ואילו סטארט נהנה מ-15 אחוזי חשיפה (ירידה של 3.1 אחוז לעומת נובמבר 2001).

אתרי חדשות ותוכן

ynet הוא אתר התוכן והחדשות המוביל בסקר, וזכה לפופולריות של 28.6 אחוז (עליה של 2.5 אחוז מ-2001) לעומת מעריב (18 אחוז), הארץ (14.3 אחוז) ואתר החדשות האמריקני סי אן אן (12.3 אחוז). One זוכה ל-11.4 אחוזי חשיפה, בעוד אתר גלובס נחשף בפני 7.8 אחוז מהגולשים ודה מארקר בפני 6.7 אחוז.

מנועי חיפוש

גוגל הוא מנוע החיפוש הנחשף ביותר בישראל, עם 23.2 אחוז (עליה של 5.7 אחוז לעומת נובמבר, 2001) ואילו מנוע החיפוש אלטה ויסטה זוכה ל-9.2 אחוזי חשיפה בישראל. עם זאת, יש לציין כי לא מעט מן הגולשים משתמשים במנועי החיפוש של האתרים הגדולים דוגמת וואלה, ynet או נענע.

אתרי דואר אלקטרוני

על פי הסקר של קבוצת TNS טלסקר, 36.4 אחוז מהנשאלים דיווחו כי ביקרו באתרי דואר הרשת הוטמייל (hotmail.com ו-hotmail.co.il). מדובר בעליה של כ-10 אחוז לעומת 26.4 אחוז בנובמבר 2001.

בעתיד: מערכת אלקטרונית למדידת גלישה אתרים

חברת המחקר נילסן נט רייטינגס, שהפעילה פאנל אלקטרוני למדידת הרגלי גלישה באינטרנט בבתי הגולשים בלבד, סגרה לפני מספר חודשים את הסניף הישראלי. מאז, לא פועל בארץ גורם שמספק נתונים מהימנים אודות גלישה באתרי אינטרנט.
קבוצת TNS טלסקר, שמעונינת להפעיל בישראל מערכת למדידה אלקטרונית של היקפי התנועה באתרי האינטרנט, מנהלת בתקופה האחרונה מגעים בעניין עם הגורמים הרלוונטיים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים