שתף קטע נבחר

מציצים ל"אנזו"

פרארי מפרסמת פרטים מלאים על ה"אנזו פרארי" המדהימה. מכונית העל האחרונה מבית סקודריה?

למכוניות אקזוטיות, דוגמת ה"אנזו פרארי" העתידית, יש תכונה יוצאת דופן: הן מעוררות ויכוחים. בתחילה מתווכחים כולם על המראה, מאוחר יותר שואלים עצמם אנשי המקצוע אם היא באמת ההבטחה הגדולה לה הם מצפים בכל פעם מחדש. כמו למשל דיון הבוקר במערכת ערוץ הרכב בין כותב שורות אלה לעורך, על הצורך בכתבה נוספת שתעסוק ב"אנזו", רק מכיוון שפרארי חשפו פרטים רשמיים ומספר תמונות פנים.
אני, כמעט מיותר לציין, טענתי שאין בכך עניין. הרי כתבנו כבר מספיק, והתייחסנו לא-בקצרה למרבית הפרטים הרלוונטיים. "אם הייתה זו מכונית חדשה מתוצרת לאדה נניח, הרי לא היינו מנהלים כלל ויכוח מסוג זה" טענתי. "אז רק מכיוון שמדובר במכונית-על יוצאת דופן אנחנו צריכים לעסוק בה לעיתים קרובות כל-כך?". איך הדיון הסתיים אתם יודעים.

מתחת לסיבי הפחם

"מפעם לפעם מציעה פרארי דגם המאגד בתוכו את כל הידע הטכנולוגי ונסיון המירוצים של החברה. הדגם הראשון ב'סדרה המוגבלת' היה ה-250LM משנות ה-60' ואחריו נזכרו כאבני דרך משמעותיות ה-GTO, ה-F40 וה-F50". בדברים אלה בחר לוקה די-מונטזמולו, נשיא פרארי, לפתוח את הצגתה הרשמית של ה"אנזו" - מכונית העל האחרונה ב"סדרה מוגבלת" של היצרן.
על ההיסטוריה של המכונית כבר הספקנו לספר לכם, כמו-גם על הסיבות לבחירה בשם היוצא דופן. אפילו נתונים מפורטים על היצירה נמסרו מעל דפי האינטרנט. אבל בפרארי, כך מתברר, הצליחו לשמור בכל זאת לשמור כמה סודות מתחת לפחם. ואיזה סודות אלה.

אוירודינמית

בשונה ממכוניות פורמולה 1, העושות שימוש בערכות אוירודינמיות המשתנות ממסלול למסלול, נאלצו אנשי פרארי להתאים לאנזו ערכה אוירודינמית שתתאים לכל מצבי הנהיגה. כך כוללת המכונית "סנפירים" מלפנים ומאחור המשנים את המבנה האירודינמי וכוח ההצמדה של הרכב לכביש בהתאם למהירות. אם לדייק, מייצרת הערכה לחץ שווה ערך ל-344 ק"ג במהירות של 200 קמ"ש, העולה ל-775 ק"ג ב-300 קמ"ש ויורד אחר-כך עד ל-585 ק"ג כדי לאפשר מהירות מרבית, במקרה זה 350 קמ"ש.
ואם כבר עסקנו במהירות המרבית, הרי שהאחריות לזו מוטלת על כתפיו של מנוע ה-V12 בנפח 6.0 ליטר המייצר 660 כ"ס ב-7,800 סל"ד ו-67 קג"מ ב-5,500. למי שמתעניין, הקו האדום ניצב ב-8,200.
אלא שדאגות-הקו-האדום ב"אנזו" מוטלות על מוח אלקטרוני האחראי לתנועה בין ששה הילוכים. זה ממליץ לנהג על העברת הילוכים (באמצעות מנופים הממוקמים משני צידי ההגה) על-פי המומנט העומד לרשותו בכל רגע נתון, כמו-גם מצבו הדינמי של הרכב.

יש מקום בחניה

אבל, מכונית-על או לא, מסתבר כי ל"אנזו" החדשה יש כמה צדדים פרקטיים, נגיד. אחרי הכל, 349 מכוניות כאלה צפויות להגיע לכבישים בקרוב, זאת כמובן בהנחה שמרביתן לא יוצבו כיצירות אמנות בחדרי מגורים גדולים במיוחד. כך לדוגמה מזכירים בפרארי מנגנון ל"הרמת" המתלה הקדמי של הרכב, על-מנת לאפשר חיים סבירים בחיפושי חניה ונסיעות איטיות ומניעת הצורך בהחלפצת הספוילר העמוק והיקר להחריד.
אם אתם חושבים היום בכיוון רכישה עתידית, כדאי לדעת שתזדקקו למקום חניה באורך של 470 ס"מ לפחות וברוחב של 203.5 ס"מ. אגב, הגובה אינו מהווה בעיה וכל חלל שגבוה מ-114.7 ס"מ יספיק למשימה. וזה לא הרבה, תודו.
ובכל מקרה, כדאי לדאוג מראש לצמיגים חלופיים. את אלה כדאי להזמין מברידג'סטון - לציין גם כי מדובר בגומי המיוחד שפיתחו עבור פרארי - במידות 245/35 מלפנים ו-345/35 מאחור. ואם ישבר חישוק, צריך להתקשר לאיטליה ולהזמין "חדש, בקוטר "19, לאנזו" - הם כבר יידעו במה מדובר.
ומלבד התמונות האומרות כמעט הכל (את קובץ הסאונד עוד לא השגנו), כדאי לחזור שוב על נתוני הביצועים. לפי פרארי אלה יעמדו על 3.65 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 9.5 שניות למאתיים קמ"ש ומהירות מרבית של "מעל ל-350 קמ"ש".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הגה אה-לה פורמולה 1...
מושבי מירוץ קלים במיוחד...
הדוושות בסדר...
אבל אין מפתח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים