שתף קטע נבחר

עוברים לדיזל

ב.מ.וו מתאימה עצמה לאופנה האחרונה באירופה ומציגה שני מנועי דיזל משופרים לסדרה 7

אירופה אוהבת דיזל וזה לא חדש. למעשה, אותה חיבה גדולה לזוללי הסולר היא זו שהניעה יצרנים רבים לפתח יחידות כוח מתוחכמות במיוחד. ועם התחכום באו השקט והכוח, ואיתם כרטיס הכניסה לליגת מכוניות הסאלון ואפילו הפאר.
מהפכת הדיזל שהגיעה לישראל בשנים האחרונות הצליחה עד כה להגיע בעיקר לקטגוריית רכבי הפנאי וזכתה גם להצלחה ניכרת בשוק הקומפקטיות והמשפחתיות. אלא שבאירופה הצליחו כאמור אותם זוללי סולר להגיע רחוק עוד יותר, היישר לתאי המנוע של הטובות שבחבורה.

כוח דיזל

זמן רב לפני שהוצגה הפאטון - מכונית הדגל החדשה של פולקסווגן - דאגו אנשי הקונצרן להכין את הקרקע למכונית החשובה. וכך, חוץ מדגם תצוגה ומנוע W12, חשפה פולקסווגן גם מנוע דיזל אימתני שיועד בראש ובראשונה למכונית הפאר. וכדי שיהיה במה להתגאות, דאגו בקונצרן לייצר את מנוע הדיזל למכוניות נוסעים החזק ביותר שיוצר מעולם. V10 בנפח 5.0 ליטר המייצר 313 כ"ס ולא פחות מ-76.5 קג"מ.
וכך, האתגר שהציבה פולקסווגן בתחום הדיזל-פאר עורר כנראה גם את ב.מ.וו. השבוע חשפה היצרנית הבווארית תמונות ופרטים ראשונים על דגמי הדיזל של סדרה 7 החדשה. כמו בעבר, מדובר במנועי שישה ושמונה צילנדרים בנפח 3.0 ו-4.0 ליטר. אלא שהפעם דאגו בב.מ.וו לשפר את נתוני ההספק והמומנט כדי להתקרב, אם כי לא לעבור, לרף שהציבה פולקסווגן.
ה-730d החדשה מייצרת לא פחות מ-218 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ בין 2,000 ל-2,750 סל"ד, זאת בהשוואה ל-193 כ"ס ו-43.8 קג"מ ביחידת הכוח הישנה. במקרה של ה-740d כבר מדובר ב-258 כ"ס ו-61.2 קג"מ, לעומת 245 כ"ס ו-57.1 קג"מ "בלבד" בגרסה הישנה.
וכדי להרגיע את כל המתעניינים בדבר בעיות כוח, מפרסמים בב.מ.וו גם את נתוני הביצועים המרשימים. זוללת הסולר החלשה יותר מסיימת את הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות ורושמת מהירות מרבית של 235 קמ"ש. ה-740d מסתפקת ב-7.4 שניות לזינוק הקלאסי ומאפשרת מהירות מרבית (מוגבלת אלקטרונית) של 250 קמ"ש.


לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו 730d...
וגם 740d. כוח דיזל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים