שתף קטע נבחר

מרצדס משיבה מלחמה

אחרי ששמעה את קריאות הקרב של פולקסווגן וב.מ.וו מציגה מרצדס את התשובה המוחצת שלה

שוק מכוניות הפאר הגדולות ממשיך לגעוש ואם חשבתם שאחרי השקת סדרה 7 החדשה של ב.מ.וו והפאטון של פולקסווגן העניינים יירגעו, טעיתם ובגדול. רק לפני שבועות ספורים חשפה אודי את מכונית הדגל החדשה שלה, ואילו יגואר נמצאת בהכנות קדחתניות לקראת השקת ה-XJ החשובה. בדף המטרות של כל אלה רשומה באותיות בולטות סדרה S של מרצדס, המכונית הפופולרית בקבוצה, שעד לפני שנה נחשבה ללא עוררין גם לטובה מכולן. ואולם טועה מי שחושב שהאנשים בשטוטגארט ישבו בשקט אל מול קריאות התגר האלה. למרות החיוכים המשועשעים מכך שפולקסוואגן אצה להתחרות בהם, והארגונטיות הטבעית שלהם, במרצדס יודעים היום להגיב מהר.
וזה בדיוק מה שקורה בסדרה S המחודשת, שתוצג לראשונה בתערוכת פאריז הקרובה. לכאורה מדובר במתיחת פנים קלה, בייחוד אם מתרשמים מהמראה החיצוני שעבר שינויים מיקרוסקופיים. אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם. מתחת לעור יש הרבה יותר .
מרצדס חושפת ב-S טכנולוגיות חדשניות בתחום הבטיחות, עליהן כבר סיפרנו לכם בעבר, כמו-גם על הגעתן הצפויה למכונית הדגל. היא מאמצת מערכות מתקדמות שפגשנו ב-E החדשה ובנוסף היא מציגה כאן הנעה כפולה ואפילו מנוע אימתני שמקורו במייבך. העובדה שהגרסה הבכירה יכולה להשאיר מאחור פורשה 911 בזינוק למאה (4.8 ש'), מדגימה היטב שבמרצדס בהחלט לבשו מדים ויצאו לקרב, מבלי כוונה לקחת שבויים.

מצא את ההבדלים

חיצונית נמנעו אנשי מרצדס מלבצע שינוי מהותי למראה המוצלח למדי של ספינת הדגל. הם העדיפו להתמקד בעדכונים שגרתיים לפגוש הקדמי וכונסי האוויר שבו, כמו גם לשבכת המצנן וליחידות התאורה. מרחוק תתקשו וודאי להבחין שמדובר בכלי חדש. מבפנים השינוי מורגש יותר כאשר במרצדס מונים ארבעים עדכונים שיהפכו את תא הנוסעים למהודר, נעים ומפנק מבעבר. בין היתר תקבל המכונית את מושבי המולטי-קונטור האקטיביים אשר הוצגו ב-E ואשר משנים את התמיכות הפנימיות בהתאם לתנאי הנסיעה. גם מערכת המידע של מכונית הסאלון תגיע ל-S.

הרבה כוח

אבל שינויים מעניינים הרבה יותר מצויים מתחת למכסה המנוע. כאן תחליף את ה-320 גרסת 350 חדשה, המצוידת במנוע בנפח 3.7 ליטר דווקא. מדובר בפיתוח חדש של מנוע ה-3.2 ליטר היוצא, שיספק 245 כ"ס ו-35.7 קג"מ (תוספת של 21 כ"ס ו-3.6 קג"מ). גרסת ה-320CDI (טורבו-דיזל מסילה-משותפת) עברה אף היא שיפור ומייצרת כעת 204 כ"ס ו-51 קג"מ (לעומת 197 כ"ס ו-47.9 קג"מ).
אבל הגרסה המרתקת ביותר היא כמובן זו שמצוידת במנוע ה-V12 החדש בנפח 5.5 ליטר. זה מצויד בשני מגדשי טורבו עם מצנני ביניים מקוררי מים. מדובר בגרסה מוחלשת ליחידת הכוח שהוצגה במייבך, אשר תחליף את מנוע ה-6.0 ליטר היוצא. ההבדלים בהספק דרמטיים, כאשר המנוע החדש מייצר לא פחות מ-500 כ"ס ו-81.6!!! קג"מ. זה הרבה מאוד כוח, שהופך את מכונית הפאר החדשה לחזקה מבין המתחרות על התואר. המכונית הזו תזנק כאמור למאה ב-4.8 שניות קצרות, אך המהירות המרבית תהיה מוגבלת ל-250 קמ"ש (כנהוג בגרמניה).
ואם זה לא מספיק לכם, לצד המנוע החדש הנעזר במגדש טורבו תמשיך מרצדס לעשות שימוש גם במגדש-העל החביב עליה. כך תקבל ה-S בגרסת ה-AMG55 את מנוע ה-5.5 ליטר שהוצג ב-SL. מנוע V8 זה משודך למגדש-על ומייצר בגרסה זו 500 כ"ס ו-71.4 קג"מ.

יותר בטוחה

ואולם נראה שהשיפורים ביחידות הכוח הם רק ההתחלה. כי מרצדס צפויה להציג ב-S את מערכת ה-Pre-Safe אשר אמורה לצפות תאונה ולהכין את מערכות המכונית לקראתה. כך לדוגמה, במקרה של תאונה בלתי נמנעת, מפעילה המערכת את מותחני חגורות הבטיחות, סוגרת את הגג-הנפתח, ומזיזה את מושבי הנוסעים מלפנים ומאחור (אם מדובר במושבים נפרדים) לעמדות הבטוחות ביותר לקראת התאונה.
וכדי להשתיק את פולקסווגן ואודי בעלות ההנעה כפולה תציע מעתה גם מרצדס, לראשונה בסדרה S, את מערכת ה-4-מאטיק (הנעה כפולה בלקסיקון של מרצדס). זו תוצע בדגמי ה-6 וה-8 צילינדרים של ה-S, אך בינתיים לא ב-600. זה אולי המקום לציין שלמרות עדכון מערכת המתלים, נראה שמרצדס לא אמצה את הגרסה המתקדמת יותר המוצעת ב-E. זאת כדי לשמור על בידול בין מערכת קפיצי האוויר הרגילה ל-ABC המתקדמת יותר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס S. מתיחת פנים קלה מבחוץ...
אבל הרבה יותר כוח וגם הנעה כפולה
בחלל תא הנוסעים...
נעשו לא מעט שינויים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים