שתף קטע נבחר

מאזדה מציגה דמיו חדש

החברה חושפת ביפן תמונות ופרטים ראשונים של הדמיו החדש. עבורנו ממתינה עדיין הגרסה האירופאית, שתכונה "2"

על מדיניות הדגמים החדשה של מאזדה סיפרנו לכם כבר לא מעט. ה-"DNA" המשופר, כפי שמכנים זאת שם, מיועד להציע לקהל מכוניות ספורטיביות ומסוגננות יותר. וזה התחיל לא רע, אם להתחשב בקפיצת המדרגה שעשתה ה-6 החדשה. זה המשיך קצת פחות טוב, אם להתייחס למראהו של הדמיו החדש שנחשף היום בגרסתו הסדרתית.
אבל ראשית, כדי לעשות מעט סדר בדברים, כדאי להזכיר את מדיניות השמות של מאזדה. זו כוללת לרוב שמות שונים לדגמים הנמכרים ביפן ובשאר העולם. כך לדוגמה מכונה ה-"6" המוכרת לנו בשם אטנזה ביפן, וכך מוצגת היום הגרסה היפנית של הסופר-מיני הקטנה תחת השם דמיו. זו תזכה לעדכונים קלים מאוד ולשינוי שמה ל-"2", עם תחילת ייצור הגרסה האירופית בספרד, כבר בחודש פברואר הקרוב.

לחישות שקטות

חשיפת הדמיו היום מאכזבת מעט, ואת האשמה ניתן להטיל באופן מוחלט על הציפיות שיצרה מאזדה. למי שאינו זוכר, תחילתו של תהליך ה"לידה מחדש" של החברה היה בהצגת מכונית תצוגה בשם "MX-ספורט טורר" בתערוכת ז'נבה 2001. זו, כך לחשו אנשי מאזדה למתעניינים, מהווה רמז עבה למחליפת ה-626. ואולם מי שכבר התנסה בלחישות בחייו, התקשה להאמין שמאזדה תצליח לבצע שינוי כה מהותי במכונית אמצע הדרך. "מכוניות תצוגה הן מכוניות תצוגה" אמרו המבינים והוסיפו "המציאות זה סיפור אחר לגמרי".
אבל מאזדה הפתיעה כאמור. למרות שהדמיון בין ה"טורר" למוצר הסופי לא היה גדול, הרי שאם יש דבר שיכול להיאמר בהסכמה רחבה על ה"6" החדשה, זו העובדה שהיא מהווה שינוי גדול לעומת קודמתה. וכך, גם הצפיות הגדולות לעתיד מלהיב יותר קיבלו לפתע עידוד וחיזוק. לכן, כשהוצגה ה-MX רנאבאוט שנה מאוחר יותר כרמז לדמיו הבא, האמינו כולם כי מדובר בשלב שני במהפך. אבל הדמיו החדש, למרות הדמיון הגדול למכונית התצוגה, אינו כזה. הוא עבר אמנם שינוי גדול לעומת מחליפו, אך זה מאכזב במקצת לעומת ההבטחה הגדולה שהציבה ה-"6". בכל מקרה, ניתן להסביר את המראה ברצונה של מאזדה להתאים עצמה לאופנה בשוק הסופר-מיני היפני. שם מעדיפים כיום את המבנה הקופסתי המזכיר מיניוואן, במיוחד במכוניות קטנות. דוגמאות טובות לכך הן ההונדה פיט המצליחה (ג'אז אצלנו) והטויוטה ויץ (יאריס).

עולם אחד, כלים שונים

אחד החידושים בגרסה היפנית של הדמיו הוא קיומן של שלוש גרסאות שונות לאותו דגם. גרסאות ה"קוזי", "ספורט" ו"קז'ואל" יציעו מראה שונה, עם אפשרויות וצבעים ייחודיים לכל גרסה. כך לדוגמה מגיעה גרסת ה"קוזי" עם גג בד נפתח ואפשרות לריפודי עור, בעוד שגרסת הספורט מוצעת עם תיבת הילוכים אוטומטית נשלטת ידנית.
ביפן יוצעו דגמי הדמיו עם מנועים חדשים בנפח 1.3 ו-1.5 ליטר. המנוע הקטן מייצר 91 כ"ס ו-12.6 קג"מ, ואילו אחיו הגדול מציע 113 כ"ס ו-14.3 קג"מ. תיבות ההילוכים שיוצעו הן אוטומטית עם 4 או ידנית עם 5 הילוכים, למעט דגם הספורט שיוצע כאמור גם עם תיבה אוטומטית ושליטה ידנית.
מבחינת מידות מציע הדמיו, שלא במפתיע נתונים דומים לאלו של הפיאסטה, אחותו מבית. הוא אמנם ארוך יותר (392.5 לעומת 391.5 ס"מ) וגבוה משמעותית (153 לעומת 146 ס"מ), אך שומר על ממד רוחב דומה (168 ס"מ) ובסיס גלגלים כמעט זהה (249 לעומת 248.5 ס"מ).

אצלנו

הגרסה האירופית של הדמיו צפויה להתגלגל לראשונה מפס הייצור בחודש פברואר 2003. מספר חודשים מאוחר יותר, לקראת קיץ 2003, צפויה המכונית להגיע גם אלינו כמודל 2004. בכל מקרה, מיבואן מאזדה לישראל מספרים לנו כי המכונית האירופית תוצג בגרסאות שונות מאלה שהוצגו ביפן, ואף תוותר על המנועים החדשים שהוצגו. במקומם יעשה הדמיו החדש שימוש במנועים המוכרים של הפיאסטה החדשה.
בכל מקרה, מאזדה כבר הראתה ברנאבאוט שעם שינויים קלים ניתן להפוך את הרכב לאטרקטיבי הרבה יותר. ייתכן שאותם שינויים קלים, המתוכננים לגרסה האירופית, יעשו את העבודה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה דמיו. ספורט...
קז'ואל...
וקוזי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים