שתף קטע נבחר

האופציה השפויה לפרה המשוגעת?

הצעירים בארה"ב אומרים היום: צמחונות זה קול. ובלי קשר לטרנד, לא חסרות סיבות להקפיד על תזונה צמחונית: מניעת מחלות, שמירה על המשקל, ציוויים דתיים ואהבת בעלי חיים, וגם החשש מה"פרה המשוגעת". אם בונים תפריט נכון, הצמחונות מתאימה גם לילדים ומתבגרים המצויים בעיצומה של ההתפתחות הגופנית

התחייבות ארוכת שנים, לכל החיים, לצמחונות, עשויה להקטין את סיכוייהן של נשים ללקות בסרטן השד. זוהי מסקנתו של מחקר בריטי חדש. אלא שהחוקרים מייחסים את הממצא לאו דווקא לאי אכילת בשר, אלא לצריכת כמות גדולה יותר של ירקות וסיבים. החוקרים לא משוכנעים שההתנזרות ממאכלי הבשר היא שהקטינה את הסיכון ללקות במחלה. בקיצור, השורה התחתונה של המחקר, בו השתתפו יותר מ - 700 נשים, נשמעת מוכרת: ירקות זה בריא.

מחקרים אחרים מגלים כי הצמחונות היא האופנה האחרונה בקרב צעירים אמריקנים. כשליש מהמתבגרים חושבים שלהיות צמחוני זה קול.

על פי אחד המחקרים, מתבגרים צמחוניים וחצי צמחוניים (שאוכלים עוף ודגים, אך לא בשר בקר) צורכים יותר פירות וירקות, ותזונתם גם דלה בשומן, לעומת בני גילם שאינם צמחוניים. הצמחונים והחצי צמחונים, בניגוד לחבריהם הטורפים, עשויים לסמן את מטרות התזונה הלאומיות של אמריקה (כן, יש דבר כזה) ל - 2010.

"מאחר שדפוסי תזונה נלמדים בילדות ובגיל ההתבגרות, יכולות להיות לכך השלכות חשובות על הבריאות לטווח ארוך, במניעת מחלות כרוניות, כמו מחלות לב וכמה סוגי סרטן", מקווה ראש צוות המחקר מאוניברסיטת מינסוטה במיניאפוליס. החוקרת מרגיעה את ההורים החוששים מפני התפריט הצמחוני של ילדיהם: לדבריה, הממצאים מראים כי המתבגרים הצמחוניים לא לוקים בחוסרים תזונתיים.

לפי ממצאי המחקר, הצמחונים הצעירים צרכו כמויות ראויות של מרכיבי מזון כחלבונים, הרבה יותר פירות וירקות, ויטמין A סיבים וברזל – והרבה פחות מזון מהיר וכולסטרול, אבל גם פחות סידן (החיוני לבניית העצמות ולמניעת אוסטאופורוזיס בהמשך החיים), פחות ויטמין B12, ויותר משקאות דיאטטיים וקפאין.

הרבה מתבגרים דיווחו כי הם נמנעים ממזונות עשירים בסידן כדי לשמור על המשקל. ובכלל, המחקר הזה מראה כי הרבה צמחונים, רובם נשים, הפכו את הצמחונות לכלי לשמירה על המשקל. מתוך 4,500 מתבגרים בגיל 11-18 שהשתתפו במחקר, נמצא כי הצמחונים שבחבורה הם בעיקר צמחוניות: 75% הן נערות. לכן, כדאי שהרופאים ישאלו את הצמחונים על הרגלי האכילה שלהם ובעיקר על המוטיבציה שמניעה אותם להקפיד על המשטר התזונתי.

ועדיין, התזונה הצמחונית עדיפה על התפריט המסורתי שמבוסס על בשר, סבורים החוקרים. אם נשקפת סכנה, היא לא בתפריט, אלא בנטייה כללית שהם זיהו באוכלוסיית הצמחונים, להפרעות אכילה. למשל, נמצא כי הצמחונים פחות מרוצים מגופם, ועושים יותר דיאטות.

 

 

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טופו. תחליף בשר מזין
טופו. תחליף בשר מזין
מומלצים