שתף קטע נבחר

נפתחה עונת הציד

AMG, חטיבת הספורט של מרצדס, מיישרת קו ומציעה גרסאות כוחניות לכל הדגמים החדשים

בשונה מיריבתה המושבעת ב.מ.וו, נחשבת יצרנית הפאר מרצדס למעונבת יותר. בעוד שב.מ.וו דואגת לשים את הדגש על היכולת הדינמית, הרי שדגמי מרצדס מעדיפים לשמור על מראה מכובד וסולידי. אלא שכידוע, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, ובמקרה של מרצדס קוראים לו AMG. חטיבת הספורט של היצרן, זו שאחראית על שחרור העניבה והסרת הז'קט, מציגה היום את הגרסאות שלה לדגמי מרצדס החדשים.

בסימן 55

בחודשים האחרונים הצטרפו לשורות מרצדס שלושה דגמים חדשים שלא זכו עד כה לטיפולה המסור של AMG. לא שה-E החדשה, ה-S המחודשת וה-CL הגדולה סבלו ממחסור בכוח, אבל בהחלט היה מקום לחבילה ספורטיבית הדוקה. וכך, מציגה היום מרצדס את גרסאות ה-AMG55 של השלוש.
על תחום הכוח אחראי מנוע ה-V8 המוכר בנפח 5.5 ליטר, המשודך למגדש-על, ומייצר בין 476 כ"ס (ב-E55) ל-500 כ"ס (S ו-CL). נתון מומנט מרבי של 71.4 קג"מ משלים את החבילה ומאפשר ל-E55 לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות קצרות, בדרך למהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית). ה-S וה-CL נדרשות לעשירית שניה נוספת בזינוק הקלאסי, בדרך למהירות מרבית דומה. כל השלוש מצוידות בתיבה אוטמטית בת חמישה הילוכים מדגם SpeedShift המאפשרת החלפת הילוכים ידנית באמצעות כפתורים הממוקמים על גלגל ההגה. אגב, מקור שמה של התיבה טמון בהבטחת אנשי AMG להחלפת הילוכים מהירה ב-35% מתיבות דומות.

Eימאל'ה

מעבר לעניין המנוע המחוזק, זוכה ה-E55 החדשה גם לטיפול מסור בכל הקשור למראה החיצוני. חישוקי "18 עם צמיגים במידה 245/40 מלפנים ו-265/35 מאחור מעניקים הסבר ראשוני, וארבעה מפלטי כרום מבהירים את התמונה לנוהגים מאחוריה. בנוסף זוכה המכונית לערכת פלסטיק מרשימה, הכוללת פגוש קדמי אגרסיבי עם כונסי אוויר גדולים. לדברי אנשי AMG, עם 4.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-16.1 שניות מעמידה ל-200 קמ"ש, ה-E55 החדשה היא המכונית החזקה ביותר בסדרה E שיוצרה מעולם. אגב, אולי כדי לרמוז שהגבלת המהירות המרבית ל-250 קמ"ש היא רק בגדר המלצה, מציג מד המהירות גם את הספרות 320 (קמ"ש) בדיוק נמרץ.

העיקר המראה

במקרה של ה-S וה-CL, חשיפת דגמי ה-AMG החדשים אינה מהווה חידוש בתחום הכוח. רק לפני כשבועיים, עם חשיפת סדרה S המחודשת, הודיעה מרצדס על שידוך גרסה מוקטנת של מנוע ה-V12 מהמייבך למכונית החדשה. זה האחרון מסתפק אמנם "רק" ב-500 כ"ס אך מציע נתון מומנט גבוה יותר. למרות זאת, בשילוב מראה משכנע וחבילה ספורטיבית, מיועדת גרסת ה-AMG למי שרוצה לשחרר את העניבה. גם אם זה עולה לו הרבה מאוד כסף.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
E55 AMG...
ה-E החזקה ביותר מאז ומעולם
ויש גם CL55...
ו-S55
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים