שתף קטע נבחר

הולכים על Ellypse

רחבה מדי עבור סופרמיני, קצרה מדי עבור מכונית סאלון ונמוכה מספיק כדי לא להיות מיניוואן. רנו מציגה את העתיד

אחרי שכבר התרגלנו לעיצובים מעט יוצאי דופן מכיוונה של רנו (עיין ערך מגאן 2), מציג היצרן הצרפתי לקראת תערוכת פאריז את ה-Ellypse. ולא, לא מדובר הפעם במכונית מייצור סדרתי, אלא דווקא במכונית תצוגה שמציגה תפיסה חדשנית של העתיד. בין לבין, יש מי שיכול למצוא ב-Ellypse רמז לקליאו הבאה - בעיקר בשל המידות.
מכונית התצוגה החדשה של רנו מציגה מידות יוצאות דופן, עם ממד אורך של סופר-מיני (390 ס"מ), ממד רוחב של מכונית סאלון (177 ס"מ) וממד גובה שמתייצב בין משפחתית גדולה למיניוואן (152 ס"מ). אל כל אלה מצטרף בסיס גלגלים מכובד של 261 ס"מ, המעניק לנוסעים מרחב פנים יוצא דופן. ואם כל זה לא מספיק, הרי שאנשי רנו דאגו לצייד את הדלת האחורית של הרכב בשתי אפשרויות לפתיחה (לפנים או לאחור). כך ניתן ליצור פתח כניסה רחב במיוחד.

יש כוח

בהתאם לאופנה הרווחת לאחרונה באירופה, מצוידת ה-Ellypse במנוע דיזל. אלא שבשונה ממנועי ה-DCi המוכרים של רנו, מנוע ה-1.2 ליטר הזה מצליח לייצר לא פחות מ-100 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ. ברנו לא מציינים נתוני ביצועים, אולם משקל של 980 ק"ג בלבד ודאי מקל על המנוע. אגב, למשקל הנמוך אחראי שימוש בחומרים מרוכבים, אלומיניום ופלסטיק. אלה, לטובת כדור הארץ, ממוחזרים ברובם.
במקביל למנוע הדיזל, עושה ה-Ellypse שימוש במנוע חשמלי קטן המייצר 12 קילווואט (כ-17 כ"ס). זה משמש בבסיס כמתנע, אולם יכול לספק במקביל כוח להנעה או להיטען במהלך הבלימה.
בכל מקרה, ה-Ellypse עושה שימוש במערכת חשמל במתח של 42V, המאפשרת שימוש במערכות היגוי, בלימה והעברת הילוכים חשמליות, תוך ויתור על מערכות הידראוליות מוכרות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו Ellypse...
מידות יוצאות דופן...
ופתרונות מעניינים
זו הקליאו הבאה?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים