שתף קטע נבחר

בחזרה לעתיד

סיטרואן מציגה את הפלוריאל הייחודית שהחלה דרכה כמכונית תצוגה. אבל על תשומת הלב תתחרה גם ה'אייר-דרים' שמעלה זיכרונות

עבור חובבי הרכב בכלל, ואוהדיה המושבעים של סיטרואן בפרט, תהיה תערוכת פאריז סיבה גדולה להתרגשות והתרפקות נעימה בעבר. ולא, הסיבה לכך אינם הברלינגו המחודש או ה-C3 פלוריאל המתקתקה. המכונית שתהיה אחראית לגלי הצמרמורת היא האייר-דרים, שתעשה זאת בשל מראה שאינו משתמע לשתי פנים. במבט ראשון אפשר אמנם למצוא במכונית התצוגה החדשה של סיטרואן את הגרסה המעודכנת של חרטום ה-C6 התצוגתית שנחשפה לפני יותר משלוש שנים. ואולם מבט מהצד מסביר שמדובר במכונית קופה שמזכירה, איך לא, את ה-SM האגדית - מכונית הקופה יוצאת הדופן של סיטרואן. זו הסעירה לבבות כאשר הוצגה בתחילת שנות השבעים, כשבליבה פועם מנוע V6 שמוצאו במזראטי.

הקשר הצרפתי

רבים וודאי שכחו, אך באותן שנים יצרנית המכוניות האקזוטיות מזארטי הייתה בשליטת סיטרואן, כחלק מתוכנית איחוד שנכשלה. באותם ימים נראתה ה-SM בעלת מערכת המתלים-בלמים-הגה הידרו-פניאומטים, פנסים שעוקבים אחר כיוון הנסיעה ועיצוב אירודינמי חדשני, כיצירה בדיונית.
האייר-דרים, וזה די ברור, אינה יכולה ואמורה ליצור את אותה התרגשות של שנות השבעים ובכל זאת המראה של מכונית קופה זו בהחלט צד את העין. זאת בייחוד בגלל חלק אחורי בולט ויוצא דופן (גם ב-SM היה החלק האחורי ייחודי ביותר).
מבחינת מבנה נראה שהמכונית מבוססת על ה-C6, אם כי סיטרואן אינה מצהירה על כך. היא גם לא מתחייבת לבנות את מכונית הקופה הזו, שאכן נחוצה עבור התדמית הייחודית שבסיטרואן מנסים לטפח. מצד שני ייתכן שבסיטרואן משתמשים בה כדי להכין אותנו למראה החרטום החדש של ה-C6 ואולי גם לחלק מהטכנולוגיות. סיטרואן, שמנסה לחזור ולהוביל בתחום הטכנולוגי, מדברת כאן לא רק על מערכת מתלים משופרת (הידראקטיב III) אלא גם על היגוי אלקטרוני עם יחס משתנה (בין 1.0 ל-3.0 סיבובים מנעילה לנעילה) בהתאם לתנאי הנסיעה, ובלמים אלקטרוניים. למכונית הזו אין דוושות ותפעול הבלמים והמצערת הנו אלחוטי. מיתוג על ההגה יאפשר להאיץ, לבלום ולהחליף הילוכים. אגב, כמו ה-SM האגדית, גם האייר-דרים מצוידת במנוע V6, אלא שכאן מדובר ביצירה שגרתית מבית פיז'ו-סיטרואן המייצרת 210 כ"ס.

לא רק תצוגה

ואולם לצד מכוניות תצוגה מעניינות יהיו לסיטרואן גם חדשות מעשיות יותר בפאריז. עם הפלוריאל למשל תזכיר סיטרואן שבגלגול הנוכחי היא גם יודעת להביא מכוניות תצוגה מרהיבות אל הכביש. לצידה ייחשף גם הברלינגו המחודש ודווקא רכב אפרורי זה יהווה את החידוש החשוב ביותר לשוק הישראלי. הכיוון בו בחרה סיטרואן במקצה השיפורים ברור, ממש כמו הסיבות. כאשר יותר ויותר מתחרים לוטשים עין לכיוון המסחרית הקטנה והכל כך מצליחה, בוחרת סיטרואן לשפר את מראה תא הנוסעים, לטפל במיתוג המשני ולהציע רמות ציוד, אבזור בטיחותי וגימור גבוהות יותר. דגמי הנוסעים יקבלו יותר תאי אכסון, אפשרות למגשים בגב המושבים או "קוביות אכסון" שימושיות בתא המטען - כל זה כדי להדגיש את הפן המיניוואני והרב-גוני של הכלי.
חרטום עם מכסה מנוע חדש, יחידות תאורה גדולות ופגושים אגרסיביים באים אף הם כדי ליצור רושם אופנתי ועכשווי יותר בדומה אולי לקנגו, ופחות של כלי עבודה חסר השראה. כן רושם הברלינגו שיפור בציוד הבטיחותי ובמערכת הבלימה, שידוך למערכת המולטיפלקס המתוחכמת, ועמו אפשרות לתפקודים המקובלים בפיז'ו -סיטרואן.

כל כך הרבה אפשרויות

אבל נראה שאת מרב תשומת הלב תמשוך הפלוריאל הקטנה - גרסה ייחודית ל-C3 אשר הופיעה לראשונה לפני שלוש שנים כמכונית תצוגה בתערוכת פרנקפורט. במצב הרגיל נראה כאילו מדובר בגרסת שלוש דלתות ל-C3 ואולם בפלוריאל יש הרבה יותר מזה. זה מתחיל בכך שהעדר קורה מרכזית מאפשר פתיחה מלאה של כל שטח שמשות הצד (מצב פנורמה לפי סיטרואן), ממשיך באפשרות לפתיחה חשמלית של הגג בשמונה מצבים שונים, ומסתיים בקיפול הגג לתא המטען והפיכת המכונית לקבריולה. בהמשך ניתן לפרק גם את הקורות התומכות בגג, ואז הופכת המכונית לספיידר. במצב זה ניתן לקפל את המושבים ולהפוך את הרכב לטנדר.
הרעיונות הופיעו כבר במכונית התצוגה ובניגוד ל-C3, שעברה שינוי גדול מאז נראתה לראשונה, הפלוריאל דומה מאוד למכונית המקורית שהופיעה בפרנקפורט. יחידות הכוח מוכרות מה-C3 וההיצע יתבסס בתחילת הדרך על ה-1.6 ליטר 110 כ"ס, וה-1.4 ליטר 75 כ"ס. הפלוריאל נסמכת על בסיס גלגלים באורך זהה לזה של ה-C3, אך היא ארוכה ב-8 ס"מ מהסופר מיני הקטנה וגם גבוהה ורחבה יותר. רמת הציוד תהיה דומה לזו שב-C3 והמכונית תוצע גם עם תיבה חצי אוטומטית, סנסו-דרייב, אך לא עם אוטומטית מלאה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן אייר-דרים...
חוזרים לעבר
ברלינגו. מחדשים בהווה
פלוריאל. ה-C3...
של העתיד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים