שתף קטע נבחר

השפן הנכון?

חשובה כלל שתהיה הסטילו סטיישן שתוצג בפאריז, זו אינה הבשורה הגדולה שתוציא את פיאט מהבוץ

בוודאי לא נחדש לכם דבר אם נספר שהמצב ב"פיאט-אוטו" רחוק מלהיות טוב. ואם בצד של אלפא עדיין רווים האיטלקים קצת נחת ובעיקר כבוד, לא כך המצב בשאר המותגים. המכירות של לנצ'יה ממשיכות לדשדש ואילו פיאט כמותג צברה הפסדים כבדים. חלק מהמשבר אמנם נובע מחוסר מזל או במילים אחרות קריסת השווקים המתפתחים עליהם שמה פיאט את כובד משקלה. כך במקרה של פולין (שם מיוצרת הסייצ'נטו), כך תורכיה (משם מגיעות הדובלו, הפאליו ועוד) וגם ארגנטינה. אבל תירוצים לא יעזרו והחשש הגדול ביותר של פיאט, שעסוקה כעת בתוכניות הבראה, הוא אובדן האמון של הקהל. זה עלול להפסיק לקנות מכוניות מתוצרתה כי יחשוב שסיכויי ההישרדות שלה קטנים.
כדי להימנע מכך, להרים את המורל הכללי ולהראות לכולם שאכן יש עתיד, אפשר כמובן להשתמש בנוסחה המוכרת ולחשוף מכוניות תצוגה, או אבי-טיפוס של דגמים סדרתיים עתידיים. אבל זה לא בדיוק מה שמתכוונת פיאט לעשות בתערוכת פאריז. קברניטי היצרן האיטלקי אמנם מוכנים לדבר היום על תוכניות לעתיד הקרוב, כמו מתיחת הפנים הקרובה של הפונטו בסוף השנה הבאה או הצגת מחליפה לסייצ'נטו ולפנדה מעט קודם לכן. הם אפילו לוחשים שהמולטיפלה תעבור מקצה שיפורים כדי להוזיל את עלויות הייצור ולהפוך אותה מעט שגרתית יותר לעין. אבל חידושים גדולים לא יהיו שם.

עוד אין שפן

מה שברור הוא שעבור פאריז עדיין לא הספיקו האיטלקים להכין שפן נכון בכובע. פיאט אמנם תציג שם את הסטילו סטיישן החדשה, אשר תמונותיה נחשפות היום, אך לכולם ברור שלא זו המכונית שתוציא את האיטלקים מהבוץ. זאת במיוחד כאשר לא מדובר במכונית שמציעה שינוי בולט לעומת הסטילו הרגילה. כי פיאט, בניגוד לפיז'ו, לא יצאו מעורם בעיצוב גרסת הסטיישן החדשה של הסטילו ולא ניסו להמציא אותה מחדש. כך למשל היא נסמכת על אותו בסיס גלגלים של הסטילו, למרות תוספת משמעותית לאורך.
יחד עם זאת אסור לזלזל בסטילו סטיישן, זאת מאחר וגרסאות אלו זוכות לביקוש משמעותי למדי באירופה והנן חשובות להיצע. כדאי גם לזכור שכבר בסטילו הרגילה הוטמעו מאפיינים שימושיים (אפשרות כיוון מושב אחורי, מגשים ועוד) המוכרים ממיניוואנים קומפקטיים, ומבחינה זו הסטיישן הולכת אף רחוק יותר. במובן מסוים, בייחוד עם ביטול פרוייקט המיניוואן הקומפקטי, זו המתחרה של פיאט בכלים כמו הסניק.

ארוכה יותר

הסטיישן ארוכה ב-25 ס"מ מהסטילו הקומפקטית (451 ס"מ) והיא אף גבוהה בחמישה ס"מ (חלק מכך בזכות מסילות הגגון האינטגרלי). תוספת האורך מתורגמת גם לתא מטען מרשים בנפח של 510 ליטר (לעומת 410-335 בדגם הרגיל), שעם קיפול המושבים יגיע ל-1480 ל'. פרט מעניין נוסף היא הדלת האחורית המפוצלת, המאפשרת גם פתיחת חלון בלבד. בכל מקרה, נראה שמבחינת עיצוב בחרו בפיאט בקווים פחות ייחודיים ומעט יותר שמרנים מאשר בגרסה הרגילה. הסטיישן דומה למדי לדגם הרגיל מלפנים ועיקר השינוי הנו מהקורה המרכזית לכיוון האחוריים.
מבחר המנועים דומה לסטילו - 1.6 ו-1.8 ליטר עם 103 ו-133 כ"ס בתחום הבנזין, ושתי גרסאות JTD למנוע ה-1.9 ליטר עם 80 או 115 כ"ס.
המכונית החדשה תחליף את המריאה סטיישן הוותיקה ותגיע אלינו - כמו הגרסה הרגילה - רק לאחר שתוצע עם תיבה אוטומטית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיאט סטילו סטיישן...
גרסה חשובה...
אבל לא מה שיציל את פיאט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים