שתף קטע נבחר

פורד - מיניוואן בפוקוס

פורד הציגה בתערוכת פאריז את ה-C מקס, מי שעתיד להיות המיניוואן במשפחת הפוקוס. ראיון קצר, מספר שאלות ועתיד לא ברור

נכון, אין ספק שמבט ראשון ב-C מקס, מכונית התצוגה של פורד בתערוכת הרכב של פריז, עלול לאכזב מעט. אחרי הכל, מדובר במכונית הנושאת על גבה ציפיות לרוב, בעיקר בתחום הפיננסי. כי בסופו של תהליך, זו מכונית המציגה את הגישה של פורד לרעיון המיניוואן הקומפקטי.
ובעיקר, תמיד אנו מצפים ל"יותר" מאותו אחד שהצטרף לחגיגה מאוחר כל-כך, ממתינים בכיליון עיניים לכניסה מרשימה שתזעזע את המתחרים. אבל מי שעושה מעט חשבון ובודק, מי שמצויד במעט הגיון והבנה בתעשייה הזו, ודאי מבין שבכל זאת, כדאי להביט קצת יותר לעומק. ותאמינו לי, המתחרים-לעתיד בדקו בקפידה את הרכב הזה.

מיניוואן

"זו אינה סתם עוד מכונית תצוגה", כך אומר לי פין טומאסון, האחראי בפורד לפיתוח פלטפורמות C-D של הפוקוס והמונדיאו. "זו המועמדת שלנו לשוק המיניוואנים הקומפקטיים, ולפחות חיצונית היא דומה מאד, כמעט זהה לגירסה הסופית שנציג תוך מספר חודשים בג'נבה. בעצם, המכונית שאתה רואה כאן, תהיה לקראת הקיץ על הכביש".
בכל זאת, הוא ממהר להוסיף כי "כדאי לך להתמקד בעיקר בעיצוב החיצוני. הוא החשוב כאן. תא הנוסעים הרב-גוני-מתוחכם יעבור ללא ספק שינויים בדרך למכונית הסדרתית". וזה כבר דורש הבהרה מסוימת, כי כאשר הוא אומר "לא יגיע", הוא מתכוון לכל הפריטים הפחות-שגרתיים. לא לקווים הכלליים, לארכיטקטורה של לוח המחוונים וסביבת הנהג. וכאן רבותיי, מתחילים העניינים להתחמם.

השינוי

למרות שמכונית התצוגה מבוססת על הפוקוס הנוכחית, הרי שהגרסה הסדרתית, כפי שמודה לבסוף טומאסון בפני, מבוססת על הפוקוס הבאה, זו שתופיע תוך שנתיים. ולכן ניתן ללמוד ממנה דברים רבים. למשל שבסיס הגלגלים לא ישתנה באופן מהותי. למשל שהמראה החיצוני, במיוחד אם מסתמכים על חרטום ה-C מקס, ישאר דומה, מעין אבולוציה לנוסחה המוכרת.
אבל נראה שהפרט החשוב ביותר הוא השינוי שעתידה לעבור סביבת הנהג. מכונית התצוגה מרמזת על מראה שמרני, מקובל וקלאסי, המזכיר לי את מה שעשו פולקסווגן לגולף למשל לפני שנים. זאת אומרת שחלק לא קטן מהטענות שהועלו כנגד תא הנוסעים וסביבת הנהג בפוקוס הקיימת, זכו לאוזן קשבת בפורד. האמת, לאור התחרות המחריפה בקטגוריה, עם מספר לא מבוטל של דגמים חדשים ואיכותיים, כדאי להם להטות אוזן קשבת.

למה?

אני עובר לשלב השאלות, כמו למשל מדוע העדיפו בפורד מראה שגרתי כל-כך, של כמעט סטיישן, ולא בחרו בצללית גבוהה יותר כמו חלק מהמתחרים? "מדובר בפתרון שיתאים לתפיסה שלנו מבחינה דינמית. אנחנו מעוניינים שגם מיניוואן יתנהג כמו פוקוס רגילה, יעניק חדוות נהיגה ולא יסבול ממרכ כובד גבוה מדי".
ומדוע לוותר על גרסת שבעה מושבים? "אנחנו מעדיפים לענות על דרישות הקונה, ולא דווקא על מה שמקובל להניח. נראה לנו כי הדרישה לרכב מסוג זה היא בעיקר ליכולת הסעה של חמישה, ולא שבעה. אבל, אם הוא ידרוש בכל זאת שבעה, יש לנו את היכולת להעניק לו גם את זה". כנראה שהבחין במבט המופתע שלי, ולכן מיהר לציין ש"אל תשכח שיש לנו גם גלקסי בהיצע..."

מצטרפים

אז ה-C מקס מבהירה כי כפי שצפוי היה לקרות, פורד עומדת להצטרף בקרוב מאד לחגיגת המיניוואן. ובדומה לפיוז'ן - על בסיס הפיאסטה להזכירכם - גם כאן הם לא ביצעו צעד גדול מדי, לא חידשו מספיק. זאת, בניגוד ברור למה שעשתה אופל למשל עם הזפירה (על בסיס אסטרה), או אפילו עם המריבה (על בסיס קורסה).
ואם תשאלו אותי, הרי שלמרות ההבטחות הגדולות והאמונה של פורד כי עשו את הדבר הנכון, אי אפשר שלא להיות מאוכזב מעט. אחרי הכל, פרויקט מוביל הנוסעים הקודם על בסיס פוקוס בוטל, כי המנהלים לא חשבו שנעשה צעד גדול מספיק. אז מה קרה מאז? טומאסון אמנם מבטיח כי יש לו עוד מספר שפנים בשרוול, והכוונה ללא ספק לסידור מושבים מעניין ואפשרויות תכנון-פנים, ומודה בפה מלא כי היצירות של אופל פורקו והורכבו פעמים רבות באולמות התכנון. נקווה עבורם.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חרטום מזוהה
צללית נמוכה
סביבת נהג מעניינת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים