שתף קטע נבחר

מזראטי כחול-לבן

ולא, זו אינה גרסה מיוחדת עבור השוק המקומי, אלא מכונית מירוץ על בסיס ה-GT. בעתיד, גם לכביש

"את הקוואטרופורטה החדשה אנחנו מתכוונים לחשוף בעוד כחצי שנה, בתערוכת ז'נבה הקרובה", כך מבטיח לי אנטוניו די-רסטה, מנהל השיווק של מזראטי. וקוואטרופרטה, למי שלא בקיא בשפה האיטלקית ובמילון המושגים של מזראטי, היא מכונית ספורט-אלגנט מהירה, מהודרת ובעלת ארבע דלתות.
בהזדמנות זו נזכיר כי לעיקר פרסומם זכו דגמי הקוואטרופורטה של מזראטי בעיקר בשנות השישים. כך שבהחלט מדובר בחתיכת היסטוריה. לפי די-רסטה, המכונית לא תתבסס על ה-GT אלא על רצפה חדשה לגמרי. ולא, הרצפה הזו לא תגיע מפרארי. "אנו בפירוש מתכוונים להמשיך ולשמור על זהות נפרדת לגמרי מפרארי, למרות שאנחנו משתמשים בפסי הייצור שלהם לטובת בניית המנוע והמרכב".
השיחה הזו מתנהלת ביני ובין איש השיווק בסמוך לאזור התצוגה של יצרנית האקזוטיקה בתערוכת פאריז. והוא שמח לשוחח, אבל אין לו יותר מדי מה למכור לי. כי תיאור העתיד החשוב, שיבוא רק בשנה הבאה, מסכם כמעט את כל החדשות שיש לאיטלקים כאן להציע. רק כמעט.

טרופיאו

כי הייתה מכונית נוספת, שלא נראתה בעבר. זאת אומרת, לא כפי שהיא מוצגת כאן. ומדובר ב"טרופיאו", למעשה החידוש היחיד של מזארטי בתערוכת פאריז. ואם היא נראית לכם מוכרת, זה רק מכיוון שמכונית מירוץ זו מבוססת על ה-GT המוכרת, עם תכנית להציג גרסת כביש חוקית באמצע השנה הבאה.
לצורך השתתפות בסדרות מירוצים "לדגם אחד" עתידית, יצוידו כל 30 היחידות שתבנה היצרנית בחלקי מרכב מסוימים - כמו דלת אחורית למשל - העשויים מחומרים מרוכבים וקלים כמובן, שהביאו את המשקל הכולל ל-1370 ק"ג בלבד. זאת, יחד עם ערכה אירודינמית חדשה שתספיק למהירות מרבית של 285 קמ"ש, כיול מתלים שונה, ובעיקר הספק של 413 כ"ס מהמנוע המקורי שעבר שינויים.
לטענת די-רסטה, בשלבי הפיתוח עזר נהג פרארי מוכר. אחד בשם מיכאל שומאכר. אך עיקר עבודת הניסוי על המסלול הוטלה על צמד נהגי פורמולה מוכרים, לוקה באדואר ופבריציו ג'יוונארדי. את הופעת הבכורה תערוך מזראטי במסלול הניסוי של פיוראנו, כאשר בהגה יאחוז לוצ'יאנו ברטי.
שבעת המירוצים בהם תיקח הטרופאו חלק, יערכו על מסלולים שונים באירופה, בדרך כלל כ"מירוץ חימום" לפני אירועים מוטוריים חשובים. אלה יערכו בגרמניה, צרפת וספרד, ואילו בבריטניה ובאיטליה למשל, יהוו הצגה ראשונה לפני הגרנד-פרי של אותן מדינות.

חוזרים לזירה?

בכל מקרה, במזארטי מתייחסים למכונית כמעין הכנה לקראת חזרה עתידית לזירת המירוצים האמיתית. הם עוד לא הודיעו לאיזה סוג מירוצים הם מתכוונים לחזור, "אבל אנחנו כמובן לא מתכוונים להתחרות בפרארי" מסביר די-רסטה, "כך שזה לא יהיה פורמולה 1". "אולי לה מאן?" אני מקשה, "נשמע לי רעיון מצוין", אומר האיש בחיוך...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מזארטי טרופיאו...
חזקה וקלה יותר...
למירוצים, ומאוחר יותר גם לכביש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים