שתף קטע נבחר

או בייבי

ה-AMV8 שנחשפה בדטריוט היא המכונית החשובה ביותר שהציגה אסטון-מרטין בשנים האחרונות. קבלו את הבייבי-אסטון

הנריק פיסקר, ראש מחלקת העיצוב החדש של אסטון-מרטין, חשף בהתרגשות את היצירה החדשה של החברה הבריטית והיו לכך סיבות טובות. אולם בניגוד למה שחשבו רבים, התרגשות זו לא נבעה מכך שזו המכונית הראשונה של אסטון עליה אחראי פיסקר שהגיע מב.מ.וו. זאת מהסיבה הפשוטה שעל עיצוב המכונית היה אחראי איאן קולום שעבר בהמשך ליגואר. ואין גם ספק שחותמו של קולום הבריטי, שאחראי לתחייה החדשה במראה אסטון וחתום כמובן על הוונקיש, בולט כמעט מכל כיוון ב-AMV8 החדשה.
אבל פיסקר כאמור התרגש. והסיבות להתרגשות היו מורכבות וחשובות הרבה יותר מגאווה אישית. אחרי הכל, המכונית הנאה טומנת בין גלגליה ומתחת לעור חלק מכריע מעתידה של אסטון-מרטין.

עתיד רחוק

זה מתחיל בכך שה-AMV8 מבוססת על שלדת אלומיניום וחומרים מרוכבים חדשה, שפותחה תוך שימוש בניסיון שנלמד עם הוונקיש המתקדמת והיקרה בהרבה. בהתאם לניסיון זה הצליחו אנשי אסטון מרטין לפתח בסיס אשר ישמש לא רק את המכונית הקטנה והפחות יקרה שלהם, אלא גם את מחליפת ה-DB7 הוותיקה שתוצג זמן לא רב לאחר האחות הקטנה. פיתוח בסיס זה ישמש בהמשך אפילו את יורשת הוונקיש, שתוצג ב-2007. כך שהשלדה החדשה מהווה את עמוד השידרה העתידי של יצרנית היוקרה.

עתיד קרוב

ויש עוד סיבות להתרגשות: המכונית החדשה אמורה להעלות את קצב הייצור של אסטון-מרטין בעשרות ואף מאות אחוזים. כיום מוכרת אסטון-מרטין כ-1,000 מכוניות בשנה, כשהתוכניות הן להגיע לקצב של 2,500. לשם כך תחנוך פורד, חברת האם, מרכז ייצור חדש ומודרני בהרבה של אסטון-מרטין בגיידון.
ה-AMV8 שנחשפה בדטרויט הוגדרה עדיין כמכונית תצוגה אבל גם באסטון-מרטין מודים שההבדלים בינה לבין הגרסה שתגיע לפס הייצור ב-2005 קטנים ביותר. מבחינה חיצונית, החרטום הארוך, סרחי העודף הקצרים וקו המותניים התפוח, אומרים כולם אסטון-מרטין קלאסית. אותו חרטום ארוך, בשילוב מיקום המנוע מאחורי הציר הקדמי, גם מייצרים הבטחות למבנה של מנוע של מנוע מרכזי וחלוקת משקל שווה.

פרטים בהמשך

אנשי אסטון לא מנדבים בשלב זה פרטים טכניים רבים לגבי המכונית בכלל, ונתוני המנוע בפרט. בכל מקרה, מדובר במנוע V8, כמו שמובן משמה של המכונית, ונפחו 4.3 ליטר. ההנחה היא שמדובר בפיתוח של מנוע ה-V8 של יגואר, אשר ייצר כאן כ-360 כ"ס. באסטון-מרטין נותרו נאמנים להבטחתם המקורית ושמרו על מידות צנועות למכונית שכונתה טרם חשיפה "בייבי אסטון". בסיס הגלגלים אמנם עומד על 260 ס"מ, אבל האורך הכללי הוא רק 435 ס"מ והמשקל כ-1,500 ק"ג.
המכונית "הפחות יקרה" במבחר של אסטון-מרטין תגיע כאמור לאולמות התצוגה ב-2005. בכל מקרה, כדאי להזכיר בפעם המי יודע כמה שכאשר אנשי אסטון-מרטין מדברים על מכונית יותר עממית או "פחות יקרה", הם מתכוונים למתחרה פוטנציאלית לגרסאות היקרות של פורשה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסטון מרטין AMV8...
עמוד השידרה של אסטון מרטין
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים