שתף קטע נבחר

יום הבוחר? לא, יום המוכר

הישראלים צבאו היום על מרכזי הקניות, בניגוד למספרם המדולדל בקלפיות עד הצהרים. "נראה שהישראלים מתייחסים ליום השבתון הזה כאילו זכו בזהב", אומרים בקניונים

הישראלים הסתערו היום (ג') במרץ רב על מרכזי הקניות, בניגוד לאדישות המסוימת שגילו בהליכה לקלפיות. כנראה שגם המבצעים המיוחדים שהכריזו עליהם חלק מהרשתות הגדולות, תרמו לאחוזי ההצבעה הנמוכים עד שעות הצהרים. בכל מקרה, שבתון הבחירות הפך לחגיגת קניות אחת גדולה.
באזור תל אביב והשרון היו הקניונים מלאים מפה לפה, גם בהשוואה לסופי שבוע. בתי הקפה בקניונים היו בתפוסה מלאה וכך גם חנויות המזון המהיר ופינות היצירה לילדים.
לחנות הרהיטים איקאה שבנתניה הגיע מספר המבקרים ל- 20,000 איש. לדברי מנהל החנות, אייל סלוק חלה עלייה של 100% במכירות. הוא הוסיף, כי הפעילות בחנות מזכירה את יום הפתיחה של איקאה וגם מגרש החנייה הסמוך לחנות מלא.
אחת המבקרות במקום, שרון, סיפרה כי "אנשים החנו את המכוניות במרחק עצום מהחנות, ממש בירידה לכביש החוף, בגלל שהחניון היה מלא עד אפס מקום. אפשר היה לחשוב שמדובר בשמורת טבע. היתה כאן פשוט 'הצעדה לאיקאה'".
"נראה שהישראלים מתייחסים ליום השבתון הזה כאילו זכו בזהב", אמרה מנכ"ל השיווק של קניון שבעת הכוכבים בהרצליה, רויטל הכט. "עד שעות הצהריים הגיעו כ-15 אלף מבקרים, בדומה לפעילות בשבת עמוסה".
להערכתה, עד סוף היום יגיעו למקום כ-22 אלף מבקרים. "רואים שאנשים שהגיעו היום אלו מבקרים שנוהגים להגיע בשבת, ולא אנשים שנוהגים לבוא באמצע השבוע כששקט פה".
על פי נתונים שנמסרו מהנהלות הקניונים הגידול במכירות נע בין 100% ל-300% בממוצע. לקבוצת קניוני עזריאלי הגיעו כ- 300,000 מבקרים, פי שלוש מביום רגיל ונרשמה עליה של 100% במכירות. הפדיון הגיע ל-20 מיליון שקל. בבתי הקפה ובמסעדות בשבעת קנוני הקבוצה נרשם גידול של פי ארבעה במספר המבקרים מאשר ביום רגיל.
לקניון הזהב בראשון לציון הגיעו 56,000 מבקרים, ועל פי נתונים שנמסרו מהנהלת הקניון עלו הפדיונות ב- 300% בממוצע. לסרט שהוקרן בקניון הגיעו כ-870 איש ל-4 בתי הקולנוע בניגוד להצגת בוקר ביום רגיל אליה מגיעים 350 איש בממוצע.
בני הכהן, מנכ"ל קניון רמת אביב, דיווח על רמת פעילות בסדר גודל הדומה ליום שישי רגיל.
מנכ"ל קניוני עזריאלי, פאר נדיר, סייר בין שבעת קניוני הקבוצה. לדבריו, "המציאות חזקה מהציפיות". השיא הוא בקניון מלחה בירושלים בו הגיע מספר המבקרים לפי ארבעה מאשר ביום רגיל".
מכל הקניונים נמסר כי מבקרים רבים עדיין נמצאים בחנויות ומעריכים שכניסות המבקרים יימשכו עד לשעה 21:00 בערב ואחר כך תחול רגיעה.
רשת "אייס" דיווחה על מספר לקוחות גדול פי שתיים מיום שבת, ופי שלוש מיום רגיל. סל הקניות ללקוח גדל ב-50%, והוא כלל בעיקר מוצרי חשמל וריהוט.
רשת "סופר פארם" דיווחה כי עיקר העומס נרשם בשעות הצהריים וכי היקף הרכישות גדל פי שתיים ביחס ליום רגיל, בעיקר במחלקת הקוסמטיקה והתינוקות.
רשת ביתילי דיווחה על תנועה פי ארבע לעומת יום רגיל, וברשת "בולקבסטר" היה גידול של 30% ברכישת סרטים להשכרה, שהחלה כבר אתמול בשעות הערב.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים