שתף קטע נבחר

דמקסי פוקוס

אחרי המתנה ארוכה ביותר ובאיחור לא מבוטל מציגה פורד את המתחרה שלה לשוק המיניוואנים הקומפקטיים. פוקוס C-Max, גרסת הייצור הסדרתית

שבע שנים בדיוק אחרי שחשפה רנו את הסניק, מיניוואן קומפקטי ראשון באירופה, מצטרפת סוף סוף פורד למערכה עם הפוקוס C-Max. זה קורה להזכירכם ממש כאשר רנו מתכוננת להשקת הסניק החדש. הפתעות גדולות אין כאן, שהרי הצהרת כוונות זו נחשפה באופן ברור בתערוכת פאריז האחרונה. בעיר האורות נחשפה ה-C-Max כמכונית תצוגה, ואולם כבר אז סיפרו לנו מהנדסי פורד שמדובר במכונית קרובה למדי לדגם הסדרתי.

סוף סוף מיניוואן

רבות כבר דובר על הפיגור הגדול של פורד בתחום המיניוואנים הקומפקטיים, או על הדגם שתוכנן והוקפא ברגע האחרון. זאת, בין היתר, מאחר שלא היו לו שבעה מושבים. וכן, כבר בפאריז הופתענו מהעובדה שלמרות הכל יצא לפורד שוב מיניוואן קומפקטי עם חמישה מושבים בלבד.
אבל בפורד הולכים כנראה כל גישת "יותר טוב מכלום" ומסתערים היום על שוק המיניוואנים הקומפקטיים עם הבטחה לרכב שיציע ניהוג ויכולת כביש טובה משל המתחרים. ה-C-Max לטענתם אירודינמי ביותר ומכוון לנהג, כמו שמעיד בורר ההילוכים שממוקם גבוה על הקונסולה המרכזית.
מעבר ליכולת הדינמית לא מזניחים בפורד גם את היעילות ומבטיחים כמובן אפשרויות סידור מקוריות למושבים האחוריים. אלה מזכירות לפחות על הנייר את מה שכבר ראינו במריבה של אופל. כך לדוגמה ניתן לקפל את המושב האמצעי ולהזיז את המושבים הצדיים למרכז הרכב. בכל מקרה, וכמו שסיפרנו לכם בפאריז, כדאי לשים לב בעיקר לסביבת הנהג האיכותית והנקיה יותר מזו שבפוקוס - רמז לצפוי לנו בפוקוס הבאה.

הפלטפורמה

הדמיון הגדול של ה-C-Max לפוקוס ברור, אך רכב זה מבוסס למעשה על פלטפורמת הפוקוס הבאה, מה שהופך אותו למעניין עוד יותר. על פלטפורמה זו יתבססו גם המאזדה 3 ומחליפות ה-S40/V40 של וולוו. לפי פורד, לרכב החדש בסיס גלגלים ארוך מלפוקוס וגם רוחב סרנים גדול יותר. הוא נשען על תת שלדה קדמית חדשה לצורך עידון ושקט, וגם מידות הצמיגים נדיבות מבעבר. פורד מדברים גם על שפע ציוד בטיחותי ומזכירים 6 כריות אוויר תקניות, ארבעה בלמי דיסקים עם ABS ובקרת יציבות.

יש דיזלים

פורד כבר הודתה כי מעבר לפיגור בפיתוח מיניוואנים קומפקטיים, היא גם נותרה מעט מאחור בכל הקשור לתחום הדיזל. זו הסיבה שה-C-Max החדש מתוכנן לשפר את מצבה בשני התחומים.
וכך, בין החידושים החשובים שנחשפים ב-C-Max ויגיעו בעתיד גם לפוקוס החדשה ולשותפות לפלטפורמה מבית וולוו ומאזדה, נמצאים שני מנועי דיזל חדשים. מדובר במנועי דיזל מסילה משותפת מן הדור החדש, חלק מתוצאות הפרויקט המשותף עם פיז'ו (אשר הניב כבר את מנוע ה-1.4 ליטר של הפיאסטה).
למנוע הראשון נפח של 1.6 ליטר והוא מייצר 110 כ"ס ו-24.5 קג"מ כבר ב-1,750 סל"ד. השני נהנה מנפח של 2.0 ליטר ומייצר 135 כ"ס ו-32.6 קג"מ ב-2,000 סל"ד, העוברים לגלגלים דרך תיבה בת שישה הילוכים. בפורד מדברים על ביצועים מצוינים ומזכירים זינוק למאה ב-11.5 ש' לגרסת ה-110 כ"ס ו-9.6 ש' ל-135 כ"ס. במקביל נחשפה גרסה חדשה למנוע הדורטורק HE בנפח 1.8 ליטר שכעת מייצר 120 כ"ס. את המנוע הזה פגשנו לראשונה במונדיאו והוא שונה ממנוע ה-1.8 ליטר שמוצע בפוקוס הנוכחית.
שיווק הפורד C-Max יחל באירופה בחודשי הקיץ ומאוחר יותר הוא צפוי להגיע גם אלינו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד C-Max...
יכולת דינמית גבוהה...
אך רק 5 מושבים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים