שתף קטע נבחר

הנאה בז'נבה

סדנאות העיצוב האיטלקיות אוהבות להשתמש בז'נבה כבמה להצגת יכולתן. הן עושות זאת לרוב עם מכוניות ספורט מפתות, כמו לדוגמה האנג'וי החדשה של פינינפארינה

תערוכת הרכב של ז'נבה מהווה באופן מסורתי זירה להפגנת כוח של סדנאות העיצוב האיטלקיות ובראשן פינינפארינה, ג'וג'ארו וברטונה. ייתכן שזו הקרבה הגדולה לצפון איטליה, ביתן של אותן סדנאות, או אולי האופי הבין-לאומי של התערוכה, אבל העובדות מדברות בעד עצמן. שנה אחר שנה אנו פוגשים דווקא בתערוכה ביתית זו את מכוניות התצוגה החשובות של סדנאות אלה, המתחרות באדיקות על תשומת הלב של הקהל. מי שהתחילה השנה את החגיגה הייתה סדנת ברטונה שרמזה על מכונית תצוגה חלומית, וכעת מגיעה תורה של פיניפארינה לחשוף מתאבן.

גאווה ספורטיבית

בסדנת העיצוב של פינינפיארינה יודעים בהחלט מהו כוחן של מכוניות תצוגה, ובמיוחד כאשר הן מן הזן הספורטיבי והמפתה. וכך, ללא תאום מוקדם, הם מציגים ממש כמו ברטונה מכונית תצוגה ספורטיבית. בהקשר זה כדאי לזכור שאשתקד זכה ג'וג'ארו עם הברירה הספורטיבית להישגים כמעט חסרי תקדים. שאיפתו להציג מכונית ספורט יוקרתית ומושכת של אלפא-רומיאו זכתה לא רק לשבחי המבקרים ופרסים בעיתונות, אלא גם, בסופו של דבר, להסכמה רשמית של אלפא לייצר אותה. וזה בהחלט הישג גדול שמעורר קנאה אצל אנשי פינינפארינה. אבל לא מדובר רק בקנאה. הצלחתו של ג'וגארו סייעה לו במאבק היוקרתי בין הסדנאות וזיכתה אותו בכמה פרויקטים נוספים של אלפא, ובראשן מחליפת ה-156. ומדובר בפרויקטים שנראו כאילו מונחים כבר בכיסה של פינינפארינה.

נהנים בצריח

באופן לא מפתיע, מכונית התצוגה החדשה של פינינפארינה לז'נבה הולכת על התחום הספורטיבי. אחרי הכל, מדובר בתחום שאינו ממש זר לסדנה האיטלקית. פינינפארינה נחשבת כבר שנים למעצבת הבית של פרארי ואף הציגה בשנים האחרונות מספר לא מבוטל של רעיונות מעניינים בתחום. חלקם היו מוצלחים יותר, כמו הסטארט על בסיס פורד, ואחרים - כמו האוסי המיוחדת על בסיס סיטרואן - זכו לפחות להצלחה מרשימה בביקורות.
וכך חושפים בימים אלה בפינינפארינה איורים ראשונים של האנג'וי, מכונית ספורט פתוחה ודו-מושבית. המכונית החדשה חסרה שמשה קדמית אמיתית ומסתפקת בשתי חופות קטנות לפני הנהג והנוסע. נראה שגם על הגנה מפגעי מזג האוויר או מהתהפכויות ויתרו שם ולכן, כמו שניתן לראות באיור ובתמונה, רצוי שהנהג ישתמש בקסדה.
למרות שבפינינפארינה נמנעים בשלב זה מפרסום פרטים, נראה כי האנג'וי מהווה מעין גרסה מתורבתת לכביש של מכונית פורמולה, ולפחות מבחינה זו עומדת בהבטחה הטמונה בשמה - הנאה. בכל מקרה, בשלב זה לא נמסר על איזה בסיס בנויה המכונית ובאיזה מכללים היא משתמשת.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פינינפארינה אנג'וי. האיור...
והתמונה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים