שתף קטע נבחר

סאאב עושה רוח

יצרנית הרכב השוודית ממשיכה במתקפה על שוק המשפחתיות היוקרתיות וחושפת בז'נבה את הגרסה הפתוחה של ה-3-9 החדשה

לפני כמעט שנה פתחה סאאב במתקפה חזיתית על שוק משפחתיות הפרמיום. ה-3-9 החדשה הוצגה עם כל המרכיבים הדרושים כדי לאיים על השליטה הגרמנית הכמעט מוחלטת בקטגוריה. בסאאב גם לא התביישו ורמזו באופן בוטה על הכוונה ליטול את הכתר מידיה של ב.מ.וו סדרה 3 - שליטת הקטגוריה.
אבל כדי להתברג היטב במלחמה על הכתר היו זקוקים אנשי סאאב גם לגרסת קבריולה, יתרון מוכח בחבורת הפרמיום. למובילות הקטגוריה - ב.מ.וו, מרצדס ואודי - יש כזו, ועכשיו מגיע גם תורה של סאאב.

מורידים את הגג

וכך, זמן קצר לאחר שגרסת הקבריולה הישנה נפחה את נשמתה, חושפת סאאב את הפתוחה החדשה שלה. כצפוי, מדובר במכונית דומה במידותיה לגרסת הסדאן החדשה, עם ממד אורך כללי של 463.5 ס"מ. בסאאב בחרו בפתרון של גג חשמלי מתקפל העשוי בד, בשונה מאופנת הגגות הקשיחים שתופסת תאוצה לאחרונה.
על הכוח מופקדים שני מנועים מוגדשים בנפח 2.0 ליטר, המוכרים גם מגרסת הסדאן. החלש מבין השניים מייצר 175 כ"ס ו-27 קג"מ, בעוד שהחזק יותר מתהדר ב-210 כ"ס וב-30.6 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית או ידנית, כשהגרסה החזקה נהנית מתיבה ידנית בת שישה הילוכים. למרות משקל גבוה יותר ביחס לגרסת הסדאן, מציעה הקבריולה נתוני ביצועים מספקים, כשהגרסה החזקה ביותר (עם תיבה ידנית) מסתפקת ב-8.0 שניות לזינוק מעמידה למאה קמ"ש ורושמת מהירות מרבית של 230 קמ"ש.

גם אצלנו?

בשונה משנים עברו, גרסת הקבריולה של ה-3-9 לא תיוצר על-ידי חברת ולמט הפינית, אלא תועבר לייצור במפעלי מגנה בגרץ, אוסטריה. אנשי סאאב מצהירים כי ייצורה של המכונית החדשה יחל בתוך זמן קצר ושיווקה באירופה מתוכנן לחודש אוגוסט הקרוב. מיבואן סאאב לישראל נמסר כי ישנה כוונה להביא את המכונית גם אלינו - ככל הנראה כחלק מהניסיון לבסס את סאאב בחזרה בשוק הישראלי.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סאאב 3-9...
עכשיו גם קבריולה
הגרמנים על הכוונת...
והכל פתוח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים