שתף קטע נבחר

"אנחנו לא יודעים לייצר אותה"

כמובטח, רנו אוונטיים לא הגיעה לז'נבה. בהנהלת רנו הסבירו לנו כי הם פשוט לא יודעים לייצר אותה. סוף הדרך?

אין ספק כי ליצרנית הרכב הצרפתית רנו, היו הרבה סיבות למסיבה בתערוכת ז'נבה. רנו סניק חדשה, מגאן קופה-קבריולה, קנגו מחודש, טראפיק מהודר ועוד ועוד. אלא שעל רקע כל החידושים האלה, בלטה בהיעדרה מכונית אחת שכיכבה בשנים האחרונות בדרך קבע במקום מכובד בעמדה של רנו. זאת, כיאה למכונית דגל בהתהוות, שחשיבותה בעיקר מבחינה מראה הדגמים שיבואו בעתיד. מדובר כמובן ברנו אוונטיים, מכונית הקופה הכל-כך ייחודית עליה כתבנו כבר רבות בעבר.
"ב-1996 הודענו למאטרה שאנחנו מתכוונים לשלב את האספאס בקווי הייצור שלנו. היו להם לא פחות משש שנים תמימות להתכונן לכך, אבל הם לא מצאו שותף מתאים. לכן נסגרו". כך מסביר לי פטריק לה-קוואמה, ראש מחלקת העיצוב ברנו, ואחת הדמויות המובילות בהנהלת החברה הצרפתית. אבל אותנו כחובבי רכב מעניינת לא רק הסגירה המצערת של מאטרה, אלא גם גורלה של המכונית היחידה שהיצרנית הזו בנתה: האוונטיים.

מאטרה

כזכור, מאטרה ייצרה עבור רנו את האספאס היוצא, שהוחלף לפני מספר חודשים. הדגם החדש מיוצר על-ידי רנו, וכך נותר בידי מאטרה רק ייצור האוונטיים, שמכירותיה נמוכות בהרבה. התוצאה הייתה שהמפעל הגדול יחסית שקע בהפסדים ונסגר. רנו הבטיחה לאורך כל המשבר שתתמוך באוונטיים, אבל לה-קוואמה מספר לנו דברים שונים, ומפתיעים.
"לצערי, נכון להיום, אין לנו את היכולת והידע לייצר את האוונטיים. היא נבנתה מחומרים פלסטיים ואלומיניום, ורק למאטרה יש התמחות בייצורה. ואתה צודק, זו בפירוש בושה שאנו מחויבים לעצור את ייצור האוונטיים" מודה לה-קוואמה. "המכונית הזו הפכה זה מכבר לאיקון עיצובי, ותרמה לנו רבות מבחינת כיוון המראה החדש של רנו. למעשה, היא עזרה לנו בהכנת הציבור לקראת בואה של המגאן. ומעבר להכל, הלקוחות שקנו אותה מאוד אוהבים את המכונית".
פאטריק נשמע כואב באמת כאשר הוא מדובר על האוונטיים, אבל לי קשה להרפות. ולכן אני מזכיר לו את ההתחייבות המפורשת של רנו. "מה עליה?" אני שואל. אבל האיש מסביר לי כי זה פשוט לא מעשי. "הייצור הופסק זה מכבר, ועד שנצליח ללמוד כיצד ולבנות קו הרכבה כזה, תהיה הפסקה גדולה מדי, לא מקובלת ובלתי אפשרית. לכך גם לא עוזרת העובדה שהייצור של המכונית החל באיחור ניכר, בגלל בעיות איכות שהתגלו. פשוט, לא היה לנו מזל עם המכונית הזו".
לפי לה-קוואמה, גם לרנו מותר להיכשל, והפסקת ייצור האוונטיים לאחר שנה וחצי היא אמנם כישלון, אבל לא נורא כלל. הוא מתנחם בכך שכמו כל כישלון, גם האוונטיים תהפוך למכונית נדירה בעלת ערך אספני. זו נחמה?

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נראית טוב
נראית מבטיח
ולא בית ספרנו בינתיים?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים