שתף קטע נבחר

לאן נעלמו "שלטי הפיצוי" של רכבת ישראל?

לפני כשנה הורתה ועדת הכלכלה של הכנסת לרכבת ישראל להציב שלטים המעידים על זכותו של נוסע לקבל פיצוי בעת איחור של הרכבת. בשבועות האחרונים נעלם השילוט. משרד התחבורה: השילוט הוסר מכיוון שהתבלה

נוסעי הרכבת מכירים בוודאי את תופעת האיחורים בזמנים. ממתינים בתחנה, ובזמן שבו אמורה להגיע לרכבת נשמע לפתע הכרוז שמודיע כי חל עיכוב, בדרך כלל בשל "תקלה טכנית". מה שרבים מנוסעי הרכבת לא יודעים זה שמגיע להם פיצוי על פי חוק, במקרה שהאיחור עולה על חצי שעה.
כבר בשנת 2001 החליטה ועדת הכלכלה של הכנסת לחייב את רכבת ישראל לפצות את הלקוחות במידה שהרכבת מאחרת. ההסדר שנקבע היה כי אם הרכבת מגיעה לתחנה באיחור של למעלה מ-30 דקות, זכאי הנוסע להחזר בגובה כרטיס הנסיעה. תהליך הפיצוי היה מילוי טופס של מנהל התחנה והחתמתו ושליחתו בדואר. כרטיס הפיצוי היה מגיע אף הוא בדואר.
ברכבת ישראל כיבדו את ההסכם אך לא הודיעו עליו לציבור הנוסעים, כך שלקוחות הרכבת לא ידעו על זכותם זו. בתגובה, לפני למעלה מחצי שנה, הורתה ועדת הכלכלה להנהלת הרכבת לפרסם את דבר הזכאות לפיצוי ואת תנאיו בתחנות. הנהלת רכבת ישראל לא התעצלה, מיהרה אל המחשב והדפיסה שלטים באמצעות מדפסת רגילה על נייר רגיל.
לפני שבועות אחדים הוסרו שלטי הפיצוי מתחנות הרכבת. ניסיון לברר בתחנות מה קרה לשלטים עלה בתוהו. התשובה היחידה שהצלחנו לקבל מהרכבת היא כי הנוהל נשאר כשהיה והשלטים הוסרו באופן זמני. את הסיבה קיבלנו דווקא ממשרד התחבורה: "הסרת השילוט נעשתה לאחר שהשלטים התבלו. בימים הקרובים יותקנו שלטים חדשים".
אתם הבנתם את זה?

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום לע"מ
רכבת. שלטי נייר מתבלים, הייתם מאמינים?
צילום לע"מ
מומלצים