שתף קטע נבחר

אתר הפורנו "אסקייפ" נגד ESC של פלאפון

"אסקייפ" דורש מפלאפון לחדול מהשימוש בשם ESC למותג החדש הפונה לבני נוער. מייסד האתר: נבחן לגופה כל הצעה עסקית שתגיע מפלאפון

מפעילי אתר הפורנו "אסקייפ" מתכננים לבקש בקרוב מבית המשפט להוציא צו מניעה נגד פלאפון שיורה לחברה לחדול מהשימוש בשם "אסקייפ". כך נודע ל-ynet.
לטענת עו"ד גלעד חיון, פרקליט האתר, עברה חברת פלאפון על החוק כאשר השתמשה בסימן מסחרי מוכר של אתר האינטרנט של לקוחו להשקת המותג החדש ESC, הפונה לבני נוער. האתר למבוגרים escape.co.il הוקם בשנת 1999 ע"י יאיר שוחט, בעוד שפלאפון הקימה את אתר ESC.co.il בשנת 2002.
לטענת חיון, מאז שפלאפון השיקה את המותג החדש בסוף 2002, נכנסים בני נוער רבים אל האתר escape.co.il, מתוך כוונה להגיע לאתר שהקימה חברת פלאפון. בני נוער אלה נכנסים, בעצם, לאתר הסקס ובכך גורמים לעומסים בתעבורת האתר ופוגעים בתיפקודו."פלאפון פשוט לקחה סימן מסחרי מוכר והתעלמה ממנו", טוען עו"ד חיון. לטענת חיון, פלאפון ביקשה לפרסם באתר, אך לבסוף לא הגיעו הצדדים להסכמה.

בני-נוער הם לא הלקוח הפוטנציאלי

מייסד האתר, יאיר שוחט, אמר ל-ynet, כי הפגיעה בתיפקוד האתר ע"י כניסה של בני נוער גרמה כבר מספר פעמים לקריסתו. בנוסף לכך, שוחט אומר, כי הצעדים המשפטיים שהוא מתכוון בהם נועדו לשנות את התפישה המוטעית של הציבור, כאילו האתר משתמש בשם "מוכר" כדי לקדם את מטרותיו, וכדי להימנע מתביעות של גופים שונים לשלום הילד.
לדברי שוחט, הכניסה של בני הנוער לאתר רק מפריעה לתיפקודו, מפני שבני נוער הם לא הלקוחות הפוטנציאליים של האתר למבוגרים.
שוחט אומר, כי לפני ההשקה של המותג ESC של פלאפון, מספרם הממוצע של הגולשים הייחודיים לאתר היה 1,000-1,200 ביום. לאחר ההשקה של פלאפון, מספר הגולשים היומי מסתכם בכ-2,500. שוחט הוסיף, באופן לא מפתיע, כי כל הצעה שתגיע מפלאפון לרכישת האתר תיבחן לגופה.

תגובת פלאפון: שימוש ציני למטרות רווח

מדוברת פלאפון נמסר, כי "חברת פלאפון לא קיבלה כל פנייה בנושא אתר 'אסקייפ' לא ישירה ולא באמצעות תביעה ולפיכך לא תוכל להתייחס". דוברת החברה מסרה, שפנייה שכזאת, אם תוגש, תהווה שימוש ציני של מערכת המשפט על מנת לנסות ולהפיק רווח.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"אסקייפ" לבני נוער
אסקייפ למבוגרים...
מומלצים