שתף קטע נבחר

המעבר להודו

יונדאי מותחת את פני האטוס - המוכרת בשווקים מסויימים גם כ"סנטרו" - כחלק משינוי אסטרטגי שעשוי להשפיע גם על השוק המקומי

כבר סיפרנו לכם בעבר על השינויים האסטרטגיים שמבצעת יונדאי בפריסתה העולמית, מבחינת ייצור ושיווק. בין היתר דובר על כך שהודו תהפוך למרכז ייצור האטוס. הצגת האטוס המחודשת אשר מתרחשת בימים אלה ממש, באה לסמן בדיוק את השינוי הזה. ייצור האטוס הזעירה יעבור בחודשים הקרובים באופן הדרגתי מקוריאה להודו. למעשה כבר בתקופה הקרובה תחל חטיבת המכוניות ההודית של יונדאי לייצר את האטוס עבור אירופה. הבחירה בהודו כמרכז ייצור האטוס אינה מקרית. האטוס, שמיוצרת בהודו תחת השם "סנטרו", זוכה להצלחה אדירה בקרב אוכלי הקארי והיא פופולארית שם הרבה יותר מאשר בכל שוק אחר בו היא משווקת.

מהודו באהבה

יציאת האטוס למערב תהיה פעם ראשונה בה תייצא חטיבת המכוניות ההודית של יונדאי מכוניות מחוץ לתחומה, מאז הוקמה בשנת 1998. לטובת השיווק, עולה היקף ייצור המכוניות של המפעלים בארץ הקארי ל-150,000, כאשר לפחות 23,000 יחידות צפויות להשלח לייצוא. אגב, העובדה שרק שישית מייצור האטוס מיועדת לייצוא, מבהירה היטב מדוע נבחרה הודו למרכז ייצור האטוס.
במתיחת הפנים של האטוס עצמה, התרכזו אנשי יונדאי בשיפור איכות החומרים, הבטיחות והאבזור בתא הנוסעים, כמו גם יישור-קו עם העיצוב המאפיין של יונדאי בחרטום המכונית, עם פנסים גדולים יותר, סבכה ופגושים חדשים. כדאי לזכור שבארץ כבר עברה האטוס שני מקצי שיפורים, הראשון עם נחיתת גרסת הפריים הנאה יותר, והשני עם מתיחת הפנים שלה לפני קצת יותר משנה.

ובישראל?

לפי אנשי כלמוביל, יבואנית יונדאי, עתידה המקומי של האטוס לוטה בערפל. כניסת הגטס למבחר הדגמים המקומי של יונדאי פגעה, לפי היבואן, באופן אנוש במכירות האטוס שמימלא לא היו גבוהות. ולכן בודקים בימים אלה בכלמוביל את הנושא לעומק. לפחות כרגע מדובר שאת מכירות האטוס משנת הדגם 2004, הם יחלו עם מכוניות אחרונות שייוצרו מקוריאה (פס הייצור שם ייסגר בשבועות הקרובים). בהמשך יבררו לעומק בכלמוביל את האופציה ההודית, ורק אז יחליטו האם כדאי להמשיך במכירת האטוס בארץ. אנחנו מניחים שאנשי יונדאי יירצו קודם כל להיווכח מקרוב ובאופן מוחלט, שאיכות האטוס ההודית עומדת ברמה הקוריאנית. עוד שאלה שתעלה היא מן הסתם האטרקטיביות של תג המחיר ההודי.
בכל מקרה ביונדאי נצבים השנה בפני אתגרים חשובים בהרבה, כמו החדרת האלנטרה המחודשת לשוק האלף-שש-מאות המקומי, ונחיתת סונטה חדשה לקראת סוף שנת הדגם. ולכן ייתכן מאוד שהיבואן יעדיף להשקיע את מאמציו בכיוונים אלה, אשר הינם חשובים בהרבה מבחינת מכירות.
כדאי לזכור שבעבר שיווקה בארץ סוזוקי את הואן (אלטו) מהודו ושבטאטא עדיין מבטיחים להביא משם את האינדיקה. בכל מקרה, אם תגיע האטוס מהודו היא וודאי תשמור על מעמדה כמכונית הנוסעים הזולה ביותר בארץ.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים