שתף קטע נבחר

דומה אבל שונה

סובארו מאמצים את מורשת הלגאסי גם בדגם החדש. המכונית החדשה תנחת בארץ לקראת סוף השנה כדי להתמודד מול המאזדה 6

רק לפני חודשיים הודה בפנינו אנדריאס זפטינס, ראש מחלקת העיצוב של סובארו, שהלגאסי החדשה היא מכונית של מעבר, אשר אינה משקפת את שינוי המראה שיעבור היצרן בשנים הקרובות. וכאשר סובארו חושפת בימים אלה ביפן את הלגאסי החדשה, קל להבין למה הוא התכוון. המכונית החדשה דומה מאוד לקודמתה, ונראית כמעט כמו מתיחת פנים בהשראת האימפרזה המחודשת. זאת בייחוד כאשר מדובר בטיפול בפנסי החזית. המכונית החדשה אמנם נראית בולטת ומושכת יותר, אבל הדמיון לדגם היוצא נותן תחושה של מתיחת פנים ולא של שינוי מהותי. בסובארו מצהירים בגאווה שהם רצו לשמור את מאפייני המראה של הלגאסי, כאילו מדובר באייקון עיצובי. אגב, מההודעה לעיתונות אשר פרסמה סובארו, קשה להבין באופן מוחלט האם מדובר בפלטפורמה חדשה לגמרי, או שהדגם החדש עדיין משתמש במידה כלשהי בבסיס המוכר.

מה השתנה

הלגאסי החדשה צמחה מעט לאורך בגרסת הסדן ואילו הסטיישן נותרה באותה מידה. עם 267 ס"מ, בסיס הגלגלים ארוך יותר בשני ס"מ בלבד, והאורך הכללי ב-3 ס"מ. הרוחב גדל ל-173 ס"מ, ורוחב הסרנים גדל משמעותית ל-149.5 ס"מ מלפנים ו-149 ס"מ מאחור. זה אפשר לא רק את הגדלת תא הנוסעים, אלא לפי סובארו, גם את שיפור היכולת הדינמית שיצאה נשכרת גם מהנמכת מרכז הכובד (בין היתר בגלל מיקום נמוך יותר של המנוע). כדי לשמור על משקל נמוך, עשויים מכסה המנוע, הדלת האחורית בסטיישן, קורות הפגושים והזרועות התחתונות של המתלה האחורי המחודש מאלומיניום. בסובארו מספרים גם על מקדם גרר נמוך של 0.28 CD לגרסת הסדן ו-0.30 לסטיישן.

התזמון

הלגאסי הוצגה בינתיים ביפן עם מנועי 2.0 ליטר 16 שסתומים, שעברו שינויים רבים וקבלו סעפות יניקה ופליטה חדשות. המנוע מוצע בגרסה רגילה (140 כ"ס), או עם תזמון שסתומים משתנה לשסתומי היניקה והפליטה, ומגדש טורבו, שמייצר 190 כ"ס (180 כ"ס לאוטומטית) או 280 כ"ס (260 באוטומטית) בגרסה החזקה. מדובר כמובן במנועים בתקינה יפנית וההספקים באירופה יהיו כנראה נמוכים יותר.
סובארו תציע תיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים בגרסה החלשה, או חמישה עם אפשרות לתפעול ידני - גם מההגה - בחזקות. נראה שבאירופה תשווקנה גרסאות ה-2.0 ליטר עם ארבעה הילוכים, בעוד גרסאות ה-2.5 ו-3.0 ליטר יקבלו חמישה הילוכים.
שינוי משמעותי עברה המכונית בתא הנוסעים שם נראה כאילו קבלה השראה מהגל היפני החדש ובמיוחד מה-6 של מאזדה. למרות שימוש בקווי מתאר מוכרים, יש כאן סביבת נהג צבעונית יותר ופחות קודרת עם לוח מחוונים בוהק בדגמים היקרים, הגה נאה, וקונסולה מרכזית בגווני אלומיניום. בצד הבטיחות, רושמת סובארו בנוסף לארבע כריות אוויר, גם וילונות מתנפחים, משענות ראש אקטיביות וכמובן בקרת יציבות. פרט מעניין הוא האפשרות לקפל את המושבים האחוריים בלחיצת כפתור בסטיישן.

בקרוב אצלנו

אנשי יפנאוטו, היבואן, עדיין לא ידעו לתת לנו פרטים מקיפים, אבל מבחינתם המכונית החדשה תנחת בארץ מעט אחרי הצגתה האירופאית, בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר. כלומר אלינו היא תגיע בסוף השנה הקלנדרית 2003, או בתחילת 2004. למעשה רק אז ייחלו מכירות הלגאסי 2004, כאשר כרגע המכוניות שנמכרות הן עדיין משנת הדגם 2003.
בסובארו מקווים לשמור על מחירים תחרותיים ורמת ציוד נאותה, שיאפשרו להם להתמודד מול מאזדה 6, מובילת השוק בתחום ה-2.0 ליטר. הכוונה היא לייבא את הלגאסי במבחר גרסאות לא קטן, אשר יכלול גם את מנועי ה-2.5 וה-3.0 ליטר. הלגאסי החדשה תוצע בארץ בגרסת הסדן, הסטיישן והאאוטבק.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סובארו לגאסי המחודשת...
בסטיישן אופנתי...
ובסדאן קרבי...
קונסולה בסגנון מאזדה 6...
תא נוסעים מפואר מבעבר...
עוד מבט על הסטיישן...
וגם על הסדאן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים