שתף קטע נבחר

ב.מ.וו סדרה 6

יצרנית הרכב הגרמנית מציגה היום תמונות ראשונות של מכונית קופה חדשה, העונה כצפוי לשם "סדרה 6". מרצדס שוב על הכוונת

ב.מ.וו מציגה היום לראשונה את סדרה 6 החדשה, מכונית הקופה של היצרן הגרמני, המיועדת להתמודד עם קופה-יוקרתיות אחרות, בעיקר מבתים גרמניים. והגיע הזמן. כי לפחות חובבי הרכב הוותיקים זוכרים ללא ספק את סדרה 6 הישנה, זו שיוצרה במהלך עשור בין 79' ל-89', עם מכוניות מהיפות שידע אז עולם הרכב.
בכל מקרה, את הופעת הבכורה בציבור תעשה ה-6 בתערוכת פרנקפורט הקרובה, שתיערך בחודש ספטמבר. מספר חודשים מאוחר יותר, כנראה בתערוכת ז'נבה הקרובה, תעמוד כבר גרסת קבריולט 2+2, זאת אומרת עם מקום מכובד לשני נוסעים נוספים מאחור.
בכל הנוגע למחירים לא מסגירים הגרמנים דבר, למעט אמירה לקונית הטוענת כי "אלה יהיו בסביבות המחירים הנדרשים עבור סדרה 7 הנוכחית…". ואם קשה לכם כבר להמתין, הרי שתחילת שיווק באירופה מתוכננת לסוף השנה הנוכחית.
מה שכן ידוע לנו, קשור בין היתר למידות. אורכו של בסיס הגלגלים אינו מצוהר אמנם, אך האורך הכללי עומד על 482 ס"מ, הרוחב על 185 ס"מ, ואילו הגובה המרבי - 137 ס"מ.

בפנים, בחוץ

לא, אנחנו מבטיחים שלא להזכיר יותר את השם כריס באנגל, האיש והאגדה, עם תא המטען השנוי במחלוקת בסדרה 7 החדשה, וכל מה שהגיע מאוחר יותר. בכל אופן, סדרה 6 מוכיחה כי הוא עדיין שם, אם כי בהתאם לדרישות, מדובר הפעם ביצירה מסוג אחר לגמרי.
קווי הקופה החלקים והזורמים מוצאים ביטוי מעניין בתא מטען (שוב פעם...?), המציג בחירה מעניינת בין הקו הבוטה בסדרה 7, לזה המתון יותר ב-5. אך כמו בכל קופה, גם כאן החלק הקדמי הוא הדומיננטי ביותר, שלא לומר הנאה מכל. חרטום מאד כוחני, סבכה קדמית צרה במקצת, יחידות תאורה הממוקמות בפינות. הכל אומר "שימו לב, אני מגיעה, ועושה את זה מהר!".
בפנים אין חדש, למרות שמדובר כמובן במכונית עם תצורת מושבים מעט פחות-משפחתית. סביבת הנהג, כפי שניתן לראות, דומה עד מאד לזו של סדרה 5. כך אגב לא רק מבחינת מיקום אבזרי הפיקוד, אלא גם לוח המחוונים החדש, ואפילו בורר ה-iDrive הממוקם מעט ימינה מהמרכז.
עם זאת, ניכר כי הושקעו בסדרה 6 שעות מחשבה לא מעטות, במטרה להפוך אותה מושכת יותר לנהג הספורטיבי. השימוש בחומרים וגוונים שונים, כמו-גם במושבי ספורט עם תמיכה ניכרת לגב ולירכיים, מוסיף אף הוא לתחושה כי יש כאן עסק עם מכונית שמיועדת לנהיגה מהירה.

מנועים ותיבות

כצפוי, ב.מ.וו יציעו בקופה החדשה מגוון מנועים מוכר, יחד עם פיתוחים מעניינים (מאד) בעתיד הקרוב. ראשית תוצג ה-645 עם מנוע בנפח 4.4 ליטר V8, הספק מרבי של 333 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ ב-3,600 סל"ד, זה המוכר מה-745. לטענת היצרן, יחידה זו תאפשר מהירות מרבית - מוגבלת אלקטרונית - של 250 קמ"ש, והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות בלבד.
למרות שבינתיים לא מציינים זאת הגרמנים, נראה כי מאוחר יותר יוצגו גם גרסאות חלשות יותר, כמו-גם מנועי דיזל חזקים במיוחד. אך אין ספק שגולת הכותרת עומדת להיות ה-M6, אשר תוצג כנראה כבר בתחילת שנה הבאה, בתערוכת ז'נבה. זו תקבל כנראה את מנוע ה-V10 החזק, שיוצג גם ב-M5, ויציע הספק מרבי של 500 בגרסה "שפויה", או 550 כ"ס בגרסה סופר-ספורטיבית שתענה לשם M6 CSL.
בכל הנוגע להעברת כוח לגלגלים האחוריים מציעה ב.מ.וו שלוש אפשרויות, כולן עם שישה הילוכים. תיבה ידנית מוכרת, תיבה אוטומטית עם תפעול ידני (סטפטרוניק), או התיבה הסיקוונסיאלית (SMG), עם תפעול ידני מלא בעזרת בורר הילוכים או מנופים על מוט ההגה.

מערכות, אלומיניום

כצפוי מב.מ.וו, בעיקר בשנים האחרונות, תצויד ה-6 בשלל מערכות אלקטרוניות לפינוק ובטיחות כמעט אין-סופי. כולל, לא לשכוח, את מערכת ההיגוי האקטיבי שעשתה הופעת בכורה זכורה בסדרה 5 החדשה. זו תצטרף למערכת בקרת היציבות המתוחכמת, בקרת המשיכה, סיוע בבלימה, ABS דור אחרון, מתלים אקטיביים, צמיגי אל-תקר, תאורה מתכווננת לפי הדרך, מערכת ה-Idrive, תצוגה עילית לנהג, בקרת שיוט אקטיבית ועוד.
לא פחות חשובה היא הבחירה (הצפויה) באלומיניום, כחומר עיקרי בחלק הקדמי, כולל מכסה תא המנוע והדלתות. תודות לשימוש בחומרים מרוכבים בכנפיים הקדמיות, יעמוד המשקל הכולל על כ-1,600 ק"ג. לטענת ב.מ.וו, השימוש בחומרים קלים אפשר חלוקת משקל אופטימלית של 50:50 בין חלק קדמי לאחורי.

ואצלנו?

בשיחה שערכנו עם צביקה זימרמן, מנכ"ל קמור רכב, יבואנית ב.מ.וו לישראל, עלה כי סדרה 6 החדשה תוצע כאן לשיווק כבר בסוף השנה הקרובה. הדגם הראשון שיוצע כאן יהיה כמובן ה-645, עם "תג מחיר זול בכמה עשרות אלפי שקלים מה-745". מיד לאחר השקת הקבריולט ניתן יהיה לרכוש אף אותה אצלנו, עם תג-מחיר גבוה יותר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו סדרה 6
בכורה בתערוכת פרנקפורט...
בינתיים זו גרסת ה-645...
וזה תא הנוסעים...
וזו סביבת הנהג...
האבזור יהיה עשיר...
והשיווק בסוף השנה הנוכחית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים