שתף קטע נבחר

ב.מ.וו 5 מתרחבת

ב.מ.וו חושפת תמונות ופרטים על ה-545 וה-525 החדשות - לאחר שחשפה כבר את חברות מרכז הטבלה, הגיע הזמן לגרסאות קצה

כזכור, סיפרנו לכם כבר בעבר על שתי החברות הראשונות למשפחת סדרה 5 החדשה של ב.מ.וו. שתיהן עונות לשם 530. האחת עם מנוע בנזין כמובן, השנייה עם הדיזל המרשים. ובכן, אל שניים אלה יצטרפו כבר בסתיו הקרוב שני דגמים נוספים, שניהם עם מנועי בנזין. הכוונה לגרסה החזקה ביותר במבחר (בינתיים...) תחת השם המבטיח 545, השנייה תהיה מעתה גרסת הבסיס - 525.

החזקה מכולן

הגרסה הבכירה תצויד במנוע ה-V8 בנפח 4.4 ליטר המוכר לנו מסדרה 7 החדשה. זה אומר שלרשות הנהג יעמדו שם 333 כ"ס, וכדי להכניס דברים לפרופורציה, מדובר בשיפור של 47 כ"ס לעומת ה-540 היוצאת. נתון המומנט המרבי מציג קרוב ל-46 קג"מ ב-3,600 סל"ד, אם כי 80% מהמומנט הזה זמינים בין 1,500 ו-6,400 סל"ד.
אז נכון שרצועת הכוח הזו תשפיע בעיקר על יכולת ההאצה תוך כדי נסיעה, אך גם בכל הקשור לזינוק הקלאסי מבטיחים ב.מ.וו לפנק את הרוכשים המאושרים. כך, בשידוך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים, תזנק ה-545 מ-0 ל-100 ב-5.8 שניות בלבד. בעלי תיבת ה-SMG יאלצו להסתפק בזמן איטי בעשירית השנייה. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש כנהוג בגרמניה, וה-5 הבכירה מבטיחה להגיע אליה גם בהילוך החמישי. השישי ישמש אם כך בעיקר לצורך חיסכון בדלק ורעש מנוע.
אגב, מעניין לציין כי ב.מ.וו מצהירה על נתוני צריכת דלק משופרים, למרות השיפור הניכר בביצועים. לטענתם, השיפור הושג בעיקר תודות לתכנון מתקדם יותר של מערכת ההנעה, יחד עם שיפור בתכנון המבנה. ואם כבר עוסקים בעניינים דינמיים, הרי שה-545 זוכה בדרך להתאמה ("הקשחה" בעברית...) של מערכת המתלים. אפשר גם לצפות לחישוקי "17 וצמיגי 225/50 כציוד מקורי.

זול

וכמעט לא הוגן להתייחס ל-525 החדשה מייד לאחר ה-545. פתאום הופכת גרסת הבסיס של הסדרה החדשה לפחות מעניינת, גם אם בכל העולם תהיה פופולרית הרבה יותר מאחותה החזקה. ציי רכב אמרתם? בהחלט כן. באירופה לפחות מיועדת ה-5 הבסיסית לשמש כחלק מציי רכב מסוימים, ואין ספק כי מחירה שם יהיה בהתאם.
אלה שאכן יבחרו בה, יקבלו לרשותם את מנוע ה-2.5 ליטר של היצרן, עם הספק מרבי של 192 כ"ס ומומנט מרבי של 25 קג"מ ב-3,500 סל"ד. גם כאן תהיה תיבת ידנית עם שישה הילוכים, ואוטומטית-שישה-הילוכים עם תפעול ידני. אגב, נתוני הביצועים הרשמיים של ב.מ.וו נראים מרשימים במיוחד גם כאן. זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות (או 8.7 שניות באוטומט), ומהירות מרבית של 238 קמ"ש בידנית, 233 באוטומטית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו 525...
הגרסה הבסיסית...
באופן יחסי
ב.מ.וו 545...
5.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש...
הבכירה בגרסאות ה-5 בינתיים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים