שתף קטע נבחר

סאאב מציגה – ספורט-שימושי

יצרנית הרכב השוודית ממשיכה לחשוף מכוניות תצוגה. והפעם, הקדמה מעניינת לסטיישן המתקרבת לייצור סדרתי – הופעת בכורה בתערוכת פרנקפורט

ההיסטוריה של סאאב אינה רצופה במכוניות תצוגה לרוב. למעשה, כיצרן שוודי עצמאי, ממעטת מאז ומעולם החברה לבנות - ובוודאי להציג - דגמים כאלה. אולם בשנתיים האחרונות, מאז הועמד בראש מחלקת העיצוב של החברה מייקל מאוור, השתנו פני הדברים באופן משמעותי.

כך למשל, מאז הוצגה ה-9-X, הבינו בסאאב עד כמה חשוב ה"שרות התדמית" בו ניתן לזכות באמצעות דגמי תצוגה. מה שמסביר ללא ספק את השינוי הדרמטי ביחס של השוודים לרעיון.

ולכן, כדאי להתייחס במלוא הרצינות לפרסומים אודות מכוניות תצוגה "שיגיעו לייצור" מבית סאאב, כמו במקרה של ה-X3-9 שנחשפה לפני שנה וחצי...

 

סטיישן לספורטאים

 

ובתמונה המצורפת אנו מביטים ב-9-3 "ספורט-האץ'", אשר תזכה לחשיפה רשמית בתערוכת פרנקפורט, מכונית המלמדת על מספר כיוונים עתידיים אצל היצרן. במבט ראשון היא נראית אמנם כמו המשך ישיר ל-X3-9, ואולי אף גרסת חמש דלתות לדגם התצוגה בעל שלוש הדלתות. אולם עבורנו לפחות נראה כי מדובר ב"בקרוב" לגרסת סטיישן ל9-3, המיועדת לחשיפה בקרוב.

המראה הכוחני-משהו והכינוי "ספורט-האץ'", מלמדים כי סאאב תנסה לאמץ את הכיוון של ב.מ.וו, אודי ויצרני יוקרה נוספים, וכי בחרה בכיוון ספורטיבי-אופנתי על חשבון שימושיות וגודל פיזי. במילים אחרות, גם הם בטוחים כי עבר זמנה של סטיישן מסורתית-אפרורית. ולא תשמעו אותנו – בינתיים לפחות - מזכירים את המונח קרוס-אובר, אנחנו מבטיחים.

 

ויש עוד

 

כפי שניתן לזהות בתמונה, סאאב מתכננת גג זכוכית גדול למדי, ואנחנו מהמרים כי פריט זה אכן יופיע לא רק במכונית התצוגה. מעבר לכך, ולמרות שלא ניתן לזהות זאת מהתמונה, תא הנוסעים צפוי להיות מעניין ורב-שימושי, עם תכנון מודולרי גמיש.

בכל מקרה, המכונית המוצגת כאן מרמזת גם על דגם כפול-הנעה-אופנתי-קרבי שסאאב תציג בשנה הבאה, אשר יהיה מעין תשובה צפונית לנוסחת סובארו אאוטבק, אודי אולרואד, וולוו XC ואחרים. נראה כי באותה הזמנות אגב תיחשף גם גרסת 250 כ"ס למנוע ה2.0- ליטר ארבעה צילינדרים של ה-9-3. אגב, לגרסת התצוגה 9-3X בעלת ההנעה הכפולה היו 280 כ"ס, ושני צילינדרים נוספים.

בכל מקרה, סאאב צפויה לחשוף את גרסת הסטיישן הסדרתית כבר בחודשים הקרובים, ובחברה מקווים לשפר את נתוני המכירות בעזרתה. היבואן המקומי עמו שוחחנו עדיין אינו מכיר את הסטיישן הצפויה על כל פרטיה, אבל אנשיו בהחלט אוהבים את המראה, ובכל מקרה אינם פוסלים על הסף שיווק עתידי בישראל - למרות הקושי המסורתי אותו מערים הנהג המקומי על מרכב סטיישן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים