שתף קטע נבחר

מה שלא הולך בכוח, הולך ביותר...

בפורשה מאמינים בהרבה כוח, ומציגים גרסה מחוזקת ל-GT2 המוכרת. וכן, זו הגרסה השישית שמוצגת השנה ל-911, במסגרת חגיגות 40 שנה

ה-911, מכונית הספורט האלמותית של פורשה, חוגגת 40 שנות חיים. וזו בהחלט עלולה להיות הסיבה לשטפון הגרסאות החדשות שפורשה מוסיפה לארסנל. אם כי גם כך, נראה שמישהו בחברה באמת החליט להגזים. וכך, אחרי גרסת ה-GT3 המחודשת, גרסת קבריולט לקאררה 4S ולטורבו , כמו גם גרסת RS ל-GT3, מוסיפים בפורשה צמד גרסאות נוספות: גרסת "40 שנה", ו-GT2 מחוזקת.

 

40 שנה

 

בשנת 1963 נחשף לראשונה דגם ה-911, כמחליף ל-356 הוותיקה. אז היא נקראה 901, אך בעקבות דרישת פיז'ו, המשתמשת בסימון דומה לדגמיה (שלושה מספרים, במרכזם הספרה אפס), שונה השם ל-911, והאגדה יצאה לדרך. עם השנים ניסו אמנם בפורשה להוציא את ה-911 לגימלאות, אך מעולם לא הצליחו לייצר תחליף ראוי שיתקבל באהדה על-ידי הקהל העולמי.

 

וטוב שכך. נראה שאין בעולם חובב רכב אחד אפילו, שאינו נושא עיניו ל-911 על שלל גרסאותיה באהדה. לא רק שהעולם המוטורי היה הרבה פחות מעניין אילו לא הייתה קיימת, הוא גם היה מאבד את אחד מסמליו המובהקים מאז ומעולם.

 

מזל טוב

 

ולרגל 40 שנות 911, השיקה פורשה השנה כאמור שש גרסאות חדשות ומחודשות, כאשר צמד האחרונות הן גרסת ה-40 שנה וה-GT2 המחוזקת. הראשונה היא גרסת החגיגות הרשמית, שתיוצר במספרים מצומצמים במיוחד - 1,963 יחידות בלבד. וכן, זכרתם נכון - 1963 היתה שנת ההצגה של ה-911 המקורית.

 

לא רק שהמכונית החגיגית תזכה לצבע האפור ששמור היה עד כה רק לקאררה GT האימתנית, היא גם חזקה ב-25 כ"ס מה-911 הרגילה, מה שמעלה את סך כוחות הסוס ל-345 כ"ס, ממנוע הבוקסר-שישה-צילינדרים בנפח 3.6 ליטר. לכן היא הופכת מייד לסגנית אלופת הכוח בין ה-911 שאינן מוגדשות, אחרי ה-GT3.

 

את הגרסה הזו יבדילו משאר 13 הגרסאות האחרות גם שינויי עיצוב קלים, כמו חישוקי "18 מיוחדים, תגי "יום השנה ה-40" בתא הנוסעים, תג "911" בזנב המכונית ושינויים קלים לתא הנוסעים.

 

GT2

 

גרסה נוספת שנחשפה לאחרונה היא ה-GT2 המחוזקת, המציעה ביצועים משופרים, לעומת אלה הטובים ממילא של הגרסה היוצאת. מדובר בתוספת של 21 כ"ס, לסך הכל של 483 כ"ס ובנתוני ביצועים של 4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 12.5 שניות מ-0 ל-200 קמ"ש ו-319 קמ"ש מירביים. בקיצור - מהיר למדי.

 

מעבר לשיפורי הכוח, תוצע ה-GT2 עם בלמי דיסק קרמיים כאביזר בטיחות-ביצועים תקני, צמיגי 235/40R18 מלפנים ו-315/30R18 מאחור, כמו-גם ערכת "קלאב-ספורט" למסלול, הכוללת כנף אחורית ייחודית, ספוילר קדמי עמוק יותר ומראות מסיבי-פחם. לא ממש לטובת חסכון משקל, בעיקר לפוזה. אבל מי אנחנו שנתלונן?

 

בכורה, וגם אתר

 

שתי הגרסאות החדשות ל-911 הותיקה צפויות להיחשף רשמית בתערוכת פרנקפורט הקרובה, ומייד אחר-כך יחל השיווק ברחבי אירופה. לאלו מאיתנו שהממון הנדרש לא נמצא בכיסם (ולצערנו מדובר במרבית הקוראים...), מומלץ להכנס

לאתר המיוחד שפתחה פורשה לרגל 40 שנות 911.

 

ומה יש באתר שנקרא "40 שנים מהירות"? ובכן, תאווה לכל חובב רכב. יש היסטוריה מפורטת של ה-911, סרטונים וקטעי אודיו מעולים, ובעיקר המון פנטזיה. אנחנו ממליצים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורשה 911 "יום השנה ה-40"
ומבפנים...
ומאחור...
וזו ה-GT2 המחוזקת...
מה שלא הולך בכוח... (הולך ביותר)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים