שתף קטע נבחר

אופל נכנסים לאסטרה

לאחר ששחררה תמונות-חוץ של האסטרה החדשה, מאפשרת לנו אופל לבחון גם את תא הנוסעים של הקומפקטית. הנה הוא לפניכם

האסטרה החדשה, שנחשפה לפני זמן קצר בתמונות רשמיות, לא צפויה להגיע לאולמות התצוגה לפני אביב 2004 אמנם, אך כתשובה הולמת לגולף דור 5 של פולקסווגן, ובעיקר כדי להיות מוכנה היטב לקרב הצפוי מבחינת המדיה, מחליטה אופל לחשוף מספר פרטים נוספים כבר כעת. אתם יודעים, לעשות כותרות.

 

מדיווחים שהתקבלו אצלנו על-ידי קולגות-עיתונאים באירופה, היכן שאופל בכלל והאסטרה בפרט הם להיט מכירות בעשור האחרון לפחות, עולה כי החברה הגרמנית הזמינה את עיתונות הרכב לביקור במרכז רוסלסהיים, שם הוצגה האסטרה בפני התקשורת, כולל תא הנוסעים שהיה עד עתה נעלם.  

 

ומה הם ראו שם? ובכן, שלא כמו באסטרה היוצאת, המתאפיינת בסביבת נהג חסרת השראה, בחרו באופל להתעדכן עם הדור השלישי של האסטרה, בסגנון אופנתי השולט כיום בענף הרכב. וכך מעוטרת הקונסולה המרכזית בשפע של (צבעי) אלומיניום, עם מיקום ברור ונוח למערכת ניווט לוויני מאד חשובה באירופה, ועדיין לא רלוונטית עבורנו.

 

לוח המחוונים המרכזי מאופיין בטבעות אלומיניום סביב השעונים, ויש גם אלומיניום בחישורי ההגה, בדיפוני הדלתות ואפילו בבית ידית ההילוכים. אגב, פרט בולט הוא פתח האוורור המוארך, שנראה כיחידה אחת במרכז הקונסולה, אך למעשה מופרד לנהג ולנוסע. שימו לב ל"קפל" בפלסטיק שבמרכז הקונסולה, הבא לידי ביטוי גם על מכסה המנוע, כמו-גם על חלקה האחורי של הקומפקטית.

 

בנוסף תוצע האסטרה עם מערכות אודיו שונות (MP3, רדיו דיגיטלי באיכות של תקליטור ומחליף תקליטורים עם מחסנית בעלת 6 מקומות) ומערכת בקרה הנשלטת מההגה באמצעות כפתורים מובנים. ואגב, העיתונאים שביקרו באירוע מדווחים על איכות חומרים מאד-מאד מרשימה ותחושה מאד יוקרתית ונעימה בתא הנוסעים ובמיוחד סביבת הנהג.

 

מה עוד?

 

קצת יותר חשובה היא מערכת המתלים בה תצויד האסטרה, עליה דיווחנו לכם כבר בעת ההשקה. ובכן, מסתבר כי אופל באמת, אבל באמת גאה מאד בתכנון המתקדם, במיוחד בכל הקשור לאלקטרוניקה. וכדאי רק להזכיר כי מדובר בשילוב של מספר מערכות שליטה ובקרה - יציבות, מניעת נעילת גלגלים ומידת השיכוך בבולמים - בעזרתן ניתן יהיה להגיע "לרמות נוחות ובטיחות גבוהות במיוחד", כך אופל.

 

וכן, גם מערכת התאורה החדשנית, זו העוקבת באמצעות יחידות התאורה אחר כיוון הנסיעה עד לזווית של 15 מעלות. יעיל במיוחד בפניות חדות. המערכת נקראת בפי אופל AFL, עושה שימוש במנורות בי-קסנון ותוצע כאופציה תמורת תשלום.

 

ולסיום, פירוט של כל סוגי המנועים שיוצגו כבר בתחילת הדרך באסטרה החדשה: בנזין בנפחי 1.4 טווין-פורט (90 כ"ס), 1.6 טווין-פורט (105 כ"ס), 1.8 אקו-טק (125 כ"ס), 2.0 טורבו (170 כ"ס) ולבסוף, החזק שבחבורה - 2.0 ליטר מוגדש עם 200 כ"ס. בין הדיזלים מבטיחה אופל את השלושה הבאים: 1.7 ליטר (80 או 100 כ"ס), ו-1.9 ליטר טורבו-דיזל עם 150 כ"ס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ראינו אותה כבר מבחוץ...
ועכשיו היא נחשפת מבפנים
תא הנוסעים של האסטרה החדשה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים