שתף קטע נבחר

קאיה מציגה: פיקנטו

בתערוכת פרנקפורט הקרובה תציג קאיה את הפיקנטו, מכונית מיני חדשה שתסייע לה להעמיק את חדירה לשוק האירופאי. אצלנו ב-2004

קאיה חושפת היום פרטים ראשונים על מכונית חדשה לחלוטין שתכננה, העונה לשם "פיקנטו" (Picanto). מדובר במכונית מיני, שתתחרה בתת-קבוצה המכונה באירופה "סגמנט A". זהו פלח שוק הנשלט כיום על-ידי מכוניות בעלות שלוש דלתות ומקום לשני מבוגרים מאחור בלבד, אך קאיה מדווחים לנו כי להערכתם תשתנה הקטגוריה בקרוב לחמש דלתות-חמישה מושבים.

 

אגב, למרות שדברים אלה נשמעים מעט חסרי ביסוס זו אינה הערכה מופרכת לחלוטין. שהרי מכוניות דוגמת הפנדה החדשה של פיאט, הדור הבא של רנו טווינגו ומכוניות קיימות כמו האגילה של אופל והמאטיז של דייהו, מתוכננות להציע - או שכבר מציעות - תצורה דומה.

 

תחרות קשה

 

ומכאן ללא ספק תגיע התחרות העזה ביותר לפיקנטו הקטנה, בדמות מכוניות ותיקות ומוכרות. אלא שבקאיה לא מרגישים שיאלצו להתפשר יתר על המידה, ומקווים שהמכונית החדשה - שתוכננה לטענתם להתאים לטעם אירופאי ושמחליפה כפי שהערכנו בעבר את הפרייד - אכן תציג מספרים נאים כבר בשנה הראשונה המלאה לשיווקה ביבשת - 60,000 יחידות ב-2004. זאת, מתוך 120,000 היחידות שייוצרו במפעל החדש בסוסאן קוריאה.

 

אז מה יהיה שם?

 

כפי שניתן לראות בתמונות, קאיה בחרו במראה מלבני-משהו, המשווה למכונית מראה גבוה וצר. ואגב, לא רק הצללית תורמת לכך, אלא גם מידות המכונית: 349.5 ס"מ של אורך, רוחב של 159.5 ס"מ, גובה של 148 ס"מ. ועם בסיס גלגלים של 237 ס"מ בלבד, הפיקנטו ממוצבת בדיוק בלב קטגוריית המיני, מעט מתחת לסופר-מיני מודרניות.

 

בקאיה מבטיחים מרווח רגליים עצום, "מספק לכדורסלנים" לדבריהם. עם 104.1 ס"מ של מרווח רגליים ליושבים לפנים, ו-872 ס"מ ליושבים מאחור, הם בהחלט בכיוון, אם כי לא היינו ממהרים לדחוס לחלל הפיקנטו את החמישייה הפותחת של הלוס אנג'לס לייקרס. שפע תאים מובטחים אף הם, כולל תא כפפות מפוצל לשניים ומתקן חשוב למשקפי שמש.

 

לעומת זאת, וכמו במרבית המכוניות בקבוצה הקטנה, נפח ההטענה בפיקנטו יהיה צנוע למדי ויעמוד על 157 ליטרים בלבד. לאחר קיפול המושבים האחוריים מציעה קאיה לא פחות מ-882 ליטר של נפח.

 

הנעה

 

בתחום ההנעה תצויד הפיקנטו בשני מנועים, כבר בשלבי השיווק הראשוניים. מדובר במנוע בנפח 1.0 ליטר עם הספק מרבי של 60 כ"ס ומומנט מרבי של 8.8 קג"מ, ומנוע 1.1 ליטר עם 64 כ"ס ו-9.6 קג"מ. זה האחרון ישודך גם לתיבת אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים.

 

בעתיד, כך מבטיחים קאיה, תוצע גם גרסת דיזל הכרחית לשוק האירופאי. פרטים מיוחדים לא נמסרו, למעט הספק מרבי של כ-70 כ"ס ותכניות שיווק החל מ-2005.

 

ביצועים? לא כאן רבותי, ובצדק לאור התוכניות העירוניות של הקטנה - המנוע החזק מהשניים, יחד עם תיבה ידנית, יזניק את המרכב הקטן ל-100 קמ"ש תוך 15.8 שניות בלבד. בתכנית חישוקי "13, "14 או "15, בהתאם לדרישות שוק היעד, עם צמיגים ברוחב 155, 165 או 175 בהתאמה.

 

בטיחות, אבזור

 

הפיקנטו תוצע עם צמד כריות אוויר תקניות ואופציה לשתי כריות צד נוספות. בסעיף הבלימה תעזור ABS, כמו-גם EBD - חלוקת עוצמת בלימה בהתאם למידת האחיזה. פריט אבזור מעניין נוסף הוא מערכת ניידות מיידית (IMS - Immediate Mobility System), המשחררת למעשה את הפיקנטו משימוש בצמיג חליפי.

 

במקרה של תקר תעמוד לרשות הנהג ערכה הכוללת מדחס קטן וחומר אטימה נוזלי, המוזרק לתוך הצמיג במקרה של תקר. לאחר הזרקת החומר ניתן לנפח שוב את הצמיג, ולאחר כ-10 דקות של נהיגה - בה החומר ממלא את חלל התקר על-ידי תנועת הצמיג - ניתן לנהוג במהירות מרבית של 80 קמ"ש. מערכת זו פותחה אגב על-ידי "קונטיננטל".

 

שאיפות-ישראל

 

לקאיה יש תוכניות שאפתניות לפיקנטו, "ובונים עליה" כעזר חשוב בתהליך החדירה הגדול של קאיה לאירופה. זו מציגה אגב גידול מרבעון לרבעון, אך מעוניינת לשלש את מכירותיה עד 2005.

 

והיכן אנחנו משתלבים בתמונה? ובכן, הפיקנטו צפויה להגיע לישראל עם תחילת השיווק שלה באירופה, בראשית שנת 2004 - ככל הנראה בחודשים שבין פברואר לאפריל. היא תגיע לארץ ברמת הגימור הגבוהה ביותר, ותמוצב מול מכוניות 1.0 ליטר מקבילות ומכוניות מיני אחרות כמו הפנדה החדשה של פיאט למשל. השקה רשמית של המכונית החדשה תתבצע בתערוכת פרנקפורט הקרובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאיה פיקנטו...
מתחרה לסגמנט A...
תגיע לישראל ב-2004
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים