שתף קטע נבחר

האגדה חוזרת

לנצ'יה מחזירה מהאוב את אחד השמות האגדתיים בתולדותיה - פולביה קופה. מדובר במכונית ספורט קלה וזריזה, ממש כמו לפני 38 שנה...

בשנת 1965 הציגה לנצ'יה את אחת מהמכוניות האהודות ביותר בתולדותיה - הפולביה קופה. מדובר היה במכונית קטנה יחסית וקלה, עם עיצוב מרשים וביצועים נאים. 11 שנים ונצחונות רבים במרוצי ראלי מאוחר יותר, עזבה הפולביה את פס הייצור. 140,000 יחידות יוצרו בתקופה האמורה והמכונית הפכה לאגדה, במיוחד באותה גרסת HF עם מנוע 1.6 שזכתה לתהילת מרוצים.

 

27 שנים מאוחר יותר, לקראת תערוכת פרנקפורט של ספטמבר הקרוב, מציגה לנצ'יה את היורשת - דגם התצוגה פולביה קופה. מדובר כפי שכבר חזינו בעבר בנוסחה דומה לפולביה המקורית, עם משקל עצמי נמוך במיוחד (990 ק"ג, בדומה למכונית סופר-מיני מודרנית) ומנוע קטן וקל - 1.8 ליטר 4 צילינדרים עם תזמון שסתומים משתנה ו-140 כ"ס ב-6400 סל"ד.

 

גם העיצוב מעורר מיד זיכרונות מהפולביה המקורית, לפחות לאלו מאתנו שזכו לחיות באותם השנים. מי שנתקל בשם לראשונה, יכול ליהנות מקווי עיצוב קלאסיים ונאים עם חרטום אגרסיבי וזנב המזכיר במידה מסוימת סירת משוטים קטנה.

 

סומכים על הנהג

 

המשקל הנמוך ותכנון אווירודינמי מאפשרים נתון מהירות מרבית מכובד העומד על 213 קמ"ש ונתון מרשים לא פחות של 8.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. בכדי לעצור את הפולביה, ציידו אותה אנשי לנצ'יה ברביעיית בלמי דיסק ובמערכת ABS.

 

מעבר לכך, מספרים אנשי החברה, מוטל על הנהג להשתלט על המכונית. במקום שפע של עזרים אלקטרוניים שמבקרים כל הזמן את פעולות הנהג, בלנצ'יה מאמינים שחווית הנהיגה בפולביה קופה תהיה הטובה ביותר בלי כל אותן בקרות. רק כך, מסבירים האיטלקים, יכול הנהג להנות באמת מניהוג המכונית.

 

ראוי לציין שמדובר בגישה לא מקובלת במונחים של עולם הרכב העכשווי, שמעדיף להסיר מהנהג אחריות נהיגה ככל הניתן ולהטיל אותה על עזרים אלקטרוניים שונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לנצ'יה פולביה...
חוזרת...
נוסטלגית...
ישן וחדש בתא הנוסעים...
הפולביה המקורית, בגרסת HF
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים