שתף קטע נבחר

הקונספט של פולקסווגן

כצפוי, ממשיכה יצרנית הרכב בחשיפות מעוררות תיאבון לקראת פרנקפורט. והפעם - רודסטר-תצוגה המתיימרת להגדיר את המונח "מכונית ספורט"...

רק שבוע חלף עבר מאז סיפרנו לכם על תוכניות פולקסווגן לפרנקפורט, ביניהן הצגת גולף חדשה (גם) בגרסת שלוש דלתות, גרסת סדאן ו"פאן" לפולו, ואפילו גרסת בסיס גלגלים ארוך לפאטון. וכעת, לאחר שהתפנו מעט אנשי הקונצרן מענייני היום, הם בוחרים להציג לנו גם את המחר.

 

ולכן נראה בתערוכת פרנקפורט הקרובה את ה"קונספט R", הממחישה - כך פולקסווגן - "את תפיסת הקונצרן למכוניות ספורט מודרניות". ומה אומרת תפיסה זו? רודסטר דו-מושבית, מנוע מרכזי והנעה אחורית. לא רק שאנחנו מצדדים ברעיון, נדמה לנו אפילו שמישהו השתמש בו קודם...

 

מנוע, מידות

 

מאחורי צמד מושבי הרודסטר מסתתר מנוע בעל שישה צילינדרים בתצורת V, המייצר הספק מרבי של 265 כ"ס ומומנט מרבי בן 36 קג"מ. אלה יאפשרו מהירות מרבית של 270 קמ"ש, או הגבלה גרמנית ל-250 קמ"ש "בלבד". נתון הזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש עומד לדברי היצרן על 5.3 שניות בלבד.

 

את הכוח לגלגלים האחוריים תעביר תיבת ההילוכים DSG (ר"ת של Direct Selection Gearbox) של פולקסווגן, עם שישה יחסי העברה, שנחשפה בעבר ב-TT הנאה של אודי, ותעשה שימוש בדגמים שונים של הקונצרן, כבר בקרוב.

 

אורכה של הקונספט R עומד על 416 ס"מ בלבד, ולשם השוואה היא קצרה על-כן ב-4 ס"מ מהגולף החדשה. ממד הרוחב הוא 178 ס"מ (לעומת 175.9 בגולף למשל), וממד גובה צנוע כצפוי - 125 ס"מ בלבד.

 

עיצוב

 

ברור לכם כי אחד מהמאפיינים החשובים ביותר בכל מכונית, ובמכונית ספורט בעיקר, הוא העיצוב. ולכן ניתן לומר כי הקונספט הזו מעט מאכזבת. מחד התאמצו פולקסווגן לשלב מאפייני עיצוב מוכרים של החברה, והבטיחו שיעשו זאת "תוך חידוש ורמיזה על מוטיבים עתידיים בעיצוב מכוניות הקונצרן". מצד שני, העיצוב נראה מעט שגרתי ומרוסן. וזה לא רק יותר חשוב, זה גם חבל.

 

תא הנוסעים לעומת זאת צפוי למשוך עניין רב, בעיקר מכיוון שסביבת הנהג מציעה כמה וכמה אלמנטים עיצוביים חדשניים, כמו צבע כרום, ובעיקר מרכז שליטה במערכות שונות הנמצא בין הנהג לנוסע. מישהו אמר I-Drive של ב.מ.וו?

 

חדשנות

 

כמו כל דגם תצוגה, גם הקונספט R מעונינת לחדש. ואנחנו אומנם לא יודעים עד כמה חשובה אפשרות שינוי צליל המנוע על-ידי לחיצת כפתור, אבל זו בהחלט אפשרות מעניינת שיש מי שיברך עליה. עוד מצוידת המכונית ביחידות תאורה אחוריות עם מערך נורות בעל עוצמה משתנה, בהתאם לעומס שמפעיל הנהג על דוושת הבלם - בדומה לדגמי ה-5 וה-7 של ב.מ.וו למשל.

 

המושבים בקונספט R מקובעים למקומם ולא ניתנים לכוונון. במקום, הקונסולה כולה זזה חשמלית לפנים ולאחור יחד עם הדוושות, לטובת תנוחת נהיגה נוחה לנהג. בבחינת אם וולפגנג לא יבוא אל הקונסולה, תבוא הקונסולה אל... את רשימת החידושים סוגרת פולקסווגן עם חומר מיוחד ממנו עשויים המושבים, "המתאים עצמו" למבנה הגוף של הנהג. שיהיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן קונספט R
כך היא נראית מבפנים
כך היא נראית מלמעלה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים