שתף קטע נבחר

הונדה סיוויק - מתיחת הפנים

לקראת חגיגות שלוש שנות ייצור בבריטניה, משחררת הונדה תמונות ראשונות של מתיחת פנים לסיוויק. אצלנו כבר בדצמבר, כשנת דגם 2004

הונדה הציגה לראשונה את הסיוויק האירופאית הנוכחית לפני כמעט שלוש שנים, בתערוכת פאריז 2000, והפתיעה אז את תעשיית הרכב עם תפיסה חדשנית למשפחתית קומפקטית. במקום רכב שגרתי עם מבנה מרכב רגיל, שילבה הסיוויק בנוסחה המשפחתית המוכרת מבנה כמו-מיניוואן, כזה המאפשר מרחב גדול לנוסעים ולמטען, על-ידי רצפה שטוחה. בנוסף, "טיפסה" ידית ההילוכים אל הקונסולה המרכזית, ופינתה מקום נוסף בין המושבים.

 

קוסמטיקה

 

וכעת, שלוש שנים מאוחר יותר, מציגה הונדה מתיחת פנים למשפחתית הקומפקטית, זו המיוצרת בבריטניה ומיועדת בעיקר לאירופה. את השינוי החיצוני אפשר להגדיר כ"עדכון מינורי" יחסית, עם יחידות תאורה שקופות מלפנים ומאחור, שינוי בפגושים ועדכון קל לסבכה הקדמית. משלימים את השינוי הם פנסי איתות המשולבים במראות הצד, בדומה לדגמי מרצדס השונים בעבר, ולאחרונה גם באקורד החדשה.

 

גם תא הנוסעים עבר שינויים קלים, עם מראה שבהונדה מגדירים כ"יוקרתי ונעים יותר". לטענת היצרן, חומרי הבידוד איכותיים יותר, לטובת השקטת רעשי רוח, צמיגים ובולמים. מלבד זאת, המושבים זוכים לחומרי ריפוד חדשים ואיכותיים מבעבר.

 

נימוסים והליכות

 

נראה כי הונדה התייחסה לביקורת על איכות הנסיעה בסיוויק, ומבטיחה היום כי הגרסה המחודשת תעניק נוחות משופרת. וכדי להרגיע את החוששים מתגובות פחות חדות עקב ריכוך מתלים, מבטיחים היפנים לשפר במקביל את זריזות התגובה להוראות הנהג.

 

כדי להשיג את השיפור המבוקש, מספרים הונדה כי כיילו מחדש את מערך המתלים כולו. החל מבולמי הזעזועים, דרך הקפיצים ועד למוטות המייצבים. גם יחס ההעברה של מערכת ההיגוי החשמלי שונה, לטובת תחושה עדיפה ונטרול "השטח המת" שהפריע, במיוחד במהירות גבוהה.

 

בנוסף לשינויים אלה, החלים אגב על כל היצע הגרסאות, עברה גרסת טייפ R הספורטיבית שדרוג קל נוסף, בדמות גלגל תנופה (flywheel) קל יותר ותכנון מצמד מחודש. אלה מאפשרים לקומפקטית החמה לשפר את נתון ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-0.2 שניות - כעת הוא עומד על 6.6 שניות.

 

זה גם מניע

 

הונדה הייתה מרוצה מהמנועים של הסיוויק כבר כשהציגה אותה לפני שלוש שנים, ובצדק. נזכיר רק כי ההיצע נע בין מנוע בנפח 1.4 ליטר עם הספק מרבי של 90 כ"ס (שלא יובא ארצה), דרך 1.6 ליטר עם 110 כ"ס, 1.7 דיזל עם 100 כ"ס (אף הוא לא אצלנו), וכלה בפסגת ההיצע עם 2.0 ליטר ו-200 כ"ס.

 

אגב, לגרסת חמש הדלתות יצטרף, יחד עם מתיחת הפנים, מנוע חדש בנפח 2.0 ליטר עם הספק מרבי של 160 כ"ס. שמה של הגרסה אשר תישא את המנוע יהיה מעתה טייפ S. להזכירכם, גם לסיוויק שלוש דלתות יש גרסת טייפ S, אך שם מדובר במנוע 1.6 ליטר עם 110 כ"ס בלבד.

 

ומתי זה נוסע?

 

שיווק הסיוויק עם מתיחת הפנים יחל בהדרגה, כאשר גרסת הטייפ R תהיה זמינה החל מפברואר 2004, ואילו גרסת הטייפ S חמש דלתות תשווק החל מחודש אפריל. אנשי "מאיר", יבואני הונדה לישראל, מספרים לנו כי תחילת שיווק מקומי למתיחת הפנים צפוי כבר בדצמבר השנה, אז תפתח הסיוויק חמש ושלוש דלתות את שנת הדגם 2004. המחירים צפויים שלא לעלות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה סיוויק עברה מתיחת פנים...
גרסת טייפ S גם לחמש דלתות...
וזו טייפ S עם שלוש דלתות
תא הנוסעים שודרג...
הונדה מבטיחים שיפור בנוחות...
גרסת הטייפ R עברה שיפור קל...
עכשיו היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים