שתף קטע נבחר

206 הולכת, 307 באה

בתערוכת פרנקפורט הקרובה תציג פיז'ו את מחליפת ה-206WRC לשנת 2004 - שתבוסס באופן מפתיע-משהו על ה-307CC. ומי ינהג בה?

בתום מרוץ הראלי של פינלנד, הכריזו אנשי קבוצת פיז'ו על כוונתם להחליף כנראה בעונה הבאה את ה-206WRC, שלוש פעמים אלופת עולם, במכונית האחרונה עליה הייתם חושבים - ה-307CC בעלת הגג הקשיח-מתקפל. אחרי הכל, דגמי ה-CC של פיז'ו לא תוכננו מראש כדי לקסום לנהגים ספורטיביים דווקא, אלא בעיקר לכאלה המעניקים חשיבות לגג נפתח בסטייל.

 

ובכל זאת, כמו שאומרים, פיז'ו החליטה ללכת בכיוון הזה. לא 206 משופרת, לא מחליפה שתקרא 207. אלא מכונית שלא תיאלץ אפילו לעבור שלבי תקינה מפרכים ומוזרים, אלא פשוט להוכיח נתוני מכירה. 2,500 יחידות בשוק הפרטי של גרסת ה-180 כ"ס עם מנוע ה-2.0 ליטר 16 שסתומים, במקביל למכירה של 25,000 יחידות מה-CC במהלך 12 חודשים עוקבים.

 

בינתיים נערכו כבר כ-15 חודשי ניסוי, שהחלו למעשה עוד בחודש דצמבר 2002. כבר אז נבדק כיצד תתמודד המכונית הזו עם מירוצי הראלי המפרכים. אסור הרי לשכוח שמבחינת משקל למשל, יאלצו בפיז'ו להתרגל לחיה אחרת לגמרי. לא רק שה-307 כבדה יותר מה-206, ה-CC כבדה מהדגם הרגיל. בין היתר עקב החיזוקים הלא-מעטים שנאלצה פיז'ו לשלב במרכב. אלא שממש במקרה (במקרה?) יכנסו מספר שינויים בחוקי סדרת הראלי, בין היתר קביעת משקל מינימום כבד מבעבר (320 ק"ג) למרכב המכונית. בכל מקרה, בצליחה פיז'ו להביא את ה-307CC בגרסת ה-WRC למשקל זהה לזה של ה-206WRC.

 

חוץ מזה, הצרפתים כבר יודעים כנראה אפילו מי ישב מאחורי ההגה ובמושב הנווט במכונית הראלי החדשה, ארבעה מירוצים לסיומה. לדברי CARkeys הבריטי, יעזבו ריצ'רד ברנס (המוביל באליפות כרגע) ורוברט רייד את ה-206 וישובו לסובארו. מרקוס גרונהולם וטימו ראוטיאנן ישארו, כמו-גם והארי רוונפרה וריסטו פיאטילאינן. אליהם יצטרפו פרדי לואה וסוון סמיטס מיונדאי, לפחות לחלק מהמירוצים.

 

המכונית

 

כאמור, לקראת עונת 2004 תציג פיז'ו בתערוכת פרנקפורט את ה-307WRC, המבוססת על ה-307CC (קופה קבריולט). זו עושה שימוש במנוע חדש בנפח דומה לזה שב-206WRC הנוכחית, כלומר 2.0 ליטר בצרוף מגדש טורבו - המתבסס הפעם על גרסת ייצור מוגדלת נפח של מנוע 1.8 סדרתי הממוקם בחרטומה של ה-406. בפיז'ו מסרבים כמובן לנקוב בנתון מדויק של הספק מרבי ליחידת הכוח, אך מציינים "300 כ"ס בקירוב" ו-59 קג"מ של מומנט ב-3,500 סל"ד.

 

תיבת ההילוכים בה תעשה ה-CC שימוש, תגיע מיצרנית תיבות בריטית מוכרת - בעיקר בעולם המירוצים - בשם "היולנד". אגב, מפרסומי פיז'ו עולה כי מדובר בתיבת חמישה הילוכים בלבד. את בקשת התקינה לאליפות העולם בראלי תגיש פיז'ו בינואר 2004.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 307WRC...
מתבססת על ה-307CC...
מזהים?
תחליף את ה-206WRC
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים