שתף קטע נבחר

נא להכיר - בופורי

בתערוכת פרנקפורט שתפתח בימים הקרובים, תציג את דגמיה גם יצרנית רכב אלמונית במיוחד - בופורי. אבל היא לא מעונינת להישאר אנונימית לאורך זמן...

גם בעולם שכולו מחובר לרשת האינטרנט ונדמה שכולם מכירים את כולם, ניתן להישאר אנונימיים אפילו במשך 16 שנים. עד לפני זמן מה, כשקיבלנו הודעה על יצרנית חדשה שתבקר בתערוכת פרנקפורט, גם לנו לא היה מושג של ממש שבאוסטרליה הוקמה יצרנית רכב בשם "בופורי"     (Bufori) בשנת 1986, או שהיא עברה למלזיה בשנת 1997 והחלה לייצר מכוניות ספורט מפוארות בעבודת יד.

 

איך הכל התחיל

 

לפני 17 שנים, החל אחד מהאחים למשפחת חורי   (Khouri) לבנות מכוניות כתחביב. אז עוד שכנה החברה הקטנה והלא מוכרת באוסטרליה, אבל לקראת הפיכתה לחברת מכוניות של ממש היא נדדה למלזיה. זו האחרונה, היא בית גידול מוצלח למדי לחברות רכב כפי שמוכיחות פרוטון ופרודואה עליהן סיפרנו בעבר.

 

כך התמקמה החברה בקואלה לומפור שבמלזיה כאמור בשנת 1997, ושם גם מתבצע מחקר, פיתוח וייצור הדגמים. לפי הצהרות החברה - וכפי שאפשר לראות בתמונות - הרעיון שעומד מאחורי בופורי הוא פשוט למדי: לבנות עבור עשירי תבל מכונית ספורט יוקרתית ובלעדית, בעיצוב נוסטלגי ומעניין ועם כל פינוקי הטכנולוגיה העכשוויים. על הנייר - הפשרה האולטמטיבית...

 

הדגמים

 

החברה הקטנה הציגה מאז הקמתה שלושה דגמים, הראשון היה ה"במבינו" הצנוע שהיווה כיוון ראשוני, השני נקרא MKII קלאסיק ספורט-רודסטר ואילו העכשווי מהשלושה הוא ה-MKIII לה ג'ויה סופר-קופה, עם מנוע V6 בנפח 2.6 ליטר ו-188 כ"ס. בצירוף למשקל עצמי של 1250 ק"ג, מאיצה ה-MKIII מ-0 ל-100 ב6.7 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 220 קמ"ש.

 

מנוע ה-MKIII ממוקם במרכז - מאחורי המושבים הקדמיים - בניגוד לדגמים הראשונים בהם היה המנוע אחורי. בבופורי מעדיפים שלא לחשוף את המקור ממנו מגיעה טכנולוגית הייצור, אך שמחים להציע גרסאות חזקות יותר עם מגדשי על וביצועים משופרים בהתאם.

 

כל מכונית של בופורי "נתפרת" לצורכי הלקוח ומורכבת ללא מכונות, מה שעשוי להסביר את תג מחיר לא-שווה-לכל-נפש של 110,000 יורו, בכל אחת מ-40 המדינות בהן מקווה בופורי למכור את מכוניותיה לאחר תערוכת פרנקפורט.

 

ברשימת התוספות - שאת אורכה מגדירה בופורי כ"בלתי מוגבלת, בהתאם לעומק הכיס של הרוכש" - נמצאות מותרות כגון מושבים מצופים משי פרסי, תפעול ללא מפתח, פנסי בי-קסנון, בקרת אקלים, דיפון עץ אמיתי וחישוקים קלים שתוכננו במיוחד על ידי BBS.

 

מספרים נמוכים

 

לפי הצהרות בופורי, מתוכננות לייצור 200 יחידות בלבד של ה-MKIII המעניינת, מהן מחצית לשוק האמריקני ומחצית לזה של היבשת הקלאסית. עובדה זו צפויה להפוך את המכונית למראה נדיר למדי, כך שאם נתמזל מזלכם להגיע השנה לתערוכת המכוניות בפרנקפורט תזכרו את הכתבה הזו, ותקדישו דקה לבקר בתצוגה של בופורי. מי יודע, אולי אפילו תחליטו שזה בדיוק הרכב בשבילכם...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נא להכיר - בופורי
במבינו...
MKII קלאסיק ספורט-רודסטר...
מלפנים ומאחור...
וזה ה-MKIII לה ג'ויה סופר-קופה...
ומבפנים...
וגם מהצד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים