שתף קטע נבחר

קרב המעצבים

להיינריך פישקר כבר נמאס. בכל הצגה של אסטון מרטין חדשה, הוא נשאל האם קודמו לתפקיד עיצב אותה. ואתם חייבים להודות, זה מרגיז מאד, בעיקר כשמדובר ב-DB9 המדהימה

ייתכן שהייתי פשוט הקש ששבר את גב הגמל. אולי זו הייתה פעם אחת יותר מדי בה הזכרתי את השם המפורש, ואולי הייתי פשוט העיתונאי המי-יודע-כמה-במספר ששחרר את המחסום. בכל מקרה, פניו של היינריך פישקר הפכו לפתע אדומים מכעס, ונעלמה לה חביבות אירופאית צוננת ומנומסת. האיש פשוט לא רצה להמשיך ולשוחח לאחר שהזכרתי את השם "איאן קאלום", ראש מחלקת העיצוב האגדי (והקודם כמובן...) של אסטון מרטין.

 

ואני, בסך הכל רציתי לדעת האם עיצוב ה-DB9 החדשה החל בימיו של קאלום, או שעפרונו של פישקר חתום גם על קווי העיצוב הבסיסיים. "כן, העבודה על ה-DB9 החלה עוד בימיו של קאלום", מסביר לי פישקר תוך שהוא נרגע מעט, "אבל אני שיניתי הכל" הוא לא שוכח להוסיף. "העיצוב של קאלום היה ברוטאלי מדי, לא מספיק מעודן. אני חשבתי שזה לא נכון למכונית כזו. מי שרוצה מראה ברוטאלי, יכול לקנות את הוונקוויש". טוב, זה היה ברור, אני חושב לעצמי. ואז הוא מוסיף, ממש בשקט ובמהירות - "יש במכונית כמה פרטים שנותרו מהעיצוב שלו...".

 

ואז נותר כמובן לשאול איזו מכונית עוצבה ראשונה. ה-AMV8 שהוצגה בדטרויט כמכונית לפני-ייצור, או שמא ה-DB9 שמוצגת אחרי כמעט שנה, אבל תגיע לאולמות התצוגה לפני אחותה הקטנה. "עבדנו על שתי המכוניות במקביל, ובעצם זו כמעט אותה מכונית. השמשה הקדמית של שתיהן זהה, וכך גם יחידות התאורה מאחור. אתה מבין", הוא מוסיף, ספק ברוגז ספק באכזבה, "לא היה לנו מספיק כסף לפתח פנס אחורי שונה לשתי המכוניות. וחוץ מזה, שתי המכוניות מבוססות על אותה פלטפורמה".

 

נמאס לו

 

אבל על זה לפישקר כבר אין כוח לדבר, ונראה לי שהוא גם שמח להמשיך הלאה, אל מישהו שימנע מלהזכיר את השם המפורש. כך שאני מגיע אל ג'רמי מיין, האחראי על הפיתוח באסטון מרטין. ומיין מייד מסביר שהפלטפורמה החדשה אכן משותפת ל-AMV8 ול-DB9 החדשה, ולא רק זאת, אלא שבעתיד תגיע גם למחליפת הוונקוויש.

 

"ההבדל יהיה באורך בסיס הגלגלים, ומבחינה זו פשוט אין לנו גבול. עם מבנה האלומיניום הייחודי שלנו, אפשר ליצור כל אורך. מצד שני, אנחנו צריכים לשמור על פרטים משותפים כמו בסיס קורה קדמית ואחורית, כמו-גם נקודות עיגון של המתלים. עם זאת, סרחי עודף מלפנים ומאחור יכולים להיות שונים, ולאפשר כך כאמור אורכי מרכב אחרים".

 

לי נראה כי פלטפורמת האלומיניום של ה-DB9 שונה מזו של הוונקוויש, למרות הקשר החזק בין השתיים. מיין מאשר. "זה מבנה פשוט בהרבה. נטשנו את השימוש בסיבי פחם בשל מחיר גבוה, אבל הצלחנו לשמור על משקל קל בזכות שימוש חכם יותר באלומיניום והדבקת חלקים יעילה יותר. אגב, גם הוונקוויש העתידית תהיה כזו. אתה צריך להבין, אנחנו חברה קטנה וכל המכוניות חייבות להתבסס על פלטפורמה אחת".

 

קונצרן האב

 

ומה עם פורד? האם נראה כאן פריטים שהקונצרן יתעקש לשלב מהמדף הארוך והרחב שלו? למרות השאיפה לחסוך בהוצאות, מדגיש מיין בפני, פעם אחר פעם, כי אין ולא יהיה שימוש בחלקים של פורד. זאת אומרת, הוא מתקן, "לא בחלקים גלויים. כן, אנחנו נעזרים ביחידות אלקטרוניות מוולוו ויגואר, ואפילו משתמשים בבוכנות של פורד. אבל חוץ מזה הכל מקורי".

 

בכל מקרה, גם אם פישקר מודה שקאלום עשה את האב-טיפוס הראשון, וגם אם פישקר אכן עידן אותו לייצור יותר אלגנטי, ה-DB9 נראית טוב. יפה, מושכת עין באופן שקשה להעביר, ועם זאת עדיין מסורתית כמו שאסטון מרטין צריכה להיות. והעובדה שברקע הוקרנו מעלליה של ה-DB5 יחד עם 007, אומרת שאולי יש לנו כוכבת קולנוע חדשה...

 

לסיקור המלא של תערוכת פרנקפורט - לחצו כאן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זו DB9
וגם זו DB9
זה סתם מנוע V12 מדהים
וזו ה-AMV8
וזו DB7 GT, שתדעו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים