שתף קטע נבחר

רכבת העמק תתחיל לפעול בשנת 2007

ועדת השרים לענייני תשתיות אישרה את הקמתה המחודשת של רכבת העמק. עלות ההקמה: מיליארד שקל. התוואי: חיפה-בית שאן

חלומם של ראשי הרשויות המקומיות קרם עור וגידים: בחודש שעבר אישרה ועדת השרים לענייני תשתיות את פרויקט 'רכבת העמק', שאמור לקום על התוואי שבין חיפה לבית שאן וגשר שייח' חוסיין. על פי ההערכה יושלם הפרויקט בעוד ארבע שנים.

ראשי הרשויות המקומיות באזור משוכנעים כי הפעלתה של רכבת העמק הנוסטלגית תקדם את האזור כולו ותקרב את המרכז לפריפריה. הרכבת אמורה לקום על תשתיות הרכבת הישנה, עם שינויים שיותאמו לתוואי הנוכחי. הפרוייקט נמצא בתוכנית החומש להשקעות ברכבת ישראל.

רכבת העמק הוקמה בשנת 1905, בימי שלטון הטורקים. היא נסעה על קו דמשק-חיפה. בשנת 1952, ארבע שנים לאחר קום המדינה, חדלה לפעול, אולם האגדות הרומנטיות שחגו סביבה רק התעצמו עם השנים.

יוניש יעקב, הפרויקטור של רכבת העמק מטעם הרשויות: "יהחלטה כרגע עומדת על כך שהרכבת תעבור בין חיפה לבית שאן. על פי ההחלטה, בשנת 2007 כבר נוכל לעלות על הרכבת ולהגיע ב-35 דקות בלבד מחיפה לבית שאן. כרגע אנחנו עוסקים בתוכניות, ועל פיהן יקומו שתי מסילות – האחת רכבת נוסעים והשנייה רכבת משא".

יעקב הוסיף, כי רכבת ישראל תשפץ את המבנים ההיסטוריים שבסמיכות למסוף הנוסעים בכניסה הצפון-מערבית לעיר. עלות השיפוץ, לדבריו, היא כ-1.5 מיליון שקל. העלות הכוללת של פרויקט רכבת העמק היא כמיליארד שקל.

אחד ממובילי המהלך להקמת הרכבת היה ראש עיריית בית שאן, פיני קבלו, שעומד בראש לובי של 13 ראשי רשויות שפועל למען הקמת הרכבת: "אין ספק שהפרויקט יקרב את בית שאן למרכז הארץ ולהיפך, ויסייע לנו בצורה משמעותית להביא לכאן תעשייה. הפרוייקט יקדם את האזור שלנו בכל התחומים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
רכבת העמק. כ- 35 דקות מחיפה לבית שאן
צילום: יריב כץ
מומלצים