שתף קטע נבחר

טויוטה מציגה: "איכות הסביבה והרגש"

בתערוכת טוקיו הקרובה תציג טויוטה שלושה דגמי תצוגה חדשים - מכונית מימן שימושית, מכונית חד מושבית שמתקשרת עם בנות מינה וחלופה עתידנית למיניוואנים המוכרים

יצרנית הרכב טויוטה עומדת להציג בתערוכת טוקיו הקרובה שלושה דגמי תצוגה חדשים. וכדי להעניק למאורע משמעות חשובה-נוספת, החליטו היפנים כי דגמים אלה יוצגו תחת מכנה משותף המכונה "איכות סביבה ורגש" (Eco and Emotion). למה? כי טויוטה מנסה להוכיח כך שהיא אינה מתעלמת מאיכות הסביבה, ובתוך כך זיהום האוויר. וחוץ מזה, שהיא אינה עומדת לוותר על הנאה מנהיגה כדי להשיג את המטרה הראשונה.

 

ומה יש לנו לומר על כך? שלא ברור לנו כיצד משיגים זאת באמצעות דגמי תצוגה נייחים, אבל הרעיון קוסם ולכן אנחנו בעד. אם רעיונות שנועדו לשמר את הסביבה יגיעו לבסוף למכוניות סדרתיות, מבלי לפגוע ביכולת הדינמית נניח, אנחנו רק בעד. העובדה שכל יצרן רכב מבטיח כבר שנים כי הוא עוסק בדיוק בכך, לא ממש מפריעה לנו. 

 

Fine-N - זיהוי פנים

 

הראשון בדגמי התצוגה נקרא Fine-N, המשך ישיר של ה-Fine-S שהוצגה בתערוכת דטרויט בראשית השנה. ואם אז היה מדובר במכונית ספורט מצוידת במנוע תא-דלק, כעת מדובר במעין משפחתית קומפקטית. טויוטה טוענת כי ה-Fine-N דומה במימדיה לקורולה המוכרת, אך עם מנוע תא-דלק-מתקדם בעל ממד גובה של 15 ס"מ בלבד, הממוקם ברצפת המכונית, מרחב הפנים שניתן להשיג משתווה לזה שבקאמרי הגדולה.

 

עוד מציגה ה-Fine-N טכנולוגית "By wire", במערכות ההגה, בלמים ומצערת. הקישור היחידי מבוצע באמצעים אלקטרונים, דבר שבצירוף מידות מנוע קטנות, מאפשר תכנון מחודש של פנים המכונית. הנעת ה-Fine-N מתבצעת על-ידי ארבעה מנועים, כל אחד ממוקם בפינה אחרת של המרכב, בסמוך לגלגל. אגב, כל מנוע כזה מייצר הספק מרבי של 33 כ"ס, והודות ליעילות תא הדלק, טווח הנסיעה עומד על 500 ק"מ.

 

צעצוע טכנולוגי נוסף אותו מציעה ה-N, הוא זיהוי נהג באמצעות מערכת סריקת פנים. המערכת מוודאת שבעל המכונית הוא זה המעונין להיכנס, ומשחררת את נעילת הדלתות. עם חגירת חגורת הבטיחות, משחזרת המכונית את העדפות הנהג בנוגע למיקום דוושות, פתחי איוורור, עוצמת מיזוג האוויר, מערכת שמע, כיוון מושב, מראות ועוד.

 

PM - המכונית החברותית

 

"ניידות אישית" - Personal Mobility - אלה ראשי התיבות של "PM", דגם תצוגה נוסף מבית טויוטה, חד מושבי ובעל עיצוב דמוי ביצה-על-גלגלים. מכונית זו מוגדרת על-ידי טויוטה כ"מכונית שאוהבת סביבה חברתית". למה? כי חוץ ממרכב עולה-יורד לפי מהירות הנסיעה ולטובת נוחות כניסה ויציאה, היא מסוגלת לתקשר עם אחרות מסוגה. ואם כל זה אינו מספיק, הרי ששימוש בנורות צבעוניות במרכב, מאפשר לרכב להביע את רגשותיו בפני הסובבים אותו - כשלכל מצב רוח יש צבע משלו.

 

ואם למשל מוצאת עצמה ה-PM בסביבת אחרות מסוגה תוך כדי נסיעה, תוכל המכונית לנוע איתן יחד ב"להקה", כאשר המכונית המובילה קובעת את נתיב התנועה ושאר המכוניות עוקבות אחריה במרווח בטוח. למען סיוע בתנועה עירונית, מצוידת ה-PM בהיגוי אחורי המאפשר למכונית לבצע סיבוב פרסה הדוק וברדיוס סיבוב כמעט אפסי.

 

NLSV - נוחות וכושר התאמה

 

דגם התצוגה השלישי עונה לשם NLSV, וכאן מדובר על רכב ה"מותאם לחיי היום יום". הרצפה כאן שטוחה, הגג גבוה, ואלה מאפשרים אפילו עמידה בתוך המכונית - לפחות לאנשים נמוכים למדי... יש גם דלתות חשמליות גדולות, אחת בכל צד, הנפתחות כה רחב, עד כי אפשר לצאת החוצה מהמכונית עם מטריה פתוחה. באמת, כך טויוטה אמרו.

 

וברצינות, ה-NLSV מהווה מעין חלופה עתידית למיניוואנים המוכרים לנו היום. המרכב כאמור נמוך יחסית, תא המטען גדול דיו לאכסון אופנוע, גם אם לא גדול במיוחד. טוב, נשברנו בינתיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה Fine-N
מנוע נפרד לכל גלגל
טויוטה PM. מתקשרת עם הסביבה
תא הנוסע מתכוונן ליציאה קלה
ומצבי הרוח באים לידי ביטוי בצבעים משתנים
טויוטה NLSV
רצפה נמוכה ותקרה גבוהה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים