שתף קטע נבחר

סובארו מורידה גג

יצרנית הרכב היפנית תחשוף שלושה דגמי תצוגה חדשים בתערוכת טוקיו. אחת דו-מושבית מלהיבה, שתי עירוניות קטנות וחסכוניות

בתערוכת טוקיו הקרובה שתפתח השבוע, עומדת סובארו לחשוף שלושה דגמי תצוגה - B9 סקראמבלר, R1e ו-R2, כולן זכו למגע ידו של מעצב הבית אנדריאס זאפאטינס, לשעבר אלפא רומיאו, והיום האיש שחייב לסמן עבור היצרנית היפנית את הדרך. מבחינת מראה לפחות.

 

B9 סקראמבלר

 

הדגם הראשון - B9 סקראמבלר (Scrambler, מערבל), הוא רודסטר דו-מושבי, האמור לטענת היצרן לשלב התנהגות של אופנוע עם יכולת שטח. אלא שעם ארבע גלגלים, קשה להבין למה בדיוק מתכוונים בסובארו. עם מרווח גחון שנע בין 15 ל-20 ס"מ, הוא גם לא מציע יכולת עבירות יוצאת דופן, למרות מערכת ההנעה הכפולה של היצרן. אגב, השינוי במרווח הגחון מושג בעזרת מתלי אוויר מתכווננים.

 

חידוש נוסף שמציג הסקרמבלר היא מערכת הנעה המשלבת בין מנוע בנזין למנוע חשמלי, המשמש למעשה לנסיעה במהירות של עד כ-80 קמ"ש. וכאשר מתרוקן המצבר המשמש כאמור לנסיעות במהירות נמוכה ובתנאים עירוניים (זוכרים, רמת זיהום נמוכה), נכנס לפעולה מנוע הבנזין.

 

R1e

 

המכוניתל השנייה שתוצג בטוקיו היא ה-R1e, עירונית זעירה במבנה 2+2 (שני נוסעים מלפנים, שניים מאחור) לקטגוריית המיקרו הפופולרית כל-כך שם. עם זאת, בסובארו מציינים כי מכונית תצוגה זו קטנה עוד יותר מהמקובל, עובדה שתהפוך אותה נחשקת עוד יותר על-ידי הקהל, הנלחם בעיקר בבעיות תמרון וחנייה.

 

גם ה-R1e עושה שימוש במנוע חשמלי, הנתמך בסוללת מַנְגָּן-לית'יום-ברזל. ניתן לטעון אותה באמצעות שקע 200V הדומה לזה שמשמש להפעלת מזגנים, לפי התקן היפני. כמה נוח.

 

R2

 

דגם התצוגה השלישי, המכונה R2, מציג לדברי סובארו מראה של רכב "בעל ביצועים, ספורטיבי ונטול מעמד". לצורך כך מצויד ה-R2 במנוע בנזין בעל ארבעה צילינדרים ושני גלי-זיזים עיליים, תזמון שסתומים משתנה ומגדש-על. לטובת ניצול הכוח באופן מיטבי, מצויד ה-R2 גם בתיבת הילוכים עם שבעה יחסי העברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים