שתף קטע נבחר

סופר-ספורט להונדה בטוקיו

אופנוע סופר-ספורט חדש, קרוזר מדהים למראה ושלל קטנועים עם רעיונות מבריקים. למרות החשיפות במילנו, יש להונדה בכל זאת מה להציע

יצרן האופנועים הגדול בעולם מגיע לתערוכת טוקיו עם לא פחות מ-40 דגמים שונים, חלקם הגדול עם שינויים כאלה ואחרים. אך את מרבית אורות הזרקורים יתפוס ללא ספק ה-CBR1000RR, אופנוע הסופר-ספורט היוקרתי של הונדה, עליו הוכרז לאחרונה כדגם 2004. באותה הזדמנות הוא גם מחליף את ה-CBR954 הקודם, כנשק האולטימטיבי של הונדה בקטגוריית הסופרבייק.

 

ספורט, מהיר

 

נפח המנוע גדל ל-998 סמ"ק, מהלך הבוכנה ארוך יותר, ומערכת הזרקת הדלק דואגת להספק מרבי של משוער של כ-145 כ"ס בגלגל האחורי. בהתאם, המשקל נמוך ועומד על 178 ק"ג בלבד. השלדה חדשה לחלוטין, וכוללת מספר תתי-שלדה. המתלה זהה לזה בו מצויד ה-CBR600RR, וכך ניתן לתעל את מערכת הפליטה מעל לגלגל האחורי לשיפור האוירודינמיות והמראה.

 

ויש גם מספר חידושים טכנולוגיים יוצאי דופן. הבולט בהם, ללא ספק, הוא משכך היגוי הידראולי - לריסון תגובות כידון במצבים קיצוניים - שמסוגל לשנות את התנגדותו בהתאם למהירות האופנוע. כך ניתן יהיה לקבל ריסון דומיננטי יותר במהירות גבוהה, מבלי להקשות שלא לצורך במהירות נמוכה.

 

קרוזר, גדול

 

באגף הקרוזרים מציגה הונדה את הוולקרי רון (Valkyrie Rune). נשאיר לכם לחוות דעה על המראה המיוחד, רק נספר כי הכלי הזה יעשה שימוש במנוע ה-1,800 סמ"ק, שישה צילינדרים בתצורת "בוקסר" מבית הונדה. שוק היעד הוא כמובן ארה"ב, ולא צצפלאו כנראה לשמוע כי אין כאן חידושים טכנולוגיים עוצרי נשימה.

 

כאמור, קווי העיצוב מאד-מאד יחודיים. אם זו כנף אחורית עצומת-ממדים, כידון ומתלה קדמי שמוערים בעיקר שאלות, יחידת תאורה קדמית ענקית, ובעצם כל פרט שתעלו על דעתכם. כך שלמרות העובדה שהוא נראה כאופנוע תצוגה ולא יותר מכך, אתם מתבוננים באופנוע סדרתי לכל דבר ועניין. כולל אחריות.

 

רעיונות

 

הונדה גם מציגה שני דגמי קונספט מעניינים. הראשון עונה לשם PS250, קטנוע - למעשה, ספק קטנוע ספק אופנוע - מאורך, עם עיצוב מעניין ומנוע בעל נפח של 250 סמ"ק. מעניין, אך העיצוב הזה הוא פרי עבודה של קבוצת מהנדסים אצל היצרן, כחלק מפרויקט כוללני יותר לעיצוב כלים הפונים לצעירים. המושבים ניתנים לפירוק והזזה, המושב האחורי הופך למשענת למושב הקדמי, וניתן להזיז את כל החטיבה כדי להתאים לרוכב. בנוסף כולל הקטנוע שלל מקומות אחסון, כמו מתחת לכסא או אפילו על הכידון.

 

הדגם השני הוא הגריפון (Griffon), דו-גלגלי שאמור לשלב "ספורטיביות של אופנוע עם נוחות של קטנוע". מנוע ארבעה הצילינדרים בתצורת "בוקסר", כולל תיבת הילוכים אוטומטית. הונדה מציגה כאן שלל שכלולים, חלקם סטנדרטיים כמו ABS, חלקם כנראה לא יראו אור בעתיד הקרוב, כמו מערכת המתריעה על קרבה לרכב אחר, או מערכת נווט לוויני...


פורסם לראשונה 28/10/2003 09:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה מציגה: CBR1000
Valkyrie Rune
PS250
Griffon
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים