שתף קטע נבחר

גם מיצואוקה בטוקיו

בתערוכת טוקיו ה-37 במספר שמתקיימת בימים אלו, משתתפת גם מיצואוקה, יצרנית יפנית קטנה - בפעם השנייה מאז הוקמה

ביפן פועלות, נכון לשעת כתיבת שורות אלו, עשר יצרניות רכב מוכרות. ואם גם לכם יצא רק תשע יצרניות כי ספרתם את טויוטה, הונדה, ניסאן, מיצובישי, סוזוקי, דייהטסו, מאזדה, סובארו ואיסוזו - אז הנה עבורכם היצרן העשירי: מיצואוקה

(Mitsuoka).

 

מיצואוקה, שנמצאת בניהולו של אקיו מיצואוקה, הוקמה בשנת 1968 והחלה לייצר מכוניות בשנת 1982 - קלנועית קטנה עם מנוע 50 סמ"ק לאנשים מוגבלי תנועה. כיום, עשרים ושתיים שנים מאוחר יותר, מחזיקה מיצואוקה בהון עצמי של 641 מיליון ין

(5.84 מיליון דולר, או 26.23 מיליון שקלים) והיא יצרן מכוניות מוכר מאז 1994, אז הציגה את ה-Zero1, מכונית ספורט דו-מושבית ששואבת השראה רבה ממכוניות כמו הלוטוס 7, והחיקויים שהיו בעקבותיה.

 

וכדי למנוע בילבול, כזה הנוצר על ידי חיקוי של חיקוי של חיקוי, נחסוך מכם פרטים על גרסת מיצואוקה של היגואר MKII היפיפיה (שבידי מיצואוקה איבדה מעט מהחן), לא נזכיר את הרפליקה שייצרו לפורשה 356 ספידסטר ומבטיחים לא לדבר על מרצדס SSK שלמדה יפנית במפעלי מיצואוקה.

 

מאז הוקמה יצרנית הרכב העשירית של יפן, כפי שוודאי הבנתם, התמחתה בייצור שכפולים שונים ומשונים למכוניות קלאסיות. כעת, מגיעה מיצואוקה לתערוכת טוקיו בפעם השנייה (הראשונה היתה בשנת 2001) כשהיא מצוידת - בנוסף לרפליקות - גם בדגמים עצמאיים.

 

ובטוקיו...

 

מדובר בנוארה, אורושי ו-Zero1 Pro, שלוש מכוניות מעניינות למדי עם עיצוב... ייחודי. הראשונה, הנוארה (Nouera), היא מכונית סאלון חדשה וגדולה, שתוצע ביפן עם הנעה קדמית ובשילוב למנועים בנפח 2.0 ו-2.4 ליטר עם 155 ו-200 כ"ס בהתאמה. גרסת ה-2.0 ליטר תוצע גם בשידוך למערכת הנעה כפולה.

 

מימדי המכונית, שתוכננה על ידי מיצואוקה הם 488 ס"מ אורך, רוחב של 176 ס"מ, גובה העומד על 145 ס"מ (147 בגרסת ההנעה הכפולה) ואילו בסיס הגלגלים עומד על 267 ס"מ (חמישה מילימטרים יותר מגרסת ההנעה הכפולה).

 

אורושי (Orochi)

 

מכונית שנייה שתוצג בטוקיו, היא כוכבת תערוכות ותיקה יחסית, שהוצגה לראשונה בשנת 2001 כמפגן של היצרנית הקטנה ליכולת שלה. מעין "תראו, אנחנו פה" של יצרניות רכב. כעת, שנתיים לאחר אותה תערוכה, מציגה מיצואוקה דגם תצוגה דומה - אך מפורט יותר של האורושי, כאשר אנשי החברה מתגאים בכך שהמכונית תגיע לייצור - אך לא מוכנים לספר מתי בדיוק זה יקרה.

 

מכונית שלישית לתערוכה, היא ה-Zero1 Pro, דגם תצוגה שממשיך את דרכה של ה-Zero1. זו האחרונה צפויה לעזוב בקרוב את פס הייצור, ביחד עם ה-Viewt, רפליקת היגואר MKII שהוזכרה בראשית הכתבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיצואוקה אורושי
סביבת הנהג
עיצוב מעניין
מיצואוקה נוארה
תכנון עצמאי
מיצואוקה Zero1 Pro
סביבת נהג... ייחודית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים