שתף קטע נבחר

לאודי יש פנים חדשות

אודי הציגה גרסת על חדשה ל-A8, מצוידת במנוע W12 ובבסיס גלגלים ארוך. ושלא כמקובל, הובדלה הגרסה החדשה גם במראה החיצוני

אודי, מותג היוקרה של קונצרן פולקסווגן, חושפת פרטים - ובעיקר תמונה - על ספינת הדגל החדשה שלה. ושלא במפתיע מדובר ב-A8, המצוידת כאן במנוע 12 צילינדרים והנעה לכל ארבעת הגלגלים. מדובר למעשה במכונית האמורה לייצג את קונצרן פולקסווגן מול התחרות החזקה במיוחד מבית ב.מ.וו עם ה-760, ומרצדס עם ה-S600.

 

שינוי אדרת

 

אלא שבניגוד לצמד המתחרות ממינכן ושטוטגרט, אשר בחרו להציג את היקרות והיוקרתיות שבמבחר עם פנים זהות פחות-או-יותר לשאר שדגמי המשפחה, החליטו באינגולשטט לעשות את הבלתי-מקובל והעניקו לגרסה החזקה מכולן עיצוב שונה. וזה בא לידי ביטוי הולם בחרטום חדש, כזה שראינו בעבר כבר בנובולרי, ונראה בעתיד הקרוב ב-A6 על כל גרסאותיה, ב-A3 בעלת חמש הדלתות ולבסוף בכל משפחת אודי.

 

כדאי להזכיר כי את המבנה המעניין של הסבכה הקדמית "הביאה" אודי מ"אוטו-יוניון", שמה בעבר הרחוק של היצרנית. מכוניו הספורט של המותג "ההוא" נשאו סבכה דומה להפליא, עם כונס אוויר דומה מבט משחר לטרף. ואם תביטו בתמונות, תסכימו ודאי לפחות בכל הנוגע לכוחנות...

 

המנוע

 

אלא שבחרטום ה-A8 לא מוצבת רק סבכה קדמית, אלא בעיקר מנוע 12 צילינדרים, המסודר בתצורת W, כזו המאפשרת מבנה קומפקטי יותר וניצול מרחב מוצלח יחסית. אותה יחידה המוצעת אגב גם ב-A8 היוצאת, מעניקה כאן תוספת של 30 כ"ס - 450 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-2 קג"מ יותר עם 59 קג"מ ב-4,000 סל"ד. כל זה מספיק בשביל להאיץ את המכונית מ-0 ל-100 קמ"ש בקצב מאד מרשים של כ-5.2 שניות, ומהירות מרבית - מוגבלת אלקטרונית - של 250 קמ"ש.

 

בסיס גלגלים ארוך

 

הגרסה הבכירה של ה-A8 תמכר החל מפברואר 2004, עם בסיס גלגלים ארוך בלבד של 307.4 ס"מ ואורך כללי העומד על 519.2 ס"מ, לעומת 294 ס"מ ו-505 ס"מ בהתאמה בגרסה הרגילה. מחיר ה-6.0L A8 יעמוד בגרמניה על 117,000 יורו, או 617,000 שקל לפי שערי המטבע הנוכחיים. מחיר בארץ? אם תג המחיר משנה לכם, היא כנראה לא עבורכם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי A8 בגרסת הדגל. חרטום חדש
מנוע W12 בנפח 6.0 ליטר
תא נוסעים מהודר
בסיס גלגלים ארוך
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים