שתף קטע נבחר

מתי קונים בגדים? במבצעים

נשים קונות ביגוד במבצע יותר מגברים, חילונים משקיעים בלבוש יותר מדתיים והבזבזניות הגדולות ביותר הן דווקא הנשים הבוגרות - כך עולה מסקר מכון המחקר מידע שיווקי סי.איי

הצרכן הישראלי קונה הרבה בגדים ומצביע ברגליים בעד המבצעים גם בתקופות של תחילת עונה ולפני התחלת סוף העונה. 67ֵ מהאוכלוסייה רכשו בגדים במהלך החודשיים שבין אמצע ספטמבר לאמצע נובמבר, למעלה משליש מתוכם: 37% עשו זאת במסגרת מבצעים או הנחות. למרות שמדובר בתקופה של ראשית עונת החורף ועונת המעבר, שנחשבו בעבר לתקופות ללא מבצעים. האחוז הגבוה ביותר של קנייה במבצעים בולט בקניית בגדי ילדים. 44ֵ רכשו אותם במבצעים. השיעור הנמוך ביותר של קניות הלבשה במבצעים בלט ברכישת בגדי גברים, מעט יותר משליש (34.5%) רכשו אותם במבצעים.

 

באופן גורף נשים (שגם אחראיות יותר לקניית בגדי ילדים) קונות במבצעים יותר מאשר גברים (44% לעומת 30%). כך עולה מסקר של מכון המחקר מידע שיווקי סי.איי בהנהלת נעם רז ומרב שפירא. 509 גברים ונשים - המייצגים את כלל האוכלוסייה לגבי הרגלי הקנייה של מוצרי הלבשה לכל המשפחה - נשאלו לגבי הקניות שערכו בחודשיים שבין מחצית ספטמבר למחצית נובמבר.

 

מהסקר עולה בברור שקוני המבצעים הם בגילאי 30 ומעלה ובעלי הכנסה נמוכה. ובכמה כסף קונים? את הסכומים הגבוהים ביותר הוציאו גילאי 49-30 שהגיעו להוצאה חודשית ממוצעת של 975 שקל. יש להניח שזה קרה מכיון שמדובר במשפחות עם ילדים שגם מוציאות יותר על בגדי ילדים, במיוחד בתקופה זו של השנה בשל חילופי העונות. עוד מתברר שחילונים קונים יותר בגדים מאשר דתיים וחרדים. 73% מהחילונים טענו שקנו בגדים בתקופה הנסקרת, לעומת 61% מהאוכלוסייה הדתית-חרדית.

 

חלוקת ההוצאה הלאומית על ביגוד מעלה כי הכי הרבה בגדים נקנים על-ידי נשים - 52% מהנשאלים דווחו שקנו בגדי נשים ו-44% דיווחו שקנו בגדי גברים, כנראה בזכות רשתות האופנה החדשות לגברים. במקום השלישי - בגדי ילדים - 29% דווחו שקנו. במקום הרביעי - מוצרי הלבשה תחתונה שנקנו על-ידי 14% מהנשאלים. הנתונים מסתמכים ליותר מאשר 100% מכיון שחלק מהנשאלים רכשו יותר מאשר פריט הלבשה אחד.

 

בניגוד לדימוי, הרוכשות הגדולות ביותר של בגדי נשים הן דווקא נשים בגילאי 50 פלוס. 59% מתוכן דיווחו על קניית בגדים חדשים, לעומת 49% בקרב הצעירות בגילאי 18-29. לתשומת לב רשתות האופנה שמדגישות את הפניה לצעירות ומזניחות, בדרך כלל, את הגילאים המבוגרים יותר.

 

מהסקר עולה כי הישראלי מעדיף (58%) לרכוש את מוצרי ההלבשה ברשתות האופנה. בחו"ל קונים פחות מאשר בעבר, רק 3% אמרו שהם קונים בגדים בחו"ל, יש להניח כי בעקבות מהפך המחירים של ענף האופנה בשנים האחרונות כשמחירי מוצרים השתוו ובחלק מהמקרים אף ירדו בהשוואה לחו"ל.

 

הקונים ברשתות האופנה הם הצעירים ובני גילאי הביניים עד גיל 49. גילאי ה-50 ומעלה קונים יותר בחנויות פרטיות (בהפרש קטן) מברשתות האופנה. ניתן להציע מספר הסברים להבדל זה, אומרים נעם רז ומרב שפירא ממידע שיווקי. חנויות הבגדים הפרטיות כוללות חנויות של מעצבים מחד וחנויות הלבשה ללא כל מיתוג מאידך. אוכלוסיה צעירה מעדיפה יותר מוצרי הלבשה ממותגים ולכן היא פונה יותר לרשתות הממותגות ופחות לחנויות בגדים שאינן ממותגות. חנויות המעצבים אמנם ממותגות היטב, אך מוצריהן יקרים מאוד ואוכלוסייה צעירה יכולה פחות להרשות לעצמה מותגים אלו.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אגמון
פוקס. סוף העונה כבר הגיע
צילום: אורן אגמון
צילום: חיים זיו
קרייזי ליין. יש מבצעים
צילום: חיים זיו
מומלצים