שתף קטע נבחר

מרצדס מחדשת

יצרנית מכוניות היוקרה מתכננת קרוס-אובר בעל שישה מושבים ב-2005, ורודסטר דו-מושבית באביב 2004. בינתיים היא חושפת דגם תצוגה מרשים ומנוע V6 מעניין

יצרנית הרכב הגרמנית מרצדס, חלק מקונצרן הרכב דיימלר-קרייזלר, עומדת להציג בתערוכת דטרויט - תחילת ינואר 2004 - את השלב הבא בתוכנית פיתוח ה-GST, שהוצג לראשונה ב-2002. ועבור מי שהספיק לשכוח, נזכיר כי מדובר בקרוס-אובר המשלב - לדברי מרצדס - מאפיינים של מכונית סאלון, מסחרית, סטיישן ו-SUV (כביש שטח, או Sport Utility Vehicle). המטרה: נישה חדשה בעולם הרכב.

 

נראה כי על המושג "קרוס-אובר", האופנתי במיוחד בארצות הברית כיום, אין צורך להרחיב. השילוב המלאכותי בין מספר סגנונות מרכב וייעוד, שמגיע ישירות ממוחם הפורה של אנשי השיווק, נמצא איתנו כבר מספר שנים, וכנראה יהפוך פופולרי עוד יותר בעתיד. אגב, הבחירה של מרצדס לחשוף את שלב הפיתוח הבא דווקא בדטרויט, לא מפתיעה. מדובר למעשה בדגם תצוגה נוסף, כזה שלדברי מרצדס קרוב במיוחד לייצור ולשיווק - כבר בראשית שנת 2005.

 

ה-Vision GST מציג מקום לשישה נוסעים בשלוש שורות, יחד עם הנעה היברידית - שילוב של מנוע דיזל ומנוע חשמלי, המניעים יחד את כל ארבעת הגלגלים. מדובר במנוע הדיזל המוכר מה-S קלאס, יחידת כוח בעלת שמונה צילינדרים בתצורת V, נפח של 4.0 ליטר ו-250 כ"ס. אל תחנת הכוח הזו מצטרף מנוע חשמלי עם 68 כ"ס. סה"כ - 318 כ"ס. נתונים שיאפשרו - כך היצרן - האצה להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות בלבד, ולהציג מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

 

יש עוד

 

אבל ביצועים אינם הכל, כך לפחות טוענים הגרמנים. שילוב מנוע דיזל ומנוע חשמלי יאפשר לטענתם חסכון של כ-20% בצריכת הדלק לעומת מנוע דיזל רגיל, תודות לפעולתו המבורכת (והעצמאית) של המנוע החשמלי בפקקי תנועה, תזוזה מהמקום ובזמן חנייה. מנוע הדיזל לעומת זאת נכנס לפעולה רק כאשר נדרש כוח של ממש. מלבד זאת, המנוע החשמלי מתפקד גם כגנרטור בזמן בלימה.

 

הציוד בתא הנוסעים, המציע כאמור מקום לשישה, כולל מערכת DVD, מערכת בקרה קולית, קונסולה מעוטרת עץ ואלומיניום ועוד. הנהג נהנה מתיבת הילוכים חצי-אוטומטית עם שליטה מגלגל ההגה, כולל אפשרות ידנית מלאה. וגם עבור מי שמתכנן עבודה מסחרית יש חדשות טובות. קיפול ארבעת המושבים מאחור יעניק לו נפח הטענה מרשים של 2,030 ליטר.

 

הויז'ן GST צפוי כאמור להגיע לאולמות התצוגה (בחו"ל לפחות) בראשית שנת 2005 - אז יקרא "R קלאס". בדרך יעבור שינויי עיצוב קלים, שיתבטאו כנראה ביחידות תאורה אחוריות שגרתיות יותר, ולבטח חישוקים צנועים יותר מדגם התצוגה, העושה שימוש ב-"21...

 

וגם - מנוע V6 חדש

 

לא בכל יום אנחנו מדווחים על מנוע חדש. אבל מקרה ה-V6 החדש של מרצדס שונה מהרגיל. בעיקר מכיוון שמדובר במנוע חדש לחלוטין שיצטרף למשפחת הדגמים, וישמש ראשית את ה-SLK החדשה. על המכונית לא יודעים מספיק, אך השמועות אודותיה אינן פוסקות לרגע. 

 

מדובר אם כן במנוע V בנפח 3.5 ליטר, שישה צילינדרים וארבעה שסתומים לצילינדר. מנוע זה מספק 272 כ"ס ו-35.6 קג"מ בטווח הסל"ד בין 2,500 ל-5,000, כאשר כבר מ-1,500 סל"ד מציע המנוע 87% מהמומנט המרבי. נתונים אלו הושגו בין היתר באמצעות תזמון שסתומים משתנה הן ליניקה והן לפליטה, לראשונה במנוע V6, כך מרצדס.

 

עוד מבטיחים הגרמנים רמות פליטת מזהמים נמוכות מתקן יורו 4 שייכנס לתוקף ב-2005, הודות לצמד ממירים קטליטיים הממוקמים בסמוך למנוע, ומנוטרים על-ידי צמד חיישני חמצן. במרצדס מבטיחים עם זאת שלמרות הדאגה לאיכות הסביבה, ובעזרת מומחי קול, תספק יחידת הכוח החדשה "רעש אופייני למכונית ספורט".

 

פרטים נוספים על ה-SLK עדיין חסויים, אם כי מהתמונות אותן משחררת מרצדס ניתן לראות בבירור כי ה-SLK הולכת בדרכה של ה-SLR, עם אותו מוטיב עיצובי בולט - חרטום מחודד ובולט. חשיפת ה-SLK צפויה לתערוכת ז'נבה, אביב 2004.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס ויז'ן GST
יוצג בדטרויט
מרצדס SLK החדשה עדיין חבויה...
אבל מנוע ה-V6 איתו תוצע כבר גלוי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים