שתף קטע נבחר

שברולט קובלט. וזה רשמי

יצרנית הרכב האמריקנית שברולט הציגה את הקובלט, המשפחתית הקומפקטית שתחליף את הקוואליר. אלינו תגיע כנראה בראשית 2005 הקלנדרית

עכשיו זה רשמי וסופי. אפשר להגיד יפה שלום לקוואליר הארכאית, ולהתחיל להתרגל לשם חדש - קוֹבַּלְט. אחת המכוניות החשובות שיוצגו בתערוכת דטרויט - הן עבור שברולט, הן עבור השוק הישראלי - נחשפה היום, ימים ספורים לפני פתיחת שערי התערוכה.

 

הקובלט (יסוד כימי בטבלה המחזורית), עושה שימוש בפלטפורמת "דלתא" של ג'נרל מוטורס, המיועדת למשפחתיות קומפקטיות. לכן היא גם מציגה ממדים קטנים במקצת מאלו של הקוואליר הנוכחית, בניגוד גמור למקובל בתעשיית הרכב במקרה של חילוף דורות. כך למשל עומד ממד האורך על 458 ס"מ, לעומת 459.5 בקוואליר. בסיס הגלגלים צומצם אף הוא ב-2.1 ס"מ, ויעמוד על 262.4 ס"מ בלבד.

 

כדאי להבהיר כי הסיבה להקטנת הממדים נובעת מ"יישור קו" רשמי כלפי מטה, שמבצעת היצרנית בארה"ב. צריך לזכור כי גם המליבו החדש שהוצג, קטן באופן יחסי לקודמו. הסיבה, לדברי יבואני שברולט לישראל, נעוצה בדרישות שוק ובתחרות שמציעה בדרך כלל מכוניות קומפקטיות יותר.

 

הנעה

 

בשלב ראשון תוצע הקובלט עם שלושה מנועים, בנפח 2.2 ליטר ו-140 כ"ס, המוכרים מהווקטרה של אופל. יהיה גם 2.4 ליטר חדש עם תזמון שסתומים משתנה ו-170 כ"ס, ויחידת 2.0 ליטר עם מגדש על. זו תשמש את גרסת ה-SS הבכירה, עליה עדיין לא פורסמו פרטים מלאים.

 

שלדת הקובלט נוטשת את התכנון המיושן מהקוואליר, ומציעה נוסחה מודרנית יותר, בדומה לזו של אופל אסטרה הנוכחית. יצוין רק כי שימוש ישיר פלטפורמה של האחרונה נפסל, עקב עלויות גבוהות מדי. בדומה לקוואליר, גם כאן ישודכו המנועים לתיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה, או אוטומטית עם ארבעה. אלה יעבירו את הכוח לגלגלים הקידמיים.

 

עיצוב

 

הקובלט מציעה גישה חדשה בפלח שוק זה לשברולט, לפיה עיצוב סדאן וקופה - שתי גרסאות המרכב היחידות המוצעות כרגע - שונה במקצת. כך מציעה הקופה ארבע יחידות תאורה עגולות, במקום שתיים גדולות בסדאן. גם בתא הנוסעים יורגש שינוי, כשעיקרו בתנוחת נהיגה גבוהה יותר בסדאן. מלבד זאת, הקובלט מציעה עיצוב מודרני ונאה מקודמתה, שנראתה קטנה ממידותיה האמיתיות.

 

הקובלט תוצע עם שתי כריות אוויר דו-שלביות, וצמד כריות צד כאופציה. בלמי דיסק מלפנים ותוף מאחור (דיסק ב-SS) היא נוסחה מיושנת למדי, כך גם העדרתמוה של ABS, מערכת אופציונלית בלבד ובחלק מהדגמים. וכן, גם אנחנו לא ממש מבינים את זה.

 

מתי אצלנו?

 

אנשי היבואן בישראל טוענים כי הקובלט - שתכנס לייצור ברבעון הרביעי של 2004 - צפויה להגיע לישראל בראשית 2005 הקלנדרית, ככל הנראה עדיין כדגם 2005. להזכירכם, שנת הדגם ב-UMI נפתחת רק בספטמבר. גרסאות, רמות גימור ומחירים, עדיין לא נקבעו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט קובלט
זו הסדאן
זו הקופה
כך זה נראית מבפנים
זו גרסת ה-SS
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים