שתף קטע נבחר

שלבי עושה זאת שוב!

בגיל 80 חבר קרול שלבי לפורד, במטרה להוסיף כוח למכוניות הקונצרן. כתוצאה ראשונה לשיתוף הפעולה, מציגים השניים דגם תצוגה מרהיב עם עיצוב נוסטלגי והרבה, הרבה כוח

"יותר מדי כוח זה בדיוק מספיק". זו היתה הסיסמה של קרול שלבי, נהג מרוצים ובעלים של סדנת שיפורים מהמפורסמות בעולם, כשבחר במנוע V8 עתיר מימדים - והספק - למה שלימים נודע כשלבי קוברה 427. אותה הגישה בדיוק מנחה את שלבי בן ה-80, שחתם לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה עם קונצרן הרכב פורד. לשניים היסטוריה ארוכה ביחד, בין היתר באותה הקוברה שנהנתה ממנועי פורד.

 

אז כמה כוח זה יותר מדי?

 

במקרה של דגם התצוגה החדש שנחשף בתערוכת דטרויט, פרי ראשון לאותו שיתוף פעולה, מדובר בלא פחות מ-605 כוחות סוס ללא מגדש טורבו. עשרה צילינדרים. 6,392 סמ"ק. וכל זה ברודסטר דו-מושבי ששוקל 1,395 ק"ג. מדהים.

 

לאחר שהתפעלנו מהכוח, אפשר להתפעל גם מהעיצוב, שמנגן באופן ברור על מיתר הנוסטלגיה. חובבי הקוברה יזהו כאן מיד ממשיכה אפשרית, כולל אותו חרטום עגלגל עם יחידות תאורה נפרדות וקטנות יחסית, קימורים בולטים בארבעת הפינות ובתי גלגלים מודגשים, בתוכם חישוקי וצמיגי ענק. 275/40R18 מלפנים ו-345/35R19 מאחור, ליתר דיוק.

 

עוד דגם תצוגה?

 

אם בשלב הזה אתם שואלים את עצמכם האם מדובר בעוד דגם תצוגה מרשים, שייעלם באותה המהירות שבה הגיע לתערוכה, ייתכן ויש לנו בשורות טובות בשבילכם. "אני בטוח שהשאלה שכולם רוצים לשאול עכשיו", אמר ג'יי מייס, סגן נשיא פורד לעיצוב, "היא האם אנחנו מתכננים לייצר את הקוברה קונספט. התשובה היא - 'נחייה ונראה'. אם נקבל תגובות חיוביות מהקהל בתערוכה, כפי שקיבלה ה-GT בעבר, הכל אפשרי."

 

רוצים עוד רמז עבה, שהסיכוי לכך שהקוברה לא תיוצר נמוך במיוחד? בפורד מתגאים בכך שבתכנון הקוברה קונספט, נעשה שימוש בפלטפורמת ה-GT (תוך שינוי מיקום המנוע מהמרכז לפנים, כמובן), עובדה שחוסכת עלויות. בנוסף לכך, מנוע הקוברה הוא גרסה משודרגת במיוחד למנוע קיים ואילו דגם התצוגה עצמו - שלא כנהוג בד"כ - מסוגל כבר כעת לתפקד על מסלול מרוצים.

 

יש אבזור?

 

לא. כשקרול שלבי מספר על המכונית המעניינת בתור "מנוע גדול עטוף במכונית קטנה", כנראה שהוא ממש מתכוון לכך. בדומה לדגם המקורי משנות ה-60, גם לדגם התצוגה אין ידיות דלתות, ובמקום נפתחות אלו מבפנים. זה כמובן היה בעייתי אם היה גג - אבל אין. אין גם חלונות בדלתות, או רדיו. ולא, מזגן איננו ברשימת התוספות.

 

וכשאין אבזור, המפרט הטכני הופך אפילו ליותר אטרקטיבי, עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה הממוקמת מאחור, ומאפשרת מהירות מרבית תיאורתית של 427 קמ"ש. המספר הזה מזכיר לכם משהו, במקרה?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד שלבי קוברה קונספט
מתחת למכסה המנוע...
ממתינים 605 סוסים
ביל פורד ג'וניור, נשיא פורד (ימין) לוחץ את ידו של קרול שלבי בעת הצגת הקוברה
קרול והשלבי על מסלול הניסוי
זהו תא הנוסעים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים