שתף קטע נבחר

גם קרייזלר באקזוטיות

מכוניות תצוגה של קרייזלר, תמיד משכו את העין בדטרויט. אלא שהפעם, נראה כי אפילו את וותיקי התעשייה הם הצליחו להפתיע

לשונות רעות שמסתובבות ללא הרף גם בדטרויט, נוהגות ללחוש כי ככל שהמצב בקרייזלר רע יותר, כך הופכות מכוניות התצוגה שהם חושפים בתערוכה מסנוורות מתמיד, מסעירות מכולן. ואותן לשונות אינן טועות כמובן. זה היה נכון במקרה של הוייפר המקורית, זה בדיוק היה כך בעניין הפראולר, והיו רבות נוספות. כולן שילהבו את הקהל, והצליחו להשכיח לרגע קט את הקשיים האדירים בהם שוקעת קרייזלר מפעם לפעם.

 

מוגזם?

 

אלא שבדרך כלל, וזה מה שיפה כל-כך אצל קרייזלר, לא פעם מצליחות אותן מכוניות תצוגה מופרכות לכאורה, לעשות דרכן לאולם התצוגה. למרות שהפעם, במקרה של ה-ME המרהיבה שנחשפה בימים אלה, נראה שהמצב יהיה שונה. זאת מכיוון שהמכונית הזו קיצונית, אפילו עבור קרייזלר.

 

כפי שלא ניתן לפספס מעיון קל בתמונות המצורפות, מדובר במכונית ספורט אקזוטית הבנויה מחומרים מרוכבים, עם מנוע מרכזי, 12 צילינדרים, הספק מרבי של 850 כ"ס. שימו לב לנתונים: בקרייזלר נשבעים כי הזינוק ל-100 קמ"ש יארך 2.9 שניות בלבד, וכי המהירות המרבית תעמוד על 400 קמ"ש. זו פעם ראשונה בהיסטוריה שקרייזלר מציגה מכונית ספורט כה קיצונית, אם נשכח - ואיך אפשר לשכוח...? - את התקופה בה הייתה בעלת הבית בלמבורגיני.

 

עם מעט עזרה

 

שמה של המכונית מורכב ממשחק קליל על עיקריה. ME מתייחס ל-Mid Engine, או מנוע מרכזי בעברית. הארבע מתייחס למספר מגדשי הטורבו, וה-12 לצילינדרים כמובן. מדובר בשיתוף פעולה של קרייזלר עם חברת האם מרצדס, חטיבת הספורט של הגרמנים  AMG, וריקארדו. לא צריך להיות מעורב בדיונים סודיים כדי לנחש כי מנוע ה-6.0 ליטר הגדול, עם ארבעה מגדשי על, הגיע במקור ממרצדס. לקרייזלר פשוט אין מנועים כאלה, ולבטח אין לה את היכולת לפתח אחד כעת.

 

כאמור, חטיבת AMG עמלה על ניפוח השרירים ל-850 כ"ס ו-117 קג"מ. ריקארדו עמלו על תיבה סיקוונסיאלית נטולת מצמד עם שבעה הילוכים ושני מצמדים, בדומה לרעיון שהציגה פולקסווגן. וכאשר מדובר במכונית ששוקלת 1,310 ק"ג בלבד, שזה משקל מכונית משפחתית ממוצעת, אפשר להבין מהיכן הגיעו נתוני הביצועים המדהימים כל-כך.

 

מרכב ה-ME בנוי מחומרים מרוכבים, והוא יורכב על רצפה במבנה חלת דבש, שתיוצר משילוב בין אלומיניום וחומרים מרוכבים נוספים. קרייזלר מרגיעים מייד ומבהירים כי לא תהיה בעיה לעמוד בתקנות הבטיחות האמריקניות. עוד מבטיחים לנו תכנון אווירודינמי מקיף בשלב הפיתוח, כולל מסיטי רוח מתחת למכונית, וספוילר אחורי מתרומם. מערך המתלים מורכב כצפוי מעצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור, ובולמי זעזועים בעלי שליטה אלקטרונית. מידת הצמיגים מרשימה כמובן - 265/35R19 מלפנים, 330/30R20 מאחור.

 

אב טיפוס למה

 

 

בקרייזלר מסבירים שהמכונית האקזוטית היא מעין פרק המשך לאופנוע הטומהוק שחשפו בשנה שעברה. אולם לעומתו היא באה להדגים לא רק עיצוב, אלא גם יכולת הנדסית מתקדמת. העסק מעניין עוד יותר כאשר קרייזלר מדגישה שזו לא סתם מכונית תצוגה, אלא אב-טיפוס ראשון של רכב שינוע לבסוף על כבישים ציבוריים.

 

אלא שחייבים לבדוק דבר אחד פעוט. איזה אב טיפוס מבטאת המכונית הזו? לנו לפחות זה לא ברור. קשה הרי להאמין שקרייזלר מתכוונת באמת לייצר מכונית כזו. לעומת זאת, בהחלט ייתכן שיש כאן רמז למכונית מירוץ שקרייזלר תשגר בעתיד למירוץ לה-מאן. מצד שלישי, גם על הוויפר והפראולר דיברו כך לפני שהופיעו...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרייזלר ME ארבע-שנים עשר
850 כ"ס
שיתוף פעולה עם AMG
מכונית לה-מאן עתידית?
או אולי סתם תרגיל?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים