שתף קטע נבחר

מתיחת פנים ליגואר S-טייפ

המכונית שהוצגה לפני כחמש שנים, זוכה לעדכון שני בתולדותיה. הפעם מדובר בשינויי עיצוב קלים ומנוע דיזל חדש שפותח בשיתוף פיז'ו-סיטרואן

בתערוכת דטרויט המתקיימת בימים אלו, חשפה יצרנית הרכב הבריטית יגואר שנמצאת בבעלות פורד, מתיחת פנים ל-S טייפ. מדובר בשדרוג שני למכונית שהוצגה לראשונה בתערוכת ברמינגהם באוקטובר 98', לאחר שעברה מתיחת פנים ראשונה בדצמבר 2001.

 

ואם מתיחת הפנים הראשונה הביאה עמה גרסת טייפ-R ספורטיבית ומנוע בנזין חדש, הרי שמתיחת הפנים השנייה מתרכזת בשינויי עיצוב קלים למרכב, כמו גם שדרוג שנתבצע לתא הנוסעים. לאלו יצטרף בעתיד גם מנוע דיזל חדש - בנפח 2.7 ליטר עם צמד מגדשי טורבו. מנוע זה פותח בשיתוף קונצרן הרכב הצרפתי PSA (פיז'ו-סיטרואן), ויוצע בשידוך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית.

 

שינויים קלים

 

ביגואר בחרו שלא לפגוע בעיצוב הנאה של ה-S, ועיקר השינוי בא לידי ביטוי ביחידות תאורה מעודכנות מלפנים, פגושים שונים במקצת ויחידות תאורה שקופות למחצה מאחור. גם תא הנוסעים עודכן באופן מתון למדי, כאשר לטענת אנשי היצרנית, ההשראה נתקבלה מסביבת הנהג של ה-E טייפ - מכונית הספורט המפורסמת של יגואר משנות ה-60.

 

ה-S המחודשת תימכר החל מחודש מאי, למעט מנוע הדיזל החדש, שיצטרף כאמור מעט מאוחר יותר - בחודש יוני. פרט לכך, נשאר היצע המנועים זהה - צמד מנועי V6 בנפח 2.5 ו-3.0 ליטר, ומנוע V8 בנפח 4.2 ליטר. זה האחרון מוצע בגרסה אטמוספרית עם 300 כ"ס, כמו גם עם 400 כ"ס בסיוע מגדש על בגרסת R-טייפ.

 

כל גרסאות הבנזין מצוידות בתיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה. תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים מוצעת בתוספת תשלום, למעט גרסאות ה-V8 בהן היא האפשרות היחידה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יגואר S-טייפ עברה מתיחת פנים
שינויים קלים בעיצוב החיצוני
שינויים קלים גם בעיצוב תא הנוסעים
להיצע המנועים נוספה גרסת דיזל (בתמונה: טייפ-R)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים