שתף קטע נבחר

דטרויט: מחליפים את הטאורוס

בדמי ימיה, היתה הטאורוס של פורד המכונית הנמכרת ביותר בארצות הברית. אבל תחרות עזה מבית ומהמזרח הכניעו אותה, ובתערוכת דטרויט הוצגה היורשת - פורד חמש מאות

לאחר תקופה ארוכה של המתנה, קדימונים, שמועות ורכילויות, הציגה פורד בתערוכת דטרויט את מחליפת הטאורוס, שתקרא פייב האנדרד (Five Hundred), או בקיצור - 500. מדובר במשפחתית בגודל מלא, שהחשיבות שלה לקונצרן פורד עצומה. אחרי הכל, הטאורוס נהנתה בתקופות מסוימות מהצלחה מרשימה במיוחד, כשהיא מוכרת יותר מכל מכונית נוסעים אחרת בשוק האמריקני.

 

מאז זרמו הרבה ליטרים של בנזין בשוק הרכב האמריקני, הטאורוס הזדקנה ואופוזיציה חזקה הן מבית והן מתוצרת זרה הקטינה את פלח השוק שלה. כעת, מציגה פורד את היורשת.

 

מודרנית יותר

 

עם ה-500, פורד ממשיכה בדרכה של הטאורוס, לאו דווקא "קופצת" קדימה באופן מהותי. העיצוב, כפי שניתן לראות בתמונות, מאופק למדי ופונה באופן ברור לפלח השוק האמריקני, עם סבכה קדמית גדולה ומלבנית, משטחים חלקים ופרופורציות סדאן שגרתיות.

 

השוואה לטאורוס מגלה מכונית שנראית מודרנית יותר אמנם, אך גם מרובעת ומעט גמלונית יותר, אם כי הפרופורציות בין בסיס הגלגלים לאורך הכללי טובות יותר משמעותית. גם בתא הנוסעים נשארה השמרנות, עם מה שנראה כמו תא נוסעים איכותי למדי אך לא כזה שגורם לדפיקות לב מואצות.

 

גדולה יותר

 

ה-500 גדולה יותר מהטאורוס, זה מתבטא היטב במראה, כמו גם במפרט הטכני. כך למשל צמח בסיס הגלגלים ב-11 ס"מ ל-286 ס"מ בין גלגל קדמי לאחורי, בעוד שהאורך גדל בשבעה ס"מ בלבד מ-502 בטאורוס ל-509 ס"מ בחמש מאות. עובדה זו מבטיחה מרווח עדיף לנוסעים, הודות לניצול טוב יותר של אורך המכונית. מימד הרוחב נותר דומה, ועומד כעת על 187 ס"מ לעומת 185 בטאורוס. עוד בשורה לנוסעים - במיוחד לאלו מביניהם בעלי מבנה גוף גבוה - מימד הגובה צמח בעשרה סנטימטרים לעומת הטאורוס ל-152 ס"מ.

 

מתחת למכסה המנוע, בחרו בפורד שלא לחדש, ומציעים בשלב זה גרסה אחת בלבד - מנוע השישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר המוכר מהטאורוס, עם 24 שסתומים ו-200 כ"ס. למרות שלא פורסמו נתוני ביצועים, יש לצפות כי אלו יהיו מעט נחותים לעומת הטאורוס, ולו רק משום שמשקל ה-500 גבוה יותר באופן ניכר - עומד על 1,652 ק"ג, 142 יותר מבעבר.

 

עם זאת, תיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם שישה יחסי העברה, במקום ארבעה בטאורוס - כמו גם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה - עשויות לכפר במקצת על תוספת המשקל.

 

למעט השינויים שהוזכרו עד כה, מציעה ה-500 גם מערכת הנעה כפולה אופציונלית למי שלא מסתפק בהנעה קדמית, צמיגים במידה 215/60R17 ו-225/55R18 ברמת הגימור הגבוהה שמכונה "לימיטד", ומוצעת בשלב זה במרכב סדאן בלבד, כאשר עדיין לא ידוע אם ומתי תוצג גם גרסת סטיישן.

 

מונטגו. לא אוסטין, מרקורי

 

זוכרים את האוסטין מונטגו? המשפחתית הקומפקטית היתה אחד הדברים האחרונים שייצרו הבריטים של אוסטין לפני שפשטו את הרגל, ונחשבה מאז ומעולם לכשלון חרוץ. הבשורה הזו לא חצתה את האוקיינוסים בדרך לאמריקה ולפורד. גרסת מרקורי - מותג הביניים של הקונצרן, שממוצב בין פורד ה"עממית" ללינקולן ה"יוקרתית" - זכתה לשם מונטגו, עובדה שבראש ובראשונה מבטיחה כי לא תשווק באירופה. ומי אמר שלתעשיית הרכב אין חוש הומור?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד חמש מאות
העיצוב שמרני
האיכות שופרה
גם המרווח
תשחזר את הצלחת הטאורוס?
וזו גרסת מרקורי - המונטגו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים