שתף קטע נבחר

קאיה מאפסת כוונות

במסגרת מתקפה נמרצת ומסוקרת בהרחבה על שוק הרכב העולמי, חושפת קאיה בדטרויט את הספקטרה, מחליפת המנטור והשומה. וכן, גם אצלנו

יצרנית הרכב הקוריאנית קאיה, חושפת בימים אלה מכונית חדשה, המתוכננת להשתלב בארסנל דגמים מתחדש במהירות. מדובר בספקטרה, האמורה בסופו של דבר להוציא את המנטור והשומה המיושנות לפנסיה סופית. תוך כדי מהלך זה, מתכוונת קאיה למצב אותה כמתחרה ראויה לדגמים מוכרים ופופולריים בארה"ב, כמו טויוטה קורולה, הונדה סיוויק ופורד פוקוס.

 

כסף גדול

 

מבחינת השוק האמריקני, מדובר כמובן בכסף גדול במיוחד. שהרי אותן קומפקטיות-משפחתיות אצלנו, הנחשבות בצפון אמריקה לקטנות וחסכוניות, נמכרות במספרים עצומים. לכן יההי שמה ספקטרה, בדיוק כפי שמכונות כיום השומה והמנטור בארה"ב. הן נמכרות טוב יחסית, ואין על-כן סיבה לשנות.

 

אבל החשיבות של המכונית הזו אינה רק שם. כי אותה ספקטרה אמורה להגיע גם אלינו בסופו של דבר, כמחליפה ישירה לדגמים הנוכחיים שאינם עושים חייל. תאריך נחיתה מקומי משוער – תחילת הקיץ הקרוב. השם הנבחר עבור אירופה וישראל, היכן ששני הדגמים הנוכחיים עושים פחות חייל, יהיה סראטו.

 

מטבע הדברים, הספקטרה מוצגת בארצות הברית בגרסת סדאן, עם ארבע דלתות ותא מטען. אולם עד החשיפה האירופאית במרץ, בתערוכת ז'נבה כמובן, תיחשף גם גרסת חמש דלתות. שלא במפתיע, הקוריאנים מדגישים כי הסדאן פותחה עבור השוק האמריקני, בעוד שהאחות הקומפקטית תהיה שונה במקצת, ומיועדת בעיקר לאירופאים. ואם אתם שואלים אז כן, השוק הישראלי במקרה זה יהיה קרוב יותר לניו ג'רזי.

 

מראה

 

לא מפתיע לגלות כי המכונית החדשה מבוססת על פלטפורמה מבית יונדאי - חברת האם של קאיה. במקרה זה מדובר באלנטרה, החולקת על-כן בסיס גלגלים זהה. עם זאת, המראה שונה לגמרי. התמונות הרשמיות מוכיחות כי מעצבי קאיה ביצעו מלאכה טובה בהרבה מהקולגות ביונדאי. קווים אלגנטיים, מכובדים והרמוניים, מעניקים למכונית מראה גדול, מבלי להפוך למגושם. במובן מסוים היא מזכירה יותר טויוטה קורולה והונדה סיוויק.

 

עם 448 ס"מ מקצה לקצה, הספקטרה-סראטו קצרה במעט מהאלנטרה, אך היא גבוהה במעט (147 ס"מ) ורחבה במקצת (173.5 ס"מ). בגרסת חמש הדלתות נוטשת קאיה את קו ה"ליפטבק" עם קצה אחורי משופע, שאפיין את השומה. במקום זאת היא מציעה מראה מעט מיניוואני, שמזכיר כאמור את הקורולה המקבילה.

 

לגרסת חמש הדלתות מראה שונה מהותית מאחור, אך גם החזית אינה זהה, בעיקר תודות לפגוש שונה. הקומפקטית קצרה בלא פחות מ-14 ס"מ, אך בקאיה טוענים בכל זאת לתא מטען עם נפח מרשים של 538 ליטר (מהנדיבים בקטגוריה), לעומת 345 בלבד בגרסת הסדאן.

 

מנועים

 

המשפחתית החדשה מוצגת בדטרויט עם מנוע 2.0 ליטר 138 כ"ס המוכר של יונדאי. אבל עבור אירופה מתוכנן מבחר מנועים שונה: 1.6 ליטר עם 104 כ"ס, יחד עם 2.0 ליטר בעל תזמון שסתומים משתנה והספק מרבי של 143 כ"ס. בנוסף, זו תהיה מכונית הנוסעים הראשונה של קאיה שתצויד במנוע דיזל, שניים אפילו. מדובר במנועי מסילה משותפת המוכרים של יונדאי: 1.5 ליטר עם 102 כ"ס ו-22 קג"מ, ו-2.0 ליטר עם 112 כ"ס ו-25 קג"מ.

 

לפחות כרגע, רק מנועי הבנזין יוצעו עם תיבה אוטומטית בת ארבעה הילוכים. גרסת ה-1.6 האוטומטית מתוכננת להגיע ל-173 קמ"ש ולהאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-13 שניות עם תיבה אוטומטית, או 186 קמ"ש ו11 שניות בידנית. ה-2.0 ליטר תגיע ל-200 קמ"ש ותזנק למאה ב-10.4 שניות, או 208 קמ"ש ו-9.0 שניות בידנית.

 

יותר ציוד

 

אנשי קאיה מבטיחים כי מדובר באחת המכוניות המרווחות בקטגוריה, ומציגים השוואות מספריות מול מתחרות מובילות. הם גם גאים ברשימת ציוד בטיחותי ארוכה ביחס למה שהורגלנו מהם. זו כוללת ארבע כריות אוויר ושני וילונות, כמו גם מערכת לסיוע בבלימת חירום. לטענתם זו אמורה להיות המכונית הזולה ביותר בארצות הברית עם שש כריות-אוויר. תא הנוסעים מבטיח להיות מהודר משמעותית מזה שבמנטור, כולל אפילו בקרת אקלים ומערכת שמע מקורית.

 

אצלנו

 

בשנים האחרונות לא הצליחה קאיה לעשות רושם של ממש על שוק ה"משפחתית-אלף-שש-מאות" הישראלי, שאחראי לכמות ענקית מסך מכירות הרכב החדש. ועכובדה זו מבהירה מדוע היבואן כה מרוצה מהאפשרות להשתלב שם, עם מכונית ש"על הנייר" לפחות, יכולה לתת פייט טוב.

 

מול מי אתם שואלים? ובכן, לא היינו מהמרים על קרב צמרת מול הנמכרות ביותר, אבל בהחלט מלחמות מרכז טבלה מול מתחרות בפורמט דומה, ולא במקרה, מוצא זהה. כך אפשר למשל להזכיר את יונדאי אלנטרה המחודשת, שהגיעה לא מזמן. וכך גם לגבי שברולט אופטרה הצעירה יחסית. אלא שכמו תמיד, תג המחיר ישחק תפקיד עיקרי בסיכויי ההצלחה. וזה יפורסם כאשר תגיע המכונית ארצה בקיץ הקרוב. אנחנו נעדכן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאיה ספקטרה
בארץ תקרא סראטו
הוצגה בתערוכת דטרויט
זהו תא הנוסעים
ועוד מבט חטוף מלפנים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים